به گزارش زیرنویس، هم‌زمان با آغاز تجاوزهای وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه غزه از ۷ اکتبر، حمله‌ها صهیونیست‌ها به کرانه باختری نیز شدت یافت و جبهه کرانه باختری از همان زمان تبدیل به عرصه داغ رویارویی رزمندگان فلسطینی و نیروهای دشمن صهیونیستی شده و حتی یک روز هم این جبهه آرام نبوده است. جنایات شنیع اشغالگران […]

به گزارش زیرنویس، هم‌زمان با آغاز تجاوزهای وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه غزه از ۷ اکتبر، حمله‌ها صهیونیست‌ها به کرانه باختری نیز شدت یافت و جبهه کرانه باختری از همان زمان تبدیل به عرصه داغ رویارویی رزمندگان فلسطینی و نیروهای دشمن صهیونیستی شده و حتی یک روز هم این جبهه آرام نبوده است.

جنایات شنیع اشغالگران در کشتار کودکان کرانه باختری

در همین زمینه وب‌سایت شبکه الجزیره در گزارشی به چند نمونه از جنایت‌ها اشغالگران در کرانه باختری پرداخته است. بر اساس این گزارش، صبح روز ۲۹ نوامبر «باسل سلیمان ابوالوفا» کودک فلسطینی در شهر جنین برای بازی با دوستان خود از خانه خارج شد و دقایقی بعد از خروج او از منزل صدای تیراندازی در محله‌ای که این پسربچه ۱۵ ساله فلسطینی در آن زندگی می‌کرد به گوش رسید. هنگامی که خانواده باسل به بیرون از خانه رفتند تا ببینند چه اتفاقی افتاده، فرزند خود را غرق در خون دیدند و متوجه شدند چند گلوله به سینه او اصابت کرده و قبل از اینکه بتوانند باسل را به بیمارستان برسانند او جانش را از دست داد.

درحالی که یک نظامی زن صهیونیست این صحنه را با دوربین خود ثبت کرده بود، در همان روز حادثه مشابهی در همین منطقه یعنی جنین رخ داد؛ جایی که نظامیان صهیونیست یک کودک ۸ ساله فلسطینی به نام «آدم سامر» را با تیراندازی به سر او به شهادت رساندند.

نسل‌کشی خاموش فلسطینیان در کرانه باختری

نکته قابل توجه این است که این ۲ جنایتِ از قبل برنامه‌ریزی شده علیه دو کودک، زمانی رخ داد که یک آتش‌بس موقت یک هفته‌ای در نوار غزه برای تبادل اسرا برقرار شده بود. باسل و آدم سامر ۲ نفر از ۲۷۵ فلسطینی هستند که از زمان آغاز جنگ غزه، در کرانه باختری توسط دشمن به شهادت رسیده اند. لازم به ذکر است که ۶۳ نفر از این ۲۷۵ تن کودک هستند.

در شرایطی که حملات دیوانه‌وار و وحشیانه صهیونیست‌ها به نوار غزه و قتل عام نزدیک به ۲۱ هزار غیرنظامی بی‌دفاع در این منطقه موجب شده همه توجهات معطوف به کشتارهای اشغالگران در غزه باشد، رژیم تروریستی صهیونیستی درحال انجام یک کشتار خاموش در کرانه باختری است. از ابتدای سال ۲۰۲۳ تاکنون ۴۸۳ فلسطینی در کرانه باختری به شهادت رسیده و ۱۲ هزار و ۷۶۹ نفر مجروح شده‌اند.

ریشه اشغالگری صهیونیست‌ها در کرانه باختری

کرانه باختری نیز همانند نوار غزه از سال ۱۹۶۷ تحت اشغالگری صهیونیست‌ها بوده اما از سال ۲۰۰۵ و بعد از محاصره سنگینی که اشغالگران علیه غزه اعمال کردند، با وجود فاصله کمی که بین غزه و کرانه باختری وجود دارد و نهایتاً این فاصله ۳۴ کیلومتر است، اما آنها تقریباً از هم جدا شدند. با این وجود کرانه باختری هرگز رویکرد مقاومت مسلحانه در برابر دشمن صهیونیستی را رها نکرد و خود صهیونیست‌ها بارها اعتراف کرده‌اند که کرانه باختری بستر انتفاضه جدید فلسطین خواهد بود.

نسل‌کشی خاموش فلسطینیان در کرانه باختری

بر اساس مفاد توافق اوسلو که در سال ۱۹۹۳ بین رژیم صهیونیستی و سازمان آزادی‌بخش فلسطین امضا شد، یک تشکیلات محدود فلسطینی در کرانه باختری و غزه ایجاد شد؛ مشروط به اینکه این وضعیت بعد از ۵ سال تغییر کند اما رژیم اشغالگر به مفاد توافق مذکور پایبند نبود و در نتیجه کرانه باختری عملاً به ۳ قسمت تقسیم شد.

هرچند که شهرهای جنین و طولکرم و نابلس تحت سیطره کامل فلسطینی‌ها هستند اما حمله‌های ارتش صهیونیستی به این مناطق هرگز متوقف نمی‌شود و از زمان اشغال کرانه باختری در سال ۱۹۶۷ رژیم صهیونیستی حدود ۱۷۰ هزار عملیات قتل و بازداشت در این منطقه انجام داده است. تنها در سال جاری نیروهای صهیونیست ۱۳۷ فلسطینی را در جنین، ۸۸ فلسطینی را در نابلس و ۵۵ نفر را در طولکرم به شهادت رساندند.

خونین‌ترین سال در کرانه باختری

سال ۲۰۲۳ خونین‌ترین سال در کرانه باختری بود؛ جایی که اشغالگران از اول ژانویه تا ۶ اکتبر ۲۰۸ فلسطینی از جمله ۴۸ کودک را در سراسر کرانه باختری به شهادت رساند. بعد از آن هم‌زمان با آغاز جنگ غزه در ۷ اکتبر حمله‌ها شدید نظامیان صهیونیست به کرانه باختری نیز آغاز شد و تعداد یورش‌هایی که این نظامیان طی کمتر از ۳ ماه گذشته به کرانه باختری انجام داده‌اند، یک چهارم همه حملات آنها در ۲۰ سال گذشته بوده است.

شهادت بیش از ۱۰۰ کودک در کرانه باختری

در ۱۰ دسامبر تعداد کودکان فلسطینی شهید شده توسط ارتش یا شهرک نشینان صهیونیست به ۱۰۶ نفر رسید که سه برابر تعداد آنها در سال ۲۰۲۲ است. کوچک‌ترین شهید فلسطینی در کرانه باختری یک کودک ۳ ساله به نام «هیثم التمیمی» بود که همراه خانواده‌اش بر اثر اصابت گلوله به سرش در رام‌الله به شهادت رسید.

«عید ابوقطیش» مدیر جنبش بین‌المللی دفاع از کودکان شعبه فلسطین اعلام کرد که تحقیقات نشان می‌دهد نظامیان صهیونیست عامدانه بوده و درحالی که هیچ خطری جان آنها را تهدید نمی‌کند، به مناطق پرجمعیت تیراندازی می‌کنند.

سازمان ملل نیز گزارش می‌دهد که حملات خشونت‌آمیز و وحشیانه شهرک‌نشینان صهیونیست به فلسطینیان در کرانه باختری از زمان آغاز جنگ غزه نزدیک به ۳ برابر شده که این حمله‌ها تحت حمایت نظامیان اشغالگر انجام می‌شود.

نسل‌کشی خاموش فلسطینیان در کرانه باختری

بر اساس گزارش سازمان ملل از سال ۲۰۰۹ حداقل ۶۰۲۲ حمله توسط شهرک‌نشینان صهیونیست ضد فلسطینیان در کرانه باختری انجام شده است.

سیاست تخریب منازل فلسطینیان در کرانه باختری

سازمان عفو بین‌الملل گزارش داد که از زمان اشغال کرانه باختری در سال ۱۹۶۷ رژیم صهیونیستی به زور فلسطینیان را از همه مناطق کرانه باختری بیرون و بیش از ۵۰ هزار خانه و ساختمان فلسطینی را ویران کرده است.

رژیم صهیونیستی بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۲۳ بیش از ۱۰ هزار ساختمان فلسطینی را در کرانه باختری ویران کرده که منجر به آوارگی دست کم ۱۵ هزار نفر شده است.

منبع: مـهر