تا بوده در فوتبال ما زور حاشیه‌ها از متن بیشتر بوده و دیگر تقریباً هیچکس نمی‌تواند جای این دو را با یکدیگر عوض کند. همه توجهات بیشتر به حواشی است و الحمدلله در این فوتبال روزی نیست که حاشیه مهمی نداشته باشیم! اما این دلیل نمی‌شود که کارشناسان و اهل فن مسائل فنی مهم را […]

اردو تیم ملی فوتبال, امیر قلعه نوعی, تیم ملی فوتبال - اتفاق مهم برای ستاره تیم ملی زیر آوار حواشی!/ تیم ملی و امیر بی‌دفاع شدند

تا بوده در فوتبال ما زور حاشیه‌ها از متن بیشتر بوده و دیگر تقریباً هیچکس نمی‌تواند جای این دو را با یکدیگر عوض کند. همه توجهات بیشتر به حواشی است و الحمدلله در این فوتبال روزی نیست که حاشیه مهمی نداشته باشیم!

اما این دلیل نمی‌شود که کارشناسان و اهل فن مسائل فنی مهم را زیر آوار حاشیه‌ها گم کنند. اگر فوتبال دوستان و مردم عادی به اخبار حاشیه‌ای توجه بیشتری داشته باشند، کارشناسان چنین حقی ندارند.

با زلزله ۸ ریشتری احکام کمیته استیناف، حالا همه مشغول صحبت و تحلیل پیرامون سقف هزینه‌ها و امتیازات بازگشته به سپاهان و پرسپولیس هستند. آنقدر که تقریباً یک خبر بسیار مهم از یاد همه رفت و فراموش شد…

باشگاه سپاهان در هفته چهاردهم با یک گل مغلوب آلومینیوم شد و در ۳ دقیقه آخر بازی ۳ اخراجی داد. آنها در بازی هفته بعد نمی‌توانند به تیمشان کمک کنند اما این همه تلفات سپاهان نبود، هادی محمدی و رامین رضاییان هم کارت زرد گرفتند و پس از آن خبر رسید که رامین به دلیل مصدومیت دو بازی بعدی تیمش را از دست داده است.

سپاهان تا نیم فصل دو بازی دیگر دارد و حالا از وجود آماده‌ترین ستاره‌اش محروم است. اما مصدومیت رامین تنها برای سپاهان مهم نیست، او در حال حاضر یکی از بهترین بازیکنان تیم ملی ماست و تا ۲۰ روز دیگر باید در جام ملت‌ها برای ایران بازی کند.

رامین یکی از فیکس‌ترین بازیکنان تیم ملی در سال‌های اخیر بوده و جانشینان او فاصله زیادی با کیفیتش دارند. نبودن رامین به تنهایی ضربه بدی بود، چه رسد به اینکه حال و اوضاع وضعیت دفاعی تیم ملی در آستانه جام ملت‌ها اصلاً خوب نیست.

تیم ملی ایران همیشه در بخش تهاجمی قوی‌تر از بخش دفاعی بوده اما فقط مواقعی به افتخار و جام رسیده که قدرت دفاعی داشته است. همین حالا ما در بخش تهاجمی با داشتن سردار و طارمی هیچ مشکلی نداریم و می‌توانیم دروازه هر حریفی را باز کنیم اما آیا می‌توانیم دروازه خود را هم بسته نگه داریم؟

علیرضا بیرانوند در یک سال اخیر سه بار به دلیل مصدومیت از زمین بیرون رفته و همین حالا هم از این مصدومیت‌های کهنه رنج می‌برد. در خط دفاعی مرتضی پورعلی گنجی مهره ثابت ما بود که ربات پاره کرد و جام ملت‌ها را از دست داد. جانشین او در همان بازی با قطر یعنی حسین کنعانی زادگان نیز در بدترین شرایط روحی عمر حرفه‌ای خود قرار دارد.

اینجا کاری به اینکه کی مقصر است نداریم اما همه قبول دارند که کنعانی زادگان در حاشیه داستان پاداش‌ها و حواله خودرو بیشترین آسیب را دید و از هر طرف مورد هجوم قرار گرفت. تا حدی که بازی این هفته پرسپولیس در لیگ برتر را هم از دست داد.

پس در قلب دفاع می‌ماند یک مجید حسینی و یک شجاع خلیل‌زاده که در شرایط طبیعی ذخیره پورعلی گنجی و کنعانی بودند. دفاع چپ هم تنها نقطه‌ای بود که امیر قلعه‌نویی هنوز به تصمیم نهایی نرسیده بود، اینکه احسان حاج صفی بازی کند یا میلاد محمدی؟

به عبارت دیگر از ۵ عنصر اصلی دفاعی تیم ملی تکلیف ۴ نفر مشخص بود که حالا یکی به شکل قطعی جام ملت‌ها را از دست داده و سه نفر دیگر با اما و اگر به این تورنمنت می‌رسند و تازه در آن حالت هم آمادگی ۱۰۰ درصدی ندارند!

و متاسفانه اتفاق به این مهمی زیر آوار حاشیه‌ها گم شد…

منبع: خبـر ورزشی