افشین حاجی‌پور بازیکن سال‌های گذشته استقلال در گفت‌وگو با زیرنویس، در واکنش به موضوع برگردانده‌شدن امتیازات کسرشده از تیم‌های سپاهان و پرسپولیس اظهار داشت: با اقدامی که فدراسیون فوتبال انجام داد کلکسیون اتفاقات عجیب و غریب امسال کامل شد. اول در تابستان دیدیم که برای باشگاه‌ها سقف تعیین کردند که این در هیچ کجای فوتبال […]

افشین حاجی‌پور بازیکن سال‌های گذشته استقلال در گفت‌وگو با زیرنویس، در واکنش به موضوع برگردانده‌شدن امتیازات کسرشده از تیم‌های سپاهان و پرسپولیس اظهار داشت: با اقدامی که فدراسیون فوتبال انجام داد کلکسیون اتفاقات عجیب و غریب امسال کامل شد. اول در تابستان دیدیم که برای باشگاه‌ها سقف تعیین کردند که این در هیچ کجای فوتبال حرفه‌ای جایگاهی ندارد و نمی‌گنجد همان زمان هم ما و خیلی‌های دیگر گفتیم که این وضعیت درست نیست و رفتار حرفه‌ای دور از مسائل این‌چنینی است.

وی افزود: الان هم بعد از گذشت چند ماه از همان زمان دوباره امتیازات را برگردانده‌اند و به نوعی دوباره بی‌قانونی را رواج دادند. می‌خواهم این را بگویم اگر قرار بود از اول امتیاز کم نشود چرا اصلا از تیم‌ها امتیاز کسر کردند. چرا با روح و روان بازیکنان استقلال و مدیران آن بازی می‌کنند.

وی درباره جریمه‌های سنگین میلیاردی سپاهان و پرسپولیس که ظاهرا قرار نیست پول آن‌ها به حسابشان برگردد گفت: این چه کمیته استینافی است که این رای‌ها را صادر می‌کند؟ اگر قرار است امتیاز برگردد پول باشگاه‌هایی که از آن‌ها جریمه گرفته‌اید را هم برگردانید. وقتی داشتم بیانیه باشگاه استقلال را می‌خواندم واقعا تاسف خوردم که چرا تا این‌اندازه باید بی‌قانونی در فوتبال ما وجود داشته باشد! اگر مسئولان فدراسیون فوتبال یک لحظه خودشان را جای باشگاه استقلال و مدیرانش قرار می‌دادند قطعا این کار را نمی‌کردند.

نکونام

حاجی‌پور خاطرنشان کرد: یکی از افتخارات استقلال در این فصل این بود که توانسته با رعایت کردن سقف بودجه بازیکنانش را دور هم جمع کند. واقعا باعث تعجب است وقتی به استقلال اجازه نمی‌دهند یک بازیکن آرژانتینی را اضافه کند مگر این‌که رعایت سقف را کرده باشد بعد می‌آیند این حرف‌ها را می‌زنند. الان چه کسی می‌خواهد جواب نکونام و بازیکنان استقلال را بدهد که از قراردادشان کم کردند تا مهدی هاشمی‌نسب و گوستا ولانکو و بقیه کارت بازی بگیرند؟ ما داشتیم ماشاریپوف را می‌آوردیم ولی گفتند سقف‌مان پر شده!

بازیکن قدیمی استقلال در پایان خطاب به وزارت ورزش و دیگر مسئولان عالی‌رتبه کشور گفت: از این طریق از رئیس‌جمهور، رئیس قوه قضاییه و رئیس مجلس تقاضا می‌کنم در این باره نظر بدهند که آیا ممکن است قانونی وضع شود و به این راحتی زیر پا گذاشته شود؟ آیا وزیر ورزش نمی‌خواهد اقدامی در این‌باره انجام بدهد؟ در این چند روز که هرچه دلشان خواست درباره مسائل مختلف به باشگاه ما تهمت زدند ولی ظاهرا نمی‌خواهند به این راحتی دست از سر استقلال بردارند! صدرنشینی استقلال این‌قدر برایتان سنگین و گران تمام شد که نتوانستید تحمل کنید و امتیازات کسرشده رفقایتان را برگرداندید تا بیایند و در جدول صدرنشین شوند؟ واقعا به حال این فوتبال باید گریست! هرچند که گریه هم دیگر برایش فایده ندارد.

منبع: خبـر ورزشی