چند سال پیش قانون سقف قرارداد در فوتبال ایران وضع شد که این قانون موجب پرداخت های زیر میزی به بازیکنان و فرار آنها از مالیات شد و این اتفاقات تلخ سازمان لیگ را به این نتیجه رساند که قانون سقف قرارداد برای بازیکن را لغو کند و به نظر می رسد قانون سقف قرارداد […]

- لغو قانون سقف قرارداد برای تیم‌ها/ لیگ برتر اروپایی می‌شود؟

چند سال پیش قانون سقف قرارداد در فوتبال ایران وضع شد که این قانون موجب پرداخت های زیر میزی به بازیکنان و فرار آنها از مالیات شد و این اتفاقات تلخ سازمان لیگ را به این نتیجه رساند که قانون سقف قرارداد برای بازیکن را لغو کند و به نظر می رسد قانون سقف قرارداد برای تیم های لیگ برتری هم به زودی لغو شود.

رای کمیته استیناف و باز گرداندن امتیاز سپاهان و پرسپولیس و جریمه نقدی این تیم ها به دلیل عبور از سقف قرارداد موجب اعتراضات و مصاحبه های تند شده است و علاوه بر استقلال تیم پرسپولیس هم گفته اند از این پس این قانون را رعایت نخواهد کرد و در نهایت همانند سپاهان جریمه نقدی خواهند شد.

این برای سازمان لیگ برتر و فدراسیون فوتبال اصلا خوب نیست که قانونی وضع کند و برخی از تیم ها از آن عبور کنند و در نهایت جریمه شوند. بر همین اساس خبر رسیده سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال با توجه به چالش های به وجود آمده از وضع این قانون راضی نیستند و به زودی این قانون را لغو می کنند و رعایت فیر پلی مالی را به باشگاه ها و نهادهای نظارتی واگذار می کنند.

گفتنی است این قانون با توجه به تاکید سازمان بازرسی کل کشور به فدراسیون فوتبال وضع شده و این ایده از سوی فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ وضع نشده است.

منبع: خبـر ورزشی