اقدامات علمی و پژوهشی سازمان انرژی اتمی قدرت‌آفرین است
اقدامات علمی و پژوهشی سازمان انرژی اتمی قدرت‌آفرین است

  معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی سازمان انرژی اتمی ایران گفت: در این دوره مدیریت سازمان و با حضور آقای مهندس اسلامی، قدرت و صلابت به سازمان انرژی اتمی ایران تزریق شده و در این سازمان اقدامات فراوان قدرت‌آفرین انجام شده است.

به گزارشزیرنویس،از سازمان انرژی اتمی، محمد قنادی در مراسم رونمایی از شبیه‌ساز آموزشی راکتور اتمی آب سبک تحت فشار با توان ۱۰۰ مگاوات حرارتی و ۳۰ مگاوات تولید برق، ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر افزود: با تلاش‌های صورت گرفته، سازمان انرژی اتمی ایران اکنون به یکی از کشورهای قدرتمند دارنده چرخه سوخت هسته‌ای تبدیل شده است.

وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته از سوی مدیریت و کارکنان این سازمان تصریح کرد: با وجود اقدامات ارزشمندی که در سازمان انجام می‌شد اما فاقد یک برنامه منسجم برای سال‌های آتی بودیم که با حضور مهندس اسلامی و با مدیریت وی سند جامع راهبردی سازمان در افق ۲۰ ساله تدوین و تصویب شده که بسیار ارزشمند است.

  اقدامات علمی و پژوهشی سازمان انرژی اتمی قدرت‌آفرین است

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی سازمان انرژی اتمی ایران بیان کرد: در سال‌های گذشته کمتر کسی در جامعه می‌دانست که رادیودارو چیست و چه‌میزان برق هسته‌ای در کشور تولید می‌شود و همچنین فناوری هسته‌ای و سازمان انرژی اتمی ایران در حوزه کشاورزی و سایر صنایع، سازمان از چه جایگاهی برخوردار است. سند جامع راهبردی سازمان انرژی اتمی ایران با هدف دستیابی به اهداف و برنامه‌های آتی و نیز همکاری و ارتباط با وزارتخانه‌های مرتبط همچون صمت، جهاد کشاورزی و نیرو تدوین و در نهایت سند جامع سازمان در افق ۱۴۲۰ نهایی شد.

وی با تاکید بر اینکه این سند تنها به دنبال تولید مقاله و تربیت دانشجو نیست، گفت: رونمایی از شبیه‌ساز آموزشی راکتور اتمی آب سبک تحت فشار، کار بزرگی است که اتفاق افتاده و این رخداد بزرگ در ارتباط مناسب شرکت‌های زیرمجموعه سازمان انرژی اتمی ایران با پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای محقق شده است.

قنادی ادامه داد: خوشبختانه با دستور رییس سازمان و با ایجاد یک کمیته راهبردی، ارتباط بین شرکت‌های زیرمجموعه سازمان با پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای تنگاتنگ بوده و هیچ تحقیق و پژوهشی در پژوهشگاه وجود ندارد که در مسیر صنعتی شدن و خدمت به جامعه نباشد.

منبع:ایرنا