از عمق فاجعه در فوتبال ایران که حتماً باخبرید اما باید دید چه اتفاقاتی در آینده رخ خواهد داد. در حال حاضر همه به این نتیجه رسیده‌اند که قانون سقف بودجه  چندان معنایی ندارد و قاعدتاً تیم‌های لیگ برتری هجوم می‌برند به بازار نقل و انتقالات تا تمام سقف‌ها را خراب کنند! نکونام گفته ۵ […]

گل محمدی . جواد نکونام .نقل وانتقلات فوتبال - قیمت ها باز هم افزایش پیدا می کند/برنامه گل محمدی و نکونام برای نقل و انتقالات

از عمق فاجعه در فوتبال ایران که حتماً باخبرید اما باید دید چه اتفاقاتی در آینده رخ خواهد داد. در حال حاضر همه به این نتیجه رسیده‌اند که قانون سقف بودجه  چندان معنایی ندارد و قاعدتاً تیم‌های لیگ برتری هجوم می‌برند به بازار نقل و انتقالات تا تمام سقف‌ها را خراب کنند! نکونام گفته ۵ بازیکن جدید می‌خواهیم و گل‌محمدی هم چند بازیکن را برای تقویت پرسپولیس مد نظر دارد. با این حساب پیش‌بینی می‌شود قیمت بازیکنان باز هم در فوتبال ایران افزایش پیدا کند و شاهد رقم‌های سرسام‌آورتری باشیم! البته باشگاه‌ها در لیست‌های خود هم محدودیت‌هایی دارند ولی به هر حال شاید آن قانون هم مثل قانون کسر امتیاز عوض شود و مثلاً هر تیم بتواند ۳۰ بازیکن بزرگسال را وارد لیست خود کند!

پرسپولیس و استقلال هم به نظر نمی‌رسد برای جذب بازیکن جدید مشکل مالی داشته باشند. یکسری از آه و ناله‌ها را باور نکنید، وقتش که برسد همه پول دارند و خوب هم دارند، پس از این حیث مشکلی نیست، فقط می‌ماند اینکه بازیکن خوبی بیرون مانده باشد یا مثلاً آنها بتوانند امثال سعید عزت‌اللهی و صیادمنش و علیپور و… را بخرند که به هر حال سختی‌های خاص خودش را دارد. شاید آبی و قرمز مجبور شوند چند بازیکن را از لیست خارج کرده یا به صورت قرضی راهی تیم‌های دیگر کنند اما هر چه هست خطر سقف بودجه و کسر امتیاز دیگر وجود ندارد و تیم‌ها می‌توانند با خیال راحت خریدهای میلیاردی خود را انجام بدهند. 

استقلال ابتدای فصل به علیرضا بیرانوند بابت قرارداد ۲ساله ۹۰ میلیارد تومان پیشنهاد داده و قرار بود بخشی از این پول به صورت پیش‌پرداخت به بیرانوند پرداخت شود و بخشی را هم یکی از هواداران متمول استقلال پرداخت کند. این یادآوری را کردیم که بگوییم استقلال و پرسپولیس هم مثل سپاهان و تراکتور و فولاد تا دلتان بخواهد پول دارند.قاعدتاً بیرانوند که مجانی برای پرسپولیس بازی نمی‌کند، همان‌طور که شنیدیم یکی دیگر از ستاره‌های این تیم هم قرارداد رؤیایی دارد (چیزی تو مایه‌های قرارداد فصل گذشته چند بازیکن استقلال که حدود ۴ برابر شده بود.)
ختم کلام اینکه خروجی تصمیمات غلط در فدراسیون فوتبال افزایش دوباره قیمت بازیکنان است و پیش‌بینی می‌شود در این زمینه شاهد افزایش حداقل ۲۰ درصدی باشیم. به طور طبیعی دلال‌ها که با این مسئله هیچ مشکلی ندارند و عروسی‌شان است. می‌ماند مدیران باشگاه‌ها که آنها هم قرار نیست از جیب خودشان پول بدهند.

منبع: خبـر ورزشی