به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی پلیس اصفهان، سردار محمدرضا هاشمی‌فر روز چهارشنبه گفت: در پی اخبار دریافت شده از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری یک رمال در شهرستان اصفهان، این موضوع بصورت ویژه در دستور کار ماموران سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی استان قرار گرفت.   وی اظهار داشت: این رَمال با تبلیغ گسترده در شبکه‌های اجتماعی […]

به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی پلیس اصفهان، سردار محمدرضا هاشمی‌فر روز چهارشنبه گفت: در پی اخبار دریافت شده از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری یک رمال در شهرستان اصفهان، این موضوع بصورت ویژه در دستور کار ماموران سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی استان قرار گرفت.

 

وی اظهار داشت: این رَمال با تبلیغ گسترده در شبکه‌های اجتماعی ادعای درمان بیماری‌های لاعلاج، بخت‌گشایی، پیدا کردن گم شده‌ها، کسب مجذوبیت در بین دیگران، موفقیت در تحصیل، رفع گرفتاری‌ از طریق آموخته‌های فراعلمی و ارتباط با اجنه و احضار ارواح اقدام به جذب مشتری و دریافت مبالغ هنگفت از شهروندان می‌کرد.

 

جانشین فرمانده انتظامی اصفهان با بیان اینکه فرد یاد شده علاوه بر کلاهبرداری از شهروندان اقدام به اغفال دختران جوان و سؤاستفاده از آنان هم می‌کرد، گفت: متهم در نهایت با اقدامات تخصصی پلیس در مخفیگاهش دستگیر و در بازرسی از محل کارش ۴۰۰ نوع آلات و ادوات رمالی، مبالغ هنگفتی وجه نقد به همراه یک دستگاه کارتخوان کشف شد.

 

وی با اشاره به تحویل این رمال کلاهبردار به مرجع قضائی گفت: متهم با همدستی فرد دیگری که از او در پشت پرده استفاده می‌کرد و تجهیز محل کار خود به سیستم صوتی و ایجاد صداهای عجیب و غریب در مکان رمالی، اعتماد مراجعه کنندگان را به خود جلب و با دادن وعده‌های دروغ، مبالغ زیادی پول از آنها دریافت می‌کرد.

 

سردار هاشمی‌فر افزود: بررسی‌های صورت گرفته از اطلاعات مُندرج در گوشی متهم و همچنین واریزی‌ها به حساب وی حدود ۵۰ میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده است و تاکنون بیش از یکصد نفر شاکی نیز در این پرونده شناسایی شده‌اند.

 

جانشین فرمانده انتظامی اصفهان با بیان‌اینکه ادعای رفع گرفتاری، درمان بیماری‌های لاعلاج و احضار ارواح که در شبکه‌های اجتماعی مطرح می‌شود، چیزی جز کلاهبرداری نیست، گفت: اگر این افراد چنین توانایی‌هایی داشتند برای خودشان کاری می‌کردند تا نخواهند از دیگران پول دریافت کنند.

وی ضمن توصیه به شهروندان گفت: فریب این افراد را نخورید و اسرار خود را دراختیارشان قرار ندهند زیرا بیشتر این افراد با استفاده از اسرار مشتری‌هایشان، از آنها سؤاستفاده، اخاذی و کلاهبرداری می‌کنند.

ایرنا

+