اهالی فوتبال در جریان حکم کمیته استیناف و حوادث و پیامدهای آن هستند. تقریباً تمام مسئولان استقلال و پرسپولیس هم نسبت به این موضوع واکنش نشان داده‌اند اما خبری که بعد ازاین اظهار نظرها منتشر شد از همه جالب‌تر بود! وقتی چهار امتیاز سپاهان برگشته و استقلال صدر جدول را از دست داده، خیلی طبیعی […]

فوتبال, کمیته استیناف - جایی که روسا احضار و مرئوسان محروم می‌شوند!

اهالی فوتبال در جریان حکم کمیته استیناف و حوادث و پیامدهای آن هستند. تقریباً تمام مسئولان استقلال و پرسپولیس هم نسبت به این موضوع واکنش نشان داده‌اند اما خبری که بعد ازاین اظهار نظرها منتشر شد از همه جالب‌تر بود!

وقتی چهار امتیاز سپاهان برگشته و استقلال صدر جدول را از دست داده، خیلی طبیعی است که مدیران و بزرگان این مجموعه واکنش نشان داده و مصاحبه کنند. پرسپولیس هم با وجود بازگشت یک امتیازش دلایل دیگری برای ناراضی بودن دارد، اینکه به دلیل این قانون نتوانسته تیمش را تقویت و لیگ قهرمانان آسیا را از دست داده است. پس مسئولین این باشگاه هم به خود حق واکنش و اظهار نظر داده‌اند.

هیچ کس با توهین موافق نیست اما حق اعتراض و انتقاد را باید برای همه محترم نگه داشت. ساده‌ترین راه اعتراض و انتقاد، مصاحبه کردن و بیانیه نوشتن است که هر باشگاه نفراتی را برای این کار از ابتدای هر فصل استخدام می‌کند. افرادی که به عنوان روابط عمومی یا مدیران رسانه‌ای باشگاه‌ها وظیفه‌شان همین است که از هنر خود استفاده و نظرات باشگاه مطبوع خود را با زبان رسانه ارائه کنند.

حالا ببینید با حکم جدید مدیران فدراسیون چه اتفاقی افتاده است؛ «با اعلام کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال درویش و خطیر، مدیران عامل پرسپولیس و استقلال پس از اعتراض به حکم کمیته استیناف به کمیته اخلاق احضار شدند. همچنین علیرضا اشرف، مدیررسانه تیم فوتبال پرسپولیس و مهدی هژبری، معاون ارتباطات باشگاه استقلال، با دستور موقت بیست روز محروم شدند و حق ورود به باشگاه و هیچ ورزشگاهی را ندارند.»

در حقیقت اینجا جای رئیس و مرئوس عوض شده و اتهامات یک نفر به پای دیگری نوشته شده است! مدیران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس یعنی آقایان خطیر و درویش به کمیته اخلاق احضار شده‌اند تا حرف‌هایشان را به مسئولان فدراسیون بزنند، همان حرف‌هایی که پیش از آن دستور دادند و مدیران بخش رسانه دو باشگاه آنها را به اطلاع هواداران رساندند. کسی که دستور را صادر کرده برای ادای توضیحات، محترمانه دعوت شده و کسی که دستور را اجرا کرده است، با حکم موقت مواجه و فی المجلس تنبیه و مجازات شده است!

سوال اینجاست که مگر مدیر رسانه‌ای یا روابط عمومی یک باشگاه بابت انجام چه وظیفه‌ای استخدام و حقوق می‌گیرد؟ اگر این کار خلاف است که پس اصلاً از ابتدا باید جلوی آن گرفته می‌شد، نه اینکه کارت برای این افراد صادر شود، در کنفرانس‌ها کنار سرمربی بنشینند، در بازی‌ها روی نیمکت یا در جلسات کنار مدیرعامل!

اما اگر این کار قانونی است و همه چیز به شکل طبیعی خود جلو رفته چرا باید کسی را بابت انجام وظیفه قانونی مجازات کرد؟ اگر هم مدیران رسانه و روابط عمومی دو باشگاه بدون اطلاع مدیران عامل اقدام به انتشار بیانیه کرده باشند، باز این وظیفه مدیران خود دو باشگاه است که آنها را تنبیه و جریمه کنند نه مسئولان فدراسیون و کمیته اخلاق!

می‌بینید که در هر شرایطی این رفتار و این حکم توجیه منطقی ندارد! امیدواریم مسئولان با روشنگری تکلیف همه ما را در این قضیه مشخص کنند.

منبع: خبـر ورزشی