در فوتبال ایران اگر روزی از این اتفاقات عجیب رخ ندهد باید تعجب کرد. ۴ ماه طول کشید تا دوستان متوجه شوند که نتایج مسابقات باید در زمین رقم بخورد. قبلاً بارها و بارها نوشتیم که اگر قرار باشد از تیم‌ها با حکم ارکان قضایی فدراسیون امتیاز کسر شود امسال قهرمان لیگ در راهروهای فدراسیون […]

در فوتبال ایران اگر روزی از این اتفاقات عجیب رخ ندهد باید تعجب کرد. ۴ ماه طول کشید تا دوستان متوجه شوند که نتایج مسابقات باید در زمین رقم بخورد. قبلاً بارها و بارها نوشتیم که اگر قرار باشد از تیم‌ها با حکم ارکان قضایی فدراسیون امتیاز کسر شود امسال قهرمان لیگ در راهروهای فدراسیون فوتبال تعیین می‌شود نه مستطیل سبز! خوشبختانه یا متأسفانه آقایان با ۴ ماه تأخیر به این نتیجه رسیدند و جدول لیگ در هفته چهاردهم به تنظیمات کارخانه برگشت! قاعدتاً الان سپاهانی‌ها خوشحالند اما آیا کسی پیدا می‌شود جوابی منطقی به پرسپولیسی‌ها و استقلالی‌ها بدهد؟ از سپاهان همان موقع نباید امتیاز کسر می‌شد و در بدترین حالت باید جلوی بازیکنان گران این تیم را می‌گرفتند (البته بقیه تیم‌ها هم بازیکن گران دارند) اما یک استرس شدید به سپاهان وارد شد و حالا هم صدای پرسپولیس و استقلال به درستی درآمده است. آنها در این ماجرای رعایت سقف بودجه شکست صد درصدی خوردند حتی اگر در برخی موارد لایی کشیده باشند! پرسپولیس و استقلال انگار تازه از خواب بلند شده و به این نتیجه رسیده‌اند که بزرگ‌ترین اشتباه ممکن را مرتکب شده‌اند؛ یک اشتباه استراتژیک و بزرگ که می‌تواند منجر به از دست رفتن قهرمانی لیگ و جام‌حذفی شود (پرسپولیس آسیا را هم از دست داد در حالی که می‌توانست با تیم پرمهره‌تری به مصاف النصر، الدحیل و استقلال تاجیکستان برود).
 استقلال ۵ دی را روز بی‌قانونی در فوتبال نامید و حتماً می‌دانید که پرسپولیسی‌ها هم شاکی‌اند چون متضرر شده‌اند. تازه استقلال سقف بودجه خود را به ۳۲۵ میلیارد رسانده بود ولی باز هم متضرر شد. فقط خدا می‌داند که از این به بعد قرار است چه اتفاقاتی در مورد قراردادها و نقل و انتقالات و… در فوتبال ایران رخ بدهد.

منبع: خبـر ورزشی