از روز اولی که قوانین نقل و انتقالاتی برای این فصل وضع شد، خیلی از فوتبالی‌ها به آن ایراد گرفتند. از ابتدا هم مشخص بود که این قوانین به ضرر بعضی از تیم‌ها به خصوص تیم‌های بزرگ خواهد شد. کم شدن تعداد بازیکنان بزرگسال، سقف بودجه و مواردی از این دست باعث شد تا خیلی […]

فوتبال - بازنده بزرگ اتفاقات جنجالی فوتبال ایران مشخص شد!

از روز اولی که قوانین نقل و انتقالاتی برای این فصل وضع شد، خیلی از فوتبالی‌ها به آن ایراد گرفتند. از ابتدا هم مشخص بود که این قوانین به ضرر بعضی از تیم‌ها به خصوص تیم‌های بزرگ خواهد شد. کم شدن تعداد بازیکنان بزرگسال، سقف بودجه و مواردی از این دست باعث شد تا خیلی از تیم‌ها که خودشان را برای قهرمانی هر سال می‌بندند، متضرر شوند. در همان ابتدای فصل به دلیل نقض قوانین از پرسپولیس و سپاهان امتیاز کم شد تا اهالی فوتبال فکر کنند این‌بار فدراسیون فوتبال عزمی جدی برای اجرای قانون تازه خود دارد.

بعد از چند ماه حاشیه و درگیری متعدد بین تیم‌ها حالا کمیته استیناف رای به بازگرداندن امتیازات پرسپولیس و سپاهان داده و از استقلال هم امتیازی کسر نخواهد شد. در این بین سپاهان دوباره به رده اول بازگشت و استقلال صدر جدول را از دست داد. با این حال به نظر می‌رسد پرسپولیس و رضا درویش بزرگترین بازنده این قوانین و البته اجرای آن شدند چرا که به بهانه رعایت سقف بودجه، پرسپولیس در ابتدای فصل آن‌طور که باید و شاید تقویت نشد و نتیجه آن حذف از لیگ قهرمانان آسیا و البته ضرر مالی چند صدهزار دلاری این باشگاه بود.

آن‌ها هرچند خودشان هم ضعف‌هایی داشتند و در بعضی از بازی‌ها به راحتی امتیاز از دست دادند، ولی دست یحیی گل‌محمدی با توجه به نداشتن نیمکت قوی کاملا خالی بود و این موضوع از نقل و انتقالات ضعیف پرسپولیس می‌آمد. آن‌ها حتی نتوانستند یک مهاجم خارجی باکیفیت به خدمت بگیرند و مجبور به خرید لحظه آخری نبیل باهویی شدند که بازیکن ارزانی به حساب می‌آید.

منبع: خبـر ورزشی