۱۱۵ دانشگاه دولتی و ۱۷ دانشگاه غیر دولتی در این رتبه‌بندی مورد ارزیابی و سنجش قرار گرفتند که در نهایت رتبه دوم دانشگاه‌های کشور به‌صورت درهمکرد به دانشگاه جامع امام حسین (ع) اختصاص یافته است. دکتر سید احمد فاضل زاده رئیس مؤسسه ISC گفت: نتایج این ارزیابی در جلسه ۹۷۰ شورای گسترش آموزش عالی وزارت […]

- رتبه دانشگاه جامع امام حسین در کشور

۱۱۵ دانشگاه دولتی و ۱۷ دانشگاه غیر دولتی در این رتبه‌بندی مورد ارزیابی و سنجش قرار گرفتند که در نهایت رتبه دوم دانشگاه‌های کشور به‌صورت درهمکرد به دانشگاه جامع امام حسین (ع) اختصاص یافته است.

دکتر سید احمد فاضل زاده رئیس مؤسسه ISC گفت: نتایج این ارزیابی در جلسه ۹۷۰ شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در روز یکشنبه به تاریخ ۱۴۰۲/۱۰/۰۳ تأیید گردید.

به گفته فاضل‌زاده، اطلاعات مورد نیاز برای رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی از سه طریق جمع‌آوری شده که شامل اطلاعات پژوهشی بر مبنای پایگاه‌های ملی و بین‌المللی، خوداظهاری دانشگاه‌ها از طریق تکمیل پرسشنامه الکترونیکی و اطلاعات آموزشی ارائه شده از طریق وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا سازمان‌های زیر مجموعه است.

رئیس مؤسسه ISC درباره تفاوت این طبقه‌بندی با رتبه‌بندی سال‌های پیش تصریح کرد: در این رتبه‌بندی دانشگاه‌های وابسته به دستگاه‌های اجرایی در یک دسته‌بندی جدا قرار گرفته‌اند و در رتبه‌بندی درهمکرد دانشگاه‌ها نیز دانشگاه‌های جامع، صنعتی، کشاورزی، هنر و دانشگاه‌های اجرایی لحاظ شده است.

براساس نتایج منتشر شده در این رتبه‌بندی، دانشگاه جامع امام حسین(ع) رتبه دوم در میان تمامی دانشگاه‌های جامع، صنعتی، کشاورزی و هنر کشور را کسب کرده است.

۲۳۳۲۳۳

منبع: خبـرآنلاین