انتقام سخت ایران از اسرائیل در پیش است +جزئیات
انتقام سخت ایران از اسرائیل در پیش است +جزئیات

جماران نوشت: سردار سیدرضی موسوی، از سرداران نیروی قدس سپاه پاسداران که در سوریه به عنوان مسئول «پشتیبانی از جبهه مقاومت» حضور داشت روز گذشته بر اثر حمله‌ی اسرائیل به منطقه‌ی زینبیون دمشق پایتخت سوریه به شهادت رسید. این اقدام که کارشناسان آن را یک اقدام تروریستی کور می‌خوانند در شرایطی صورت گرفت که اسرائیل […]

انتقام سخت - انتقام سخت ایران از اسرائیل در پیش است +جزئیات

جماران نوشت: سردار سیدرضی موسوی، از سرداران نیروی قدس سپاه پاسداران که در سوریه به عنوان مسئول «پشتیبانی از جبهه مقاومت» حضور داشت روز گذشته بر اثر حمله‌ی اسرائیل به منطقه‌ی زینبیون دمشق پایتخت سوریه به شهادت رسید. این اقدام که کارشناسان آن را یک اقدام تروریستی کور می‌خوانند در شرایطی صورت گرفت که اسرائیل پس از ضربه ۷ اکتبر و عملیات طوفان الاقصی، نتوانسته دستاورد قابل توجهی کسب کند.

برای بررسی این مسأله با احمد دستمالچیان، سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در اردن و لبنان گفت‌وگویی داشته‌ایم. دستمالچیان معتقد است رژیم صهیونیستی مدت‌هاست که نه تنها دستاوردی در منطقه نداشته، بلکه‌ ضربه‌های سنگینی نیز از محور مقاومت دریافت کرده است. این وضعیت رژیم صهیونیستی را دچار استیصال کرده و آن‌ها برای برون رفت از این وضعیت دست به هر اقدامی می‌زنند.

به باور او، طبیعی است که جمهوری اسلامی ایران همانطور که در بیانیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز اعلام شد، انتقام سختی از رژیم صهیونیستی خواهد گرفت.

این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:

چرا اسرائیل تصمیم گرفت چنین اقدامی را علیه یک سردار ایرانی در سوریه انجام دهد؟

رژیم صهیونیستی اولین بار نیست که دست به چنین اقدامی می‌زند. مستشاران زیادی از ایران در سوریه مورد هدف حملات رژیم صهیونیستی قرار گرفته و به شهادت رسیده‌اند. رژیم صهیونیستی از روی استیصال و درماندگی به چنین ترورهای کوری روی آورده و گمان می‌کند با شهادت یک فرمانده ایرانی می‌تواند به اهداف خود دست پیدا کند. واقعیت این است که با هر اقدام اسرائیل علیه فرماندهان و سرداران ایرانی، ده‌ها سردار عزمشان برای مبارزه با این رژیم غاصب تقویت می‌شود.

رژیم صهیونیستی مدت‌هاست که نه تنها دستاوردی در منطقه نداشته، بلکه‌ ضربه‌های سنگینی نیز از محور مقاومت دریافت کرده است. این وضعیت رژیم صهیونیستی را دچار استیصال کرده و آن‌ها برای برون رفت از این وضعیت دست به هر اقدامی می‌زنند. مهم این است که عزم مبارزان برای مبارزه با رژیم صهیونیستی تقویت شده است.

شهادت آرزوی فرماندهان و مستشاران است که محقق می‌شود، اما هیچگاه هدف اسرائیل محقق نخواهد شد.

تحولات در غزه را طی ماه‌های اخیر تا چه اندازه در این تصمیم موثر می‌دانید؟

جنگ غزه که در پی عملیات طوفان الاقصی آغاز شد ضربه‌ای سنگین به رژیم صهیونیستی وارد کرد. عملیات اخیر از نظر گستردگی، نوع و ضرباتی که بر پیکره رژیم صهیونیستی وارد آورد کم سابقه بوده است. کشته‌ها و زخمی‌هایی که روی دست رژیم صهیونیستی باقی مانده، از بین رفتن یا غنیمت گرفته شدن ادوات نظامی و همچنین ناامنی قابل توجهی که این عملیات در داخل سرزمین‌های اشغالی ایجاد کرده، عملیات طوفان الاقصی را به یک عملیات ویژه تبدیل می‌کند. حمله رژیم صهیونیستی به غزه نیز نتوانست آن‌ها را به اهدافشان برساند. رژیم صهیونیستی راه رهایی از این وضعیت ندارد. نتانیاهو زیر فشار گاز انبری سختی قرار گرفته است و خوب می داند فقط در حال به تعویق انداختن زمان اعلام شکست خود است، زیرا تمام تحلیلگران رسانه‌ای دنیا معتقدند، رژیم صهیونیستی شکست خورده است و راه به جایی نمی‌برد.

نتانیاهو تلاش می کند با به تأخیر انداختن شکستش چند روزی بیشتر از محاکمه ای مسجل  فرار کند. پرونده های متعدد وی همچنان باز است و درنهایت محاکمه می شود. آن‌ها در آینده نزدیک باید شکست کامل را بپذیرند. تحولات غزه باعث شد آن‌ها بیش از پیش احساس استیصال و درماندگی پیدا کنند و رو به اقداماتی بیاورند که به باور من آن‌ها را بار دیگر به سوی شکست رهنمون خواهد ساخت.

اسرائیل چه اهدافی را از این گونه اقدامات دنبال می‌کند؟

هدف اسرائیل جبران شکست‌هایی است که در میدان خورده است. آن‌ها که نمی‌توانند روی زمین پیروز باشند و دستاورد ملموسی کسب کنند تصمیم گرفتند به سراغ فرماندهان، چهره‌های شاخص نظامی و سرداران ما بروند و از این طریق شکستشان را جبران کنند اما این اقدام آن‌ها خود نشان دهنده دست برتر مقاومت است.

شما به عنوان یک دیپلمات باتجربه فکر می‌کنید جمهوری اسلامی چه واکنشی به این اقدام اسرائیل خواهد داشت؟

طبیعی است که جمهوری اسلامی ایران همانطور که در بیانیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز اعلام شد، انتقام سختی از رژیم صهیونیستی خواهد گرفت. به خصوص شهادت سردار موسوی یک اقدام تروریستی بود و واکنش سپاه به این اتفاق قاطع و محکم خواهد بود. همانطور که در گذشته هم شاهد بودیم، انتقام این اقدامات تروریستی و ناشی از ترس گرفته خواهد شد.

منبع: اطلاعات انلاین