میکی ماوس بالاخره آزاد شد 
میکی ماوس بالاخره آزاد شد 

به گزارش اطلاعات آنلاین به نقل از ورایتی، «میکی ماوس» شخصیت کارتونی و نامزد جایزه اسکار که توسط شرکت والت دیزنی تولید شده ‌خبرساز شد. خلق این شخصیت کارتونی توسط والت دیزنی به همراه آب آیورکس در سال ۱۹۲۸ اتفاق افتاد. صداپیشگی میکی ماوس تا سالها توسط خود والت دیزنی انجام می‌شد. این موش شبیه […]

- میکی ماوس بالاخره آزاد شد 

به گزارش اطلاعات آنلاین به نقل از ورایتی، «میکی ماوس» شخصیت کارتونی و نامزد جایزه اسکار که توسط شرکت والت دیزنی تولید شده ‌خبرساز شد. خلق این شخصیت کارتونی توسط والت دیزنی به همراه آب آیورکس در سال ۱۹۲۸ اتفاق افتاد. صداپیشگی میکی ماوس تا سالها توسط خود والت دیزنی انجام می‌شد. این موش شبیه انسان بیشتر اوقات یک لباس قرمز می‌پوشد و کفش‌های زرد و دستکش‌های سفید دارد. این شخصیت یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های کارتونی جهان است. 

تا سال‌ها میکی ماوس به عنوان نماد کپی‌رایت در دنیای شخصیت‌های کارتونی بود و هیچ شرکتی حق استفاده از آن در کارهای خودش را نداشت. حالا والت دیزنی اعلام کرده این شخصیت از ابتدای ژانویه سال جدید دیگر کپی‌رایت نخواهد داشت و هر شرکتی می‌تواند در کارهای خودش از آن الهام بگیرد. گفته می‌شود به خاطر مسائل قانونی و اختلافات خالق و شرکت سازنده این شخصیت، میکی‌ماوس از اول ژانویه تبدیل به یک کالای عمومی خواهد شد.

جنیفر جنکینز، مدیر مرکز دوک برای مطالعه دامنه عمومی گفت: این یک موضوع هیجان انگیز است که بالاخره اتفاق افتاد. طبق قانون کنگره برای خالق اثر ۵۰ سال بعد از فوت و برای یک سازمان ۷۰ سال بعد از خلق اثری حقوق مولفین در نظر گرفته می‌شود.  

منبع: اطلاعات انلاین