به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال ایران در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ که از ۲۲ دی در قطر برگزار خواهد شد با تیم‌ها ملی امارات، فلسطین و هنگ کنگ همگروه است. شاگردان امیر قلعه نویی نخستین دیدار خود را ۲۴ دی با تیم ملی فوتبال فلسطین برگزار خواهند کرد. سومین حضور پیاپی […]

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال ایران در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ که از ۲۲ دی در قطر برگزار خواهد شد با تیم‌ها ملی امارات، فلسطین و هنگ کنگ همگروه است.

شاگردان امیر قلعه نویی نخستین دیدار خود را ۲۴ دی با تیم ملی فوتبال فلسطین برگزار خواهند کرد.

سومین حضور پیاپی تیم فلسطین

تیم ملی فوتبال فلسطین سومین حضور پیاپی خود را در جام ملت‌های آسیا تجربه می‌کند و در دو دوره قبلی تنها موفق به ثبت یک گل زده شده بود. این تیم در سال ۲۰۱۹ با اردن استرالیا و سوریه همگروه شد و ۲ تساوی بدون گل برابر اردن و سوریه و شکست ۳ بر صفر از استرالیا حاصل کار این تیم در این دوره از مسابقات بود.

این تیم در جام ملت‌های ۲۰۱۵ هم با ژاپن، عراق و اردن همگروه بود و شکست ۴ بر صفر برابر ژاپن، شکست ۵ بر یک برابر اردن و شکست ۲ بر صفر برابر عراق حاصل کار این تیم در سال ۲۰۱۵ بود.

یک تیم متحول شده

این تیم اما در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا عملکرد متفاوتی نسبت به دو دوره قبل از خود به نمایش گذاشت. فلسطین در مرحله مقدماتی در گروهی که عربستان، ازبکستان، سنگاپور و یمن حضور داشتند با کسب ۳ پیروزی، یک تساوی و ۴ شکست (۱۰ گل زده و ۱۰ گل خورده) در رده سوم قرار گرفت و در دور بعد هم در گروهی که فیلیپین، مغولستان و یمن حضور داشتند با کسب ۹ امتیاز (۱۰ گل زده و بدون گل خورده) توانست به عنوان صدرنشین گروه راهی مرحله پایانی جام ملت‌ها شود.

افزایش تاکتیک‌های تهاجمی با مربی تونسی

فلسطین در جام ملت‌های آسیا نیاز مبرم به تغییر رویکرد و سبک بازی دارد و افزایش قدرت تهاجمی و تلاش برای گلزنی است. این مساله به شدت مورد توجه «مکرم دابوب» سرمربی تونسی این تیم قرار گرفته است و می‌توان از افزایش تعداد گل‌های این تیم در مسابقات مقدماتی متوجه آن شد. این تیم امیدوار است بتواند از دو بازی نخست خود برابر ایران یا امارات امتیاز کسب کند و امیدوارانه به مصاف دیدار سوم خود برابر هنگ کنگ برود.

فلسطین رقیبی ساده اما ناشناخته/ سومین حضور با یک لژیونر از اروپا

«عدی الدباغ» لژیونر در لیگ بلژیک

«عدی الدباغ» یکی از کلیدی ترین بازیکنان این تیم است که در لیگ بلژیک برای تیم «رویال شارلوا» بازی می‌کند. او در سال ۱۹۹۸ در فلسطین به دنیا آمد و فوتبال خود را از باشگاه «الهلال قدس» آغاز کرد و ترجیح داد برای تیم ملی کشورش بازی کند.

او در مصاحبه‌ای با مجله فرانسوی «sofoot» در مورد اینکه چرا ملیت فلسطینی را به جای ملیت رژیم صهیونیستی انتخاب کرده است، گفت: «یک بار داشتم با لباس ورزشی به سمت اردوی تیم ملی می‌رفتم و در بین راه سربازان رژیم صهیونیستی جلوی من را گرفتند و از من پرسیدند که چرا برای فلسطین بازی می‌کنم برای رژیم اشغالی بازی نمی‌کنم و من در پاسخ گفتم: من فلسطینی هستم و فلسطین را دوست دارم و این تیم ملی فلسطین است که می‌خواهم نماینده آن باشم.

محمود وادی؛ برج فلسطینی

«محمود وادی» او یکی از ستاره‌های فلسطین در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ است. او در سال ۱۹۹۴ در خان یونس به دنیا آمد و به عنوان مهاجم در تیم «پیرامیدز» مصر بازی می‌کند و در حال حاضر به صورت قرضی به باشگاه «المقاولون العرب» مصر پیوسته است. مصری‌ها به دلیل قد بلند و مهارتش در کار با توپ به او لقب «برج» داده اند.

سامه مرابا؛ اسیر سابق رژیم صهیونیستی

«سامه مرابا» متولد سال ۱۹۹۲ است. او در پست مهاجم بازی می‌کند و فلسطینی‌ها او را به دلیل ۹ گلی که در مسابقات زده است «شادی آور فداییان» می‌نامند. فداییان لقب تیم ملی فوتبال فلسطین است. ضمن اینکه این بازیکن مدتی را در زندان‌های رژیم صهیونیستی گذرانده است.

منبع: مـهر