طالبان دوباره برای همسایگان خود خط و نشان کشید
طالبان دوباره برای همسایگان خود خط و نشان کشید

اطلاعات نوشت: طالبان افزود: ملت مسلمان و مستقل افغانستان، اشغال و تجاوز هیچ اشغالگری را تحمل نمی‌کند و به همین سبب در برابر شوروی متجاوز، جهاد بزرگ و سراسری را آغاز کرد. این بیانیه افزود: افغانستان در امور داخلی هیچ کشوری مداخله نمی‌کند و به کسی هم اجازه نمی‌دهد حقوق حقه ما را زیر پا […]

- طالبان دوباره برای همسایگان خود خط و نشان کشید

اطلاعات نوشت: طالبان افزود: ملت مسلمان و مستقل افغانستان، اشغال و تجاوز هیچ اشغالگری را تحمل نمی‌کند و به همین سبب در برابر شوروی متجاوز، جهاد بزرگ و سراسری را آغاز کرد.

این بیانیه افزود: افغانستان در امور داخلی هیچ کشوری مداخله نمی‌کند و به کسی هم اجازه نمی‌دهد حقوق حقه ما را زیر پا بگذارد و در امور داخلی ما مداخله کند؛ افغان‌ها به عنوان ملتی مسلمان می‌خواهند در چارچوب اصول اسلامی با جامعه بین‌المللی روابط حسنه و قوی داشته باشند که در آن احتمال آسیب به هیچ کسی وجود نداشته باشد.طالبان در ادامه از دیگر کشورها خواست وظیفه خود را در راستای ایجاد و تأمین روابط بهتر و قوی در مطابقت با اصول اسلامی ادا کنند تا گام‌های بلندی در جهت امنیت و رفاه در منطقه و جهان برداشته شود و نابسامانی، ویرانی و بی‌باوری ناشی از جنگ‌های گذشته از میان برداشته شود. 

گفتنی است ۴۴ سال پیش در دی ماه سال ۱۳۵۸، ارتش سرخ اتحاد جماهیر شوروی به ‌بهانه تقویت ارتش شکست‌خورده و ضعیف دولت کمونیستی وقت کابل، با لشکرکشی به افغانستان خاک این کشور را اشغال کرد. تجاوز شوروی سابق به افغانستان ۹ سال ادامه یافت و نیروهای ارتش سرخ شوروی با صدها جنگنده و تانک‌ زرهی به کشتار مردم بی دفاع افغانستان پرداختند که به کشته شدن بیش از یک میلیون نفر و مهاجرت پنج میلیون افغان و نقص عضو هزاران نفر دیگر انجامید. 

منبع: اطلاعات انلاین