پس از ایجاد وقفه‌های متعدد ایجاد شده در هفته‌های گذشته لیگ برتر به بهانه برگزاری بازیهای آسیایی یا لیگ قهرمانان آسیا و فیفا دی ها، پیش از همه سرمربی اسپانیایی تیم تراکتور نسبت به این موضوع معترض شد. پاکو خمز که سابقه حضور در تیم ملی فوتبال اسپانیا و ۲۱ بازی با پیراهن این تیم […]

- شگفتانه های فدراسیون فوتبال برای امثال مورایس و خمز/ دنیا درباره فوتبال ایران چه می‌گوید؟

پس از ایجاد وقفه‌های متعدد ایجاد شده در هفته‌های گذشته لیگ برتر به بهانه برگزاری بازیهای آسیایی یا لیگ قهرمانان آسیا و فیفا دی ها، پیش از همه سرمربی اسپانیایی تیم تراکتور نسبت به این موضوع معترض شد.

پاکو خمز که سابقه حضور در تیم ملی فوتبال اسپانیا و ۲۱ بازی با پیراهن این تیم را در کارنامه دارد همچنین در دوران مربیگری اش نیز در باشگاه‌های بزرگ لالیگایی فعالیت کرده، در همان ایام و در نشست‌های خبری به این موضوع معترض شد و گفت: «تا به حال چنین شرایطی را ندیده بودم!». با این وجود خمز پیش از اینکه برای خود و تیمش ابراز نگرانی و ناراحتی کند برای آینده فوتبال کشوری که در آن کار می‌کند ابراز تاسف و نگرانی کرد.

ژوزه مورایس – سرمربی پرتغالی تیم سپاهان – هم به شدت نسبت به کسر امتیاز از تیمش معترض شده بود. مورایس که مشخصا تا به حال چنین وضعیتی را تجربه نکرده بود نسبت به این موضوع به شدت موضع‌گیری کرد و تصمیم گیری در فدراسیون فوتبال ایران را به شدت عجیب و غیرقابل باور توصیف کرد. این سرمربی پرتغالی که تازه چند روز پیش پس از بازگرداندن امتیازات کسر شده از تیمش نفس راحتی کشیده بود با اطلاع از محرومیت ۶ بازیکنش از دیدار امروز مقابل گل گهر سیرجان بار دیگر از کوره در رفت و مصاحبه تندی علیه فدراسیون انجام داد.

مورایس در نشست خبری پیش از دیدار تیمش با طعنه و کنایه نسبت به تصمیمات فدراسیون فوتبال گفت: «به سپاهان آسیب می‌زنند. این چه جور فدراسیونی است؟ برای اولین بار در زندگی ام می‌بینم که به این وضوح به تیم من آسیب می‌زنند. تصمیمی که می‌شد در آن تغییر ایجاد شود را ناگهان اینگونه اعلام می‌کنند. من واقعاً نمی‌فهمم این چطور فدراسیونی است؟».

گرچه این تصمیمات و شرایط در طول سال‌های گذشته و در دوران برگزاری مسابقات لیگ حرفه‌ای بارها و بارها به اشکال مختلف تکرار شده اما ظاهراً مربیانی که در سطح اول اروپا همراه با افرادی همچون ژوزه مورینیو و امثالهم در تیم‌های مطرح فعالیت کرده‌اند تاب و تحمل چنین شرایطی را نداشته و حتی قادر به هضم آن نیستند.

منبع: خبـر ورزشی