خوب شد استقلال قانون را رعایت کرد!
خوب شد استقلال قانون را رعایت کرد!

استقلالی ها برنده واقعی ماجراهای اخیر بودند و هنوز به قهرمانی امیدوارند.

 

جمله ای که پس از تایید خبر بازگشت امتیازات کسر شده دو تیم سپاهان و پرسپولیس در بین هواداران و درون باشگاه استقلال زیاد شنیده می شود؛ کاش ما هم مثل دیگر تیم ها سقف قرارداد تیم مان را رعایت نمی کردیم و در نهایت چند امتیاز کسر می شد و با اعتراض به کمیته انضباطی و استیناف امتیازها بازگردانده می شدند و آب از آب تکان هم نمی خورد.

باشگاه و تیم استقلال به دلیل رعایت سقف قرارداد بازیکنان و کادرفنی، مجبور به کاهش مبلغ قراردادها شدند و از جذب بازیکنان مورد نیاز خود محروم ماندند و از سویی دیگر صدرنشینی چند هفته ای شان با رأی کمیته استیناف از دست رفت اما در واقع برنده واقعی همین تیم استقلال است.

استقلال در این فصل و با رعایت چنین قانونی که برای اولین فصل قرار بود توسط فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ اجرا شود، سربلند بیرون آمد و هرگز از آن تخطی نکرد. در طول تاریخ هم استقلال در قوانین دیگر از جمله عدم جذب مربیان خارجی، بازیکنان لژیونر و همین طور قوانین دیگر موفق و مطیع قانون بوده و البته همیشه چوب آن را خورده است و به دلیل رعایت همه این قوانین فصل های متوالی با ناکامی دست و پنجه نرم می کرد.

به واقع برنده اصلی و تیم سربلند این فصل همین تیم استقلال می تواند باشد که قوانین وضع شده را رعایت کرد و با تمام داشته هایش نزدیک به ده هفته صدرنشین این فصل بود. صد البته حتی با بازگشت امتیازهای کسر شده تیم سپاهان هنوز فاصله امتیازی این دو تیم در صدر جدول تنها ۲ امتیاز است و یک بازی در این نیم فصل و یک نیم فصل کامل پیش روی آنهاست و از دست دادن صدر جدول هرگز به معنای از دست دادن قهرمانی برای آبی ها نخواهد بود.

محمود فخرالحاج| باشگاه خبرنگاران آزاد

منبع: خبـر ورزشی