یحیی گل محمدی بعد از برد یک بر صفر مقابل نساجی مازندران در نشست خبری اظهار داشت: سه امتیاز مهمی به دست آوردیم و بازی های آخر نیم فصل و فشردگی مسابقات طوری است که هم باید نتیجه بگیرید و هم خودت را بالای جدول نگه دارید. حساسیت بازی زیاد بود و بیشتر از آنچه فکرش […]

- پرسپولیس یک انتخاب خوب برای لوکادیا است/ گرفتن سه امتیاز را یاد گرفتیم و بلدیم

یحیی گل محمدی بعد از برد یک بر صفر مقابل نساجی مازندران در نشست خبری اظهار داشت: سه امتیاز مهمی به دست آوردیم و بازی های آخر نیم فصل و فشردگی مسابقات طوری است که هم باید نتیجه بگیرید و هم خودت را بالای جدول نگه دارید. حساسیت بازی زیاد بود و بیشتر از آنچه فکرش را می‌کردیم.

این برد را مدیون این هواداران هستیم

گل‌محمدی ادامه داد: قبل از بازی این مسئله را به بازیکنان گوشزد کرده بودم. بازی را هم خیلی خوب شروع کردیم و به گل هم رسیدیم. کنترل بازی دست‌مان بود. خوب بازی را مدیریت کردیم ولی در آخر به خاطر همین بحث فشردگی مسابقات مجبوریم به فکر بازی بعد هم باشیم. به همین خاطر در نیمه دوم کمی ناهماهنگ‌تر نسبت به نیمه اول شدیم. اما خوشحالیم از گرفتن سه امتیاز؛ نساجی هم با دل‌ و جانش بازی کرد. شرایط‌شان در جدول به گونه‌ای بود که باید امتیاز می‌گرفتند. خیلی دونده و با شجاعت زیادی بازی کردند. از هواداران هم باید  تشکر کنم که در این باد و سرما آمدند و تیم را تشویق کردند. بخش زیادی از این سه امتیاز و شاید همه آن را مدیون این هواداران هستیم. همچنین هواداران خانم که هر موقع در ورزشگاه هستند از آنها انرژی بیشتری می‌گیریم از تک‌تک‌شان واقعاً تشکر می‌کنم. 

این برنامه فشرده خیلی سخت است

سرمربی پرسپولیس در مورد تعویض اسماعیل‌فر و وحدت حنانوف گفت: صحبت کردم. ما فکر بازی بعد هم هستیم سه روز دیگر هم دوباره بازی داریم به خاطر این برنامه فشرده که تنظیم شده من خودم دوست دارم بازی‌ها فشرده باشد و از آن استقبال می‌کنم ولی اینقدر فشرده خیلی سخت است. 

پرسپولیس می‌تواند یک انتخاب خوب برای لوکادیا باشد

وی در مورد احتمال بازگشت لوکادیا به پرسپولیس و پست‌هایی که در فضای مجازی این بازیکن می‌گذارد، عنوان کرد: صحبت خاصی در موردش نشده است. این پالس‌های مثبتی که می‌گویید فقط در فضای مجازی دیده می‌شود در واقعیت هیچ تماسی نداشته‌ایم. اگر بیاید ما او را می‌خواهیم. نمی‌دانم شرایط قراردادی‌اش چگونه است. پرسپولیس می‌تواند یک انتخاب خوب برایش باشد بیشتر از آنکه به نفع پرسپولیس باشد حضورش به نفع خودش است. با توجه به شرایطی که در نیم‌فصل اول داشت. قطعاً مذاکره مستقیم با لوکادیا نداشته‌ایم. صحبتش در بحث رسانه و فضای مجازی بوده است.

در بخش انتقال بازی ضعیف عمل کردیم

گل‌محمدی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه پرسپولیس امشب بازی‌اش طراوت نداشت و همچنین از آن تیم هجومی همیشگی فاصله گرفته  است، گفت:‌ بله، من از گرفتن سه امتیاز واقعاً خوشحالم ولی نیمه دوم باید بتوانیم گل بزنیم. بعد از آنکه از حریف هم توپ‌گیری‌های خوبی داشتیم یک تک به تک هم محمد عمری از دست داد و دروازه خالی را نتوانستیم باز کنیم. پرس خوبی در دقایق زیادی از بازی گذاشتیم. بعد از توپ‌گیری از حریف باید انتخاب‌های پاس‌مان خوب باشد. ما در بخش انتقال بازی ضعیف عمل کردیم. وقتی هم حریف از ما توپ می گرفت کار را برای ما سخت‌تر می‌کرد. باید برمی‌گشتیم از دروازه‌مان دفاع می‌کردیم چند بار این اتفاق در بازی امشب افتاد اما به آن تیمی که خودم دوست دارم، برسیم، کار داریم به آن چیزی که باید از نظر تاکیتکی و بدنی نرسیده‌ایم. مشکلاتی که در نیم‌فصل داشتیم و یک مقدار هم فشردگی مسابقات همچنین حضور در آسیا انرژی زیادی از ما گرفت. شاید به خاطر کمبود امکانات و اتفاقات پروازی و این چیزها رخ داد. دروان سختی را طی می‌کنیم.

گرفتن سه امتیاز را یاد گرفتیم و بلدیم

سرمربی پرسپولیس ادامه داد: ولی گرفتن سه امتیاز را یاد گرفتیم و بلدیم. تجربه خوبی دارند برخی از بازیکنان می‌توانند خیلی خوب مدیریت کنند تا بازی را ببریم. نقش آقای بیرانوند، سروش و امید اینها بازیکنانی هستند که خیلی خوب می‌توانند بازی را مدیریت کنند. 

بیرانوند محروم نیست

وی در مورد اینکه سرمربی نساجی گفت پرسپولیس یک موقعیت داشت و گل زد و اینکه محرومیت بیرانوند کار را برای بازی بعد سخت کرد، گفت: بیرانوند سه اخطاره است و محروم نیست. وقتی با یک موقعیت بازی را می‌بریم بزرگی تیم ما را نشان می‌دهد و فرصت‌طلب هستیم ولی این نبود، ما موقعیت‌های خوبی هم در نیمه اول داشتیم. تک به تک واضحی که محمد عمری داشت خیلی مشخص بود.

گل‌محمدی ادامه داد: مربیان پایه در بخش پایه‌ها زحمت زیادی کشیده‌اند و بازیکنان خوبی را توانسته‌اند استعدادیابی کنند. از همه آنها تشکر می‌کنم هم تیم جوانان و هم تیم امیدمان و زحماتی که همه کشیدند تا یک تیم خوب بسازند. استعدادهای خوبی را پرورش بدهند. خیلی جاها هم به ما کمک کرده‌اند سعی کردیم از این بازیکنان جوان بیشتر استفاده کنیم. خودم دوست دارم تیم به سمت و سویی برود تا بتواند از بازیکنان پایه بیشتر استفاده کند. 

سرلک سرباز شده و عمری شاید بتواند ادامه دهد

وی در مورد قوانین جدید نظام وظیفه برای بازیکنان عنوان کرد:‌ میلاد که قطعاً سرباز شده و نمی‌تواند دیگر ما را در فصل دوم همراهی کند. با محمد عمری هم صحبت کردم شاید بتواند ادامه بدهد. اطلاعات خیلی دقیقی در مورد عمری ندارم. اگر هم سرباز شدند به خدمت مقدس سربازی می‌روند و کسی که به این شرایط می‌رسد باید به کشورش خدمت کند و این دوران را بگذراند و بتوانیم در فصل دوم بازیکنان جایگزین پیدا کنیم هرچند خیلی سخت است پیدا کردن جایگزین برای سرلک و عمری بازیکنی که در سطح اینها باشند ببینیم چه اتفاقاتی می‌افتد. 

برای کسی که به پرسپولیس می‌آید آرزوی موفقیت می‌کنم

سرمربی پرسپولیس در مورد اینکه هواداران نگران بردهای اقتصادی پرسپولیس هستند، گفت:‌ من این همه مربیگری کرده‌ام هیچ وقت یادم نمی‌آید که با این همه مشکلات بخواهیم فصل را شروع کنیم و مصدومیت‌هایی که برای خیلی از بازیکنان به وجود آمد از امیری که تقریباً نیم فصل اول را از دست داد. مرتضی پورعلی‌گنجی، یاسین سلمانی و در مقاطع مختلف عالیشاه، ترابی و سرلک مصدوم شدند. مشکلات سرماخوردگی بازیکنان بود. در مقطعی ۱۵-۱۶ بازیکن ما مریض شدند. نیم‌فصل خیلی سختی را گذراندیم. احساس می‌کنم نیم‌فصل اول امسال به اندازه دو فصل بر من گذاشته‌ است تعطیلات زیاد، وقفه‌های طولانی‌مدت، خیلی اذیت شدیم در مورد جزئیات نمی‌خواهم صحبت کنم نیم‌فصل زیادی را گذراندیم. هنوز یک بازی دیگر با مس رفسنجان داریم و کارمان تمام نشده است. ان‌شاءالله بتوانیم در تعطیلات روندی را بگذرانیم که منجر به تقویت تیم شود این خیلی مهم است و برای آن کسی که به تیم می‌آید آرزوی موفقیت می‌کنم. 

چرا باهویی جایش را به زاهدی داد

گل‌محمدی در مورد وضعیت نبیل باهویی در این بازی گفت: قرار بود نبیل از ابتدا بازی را شروع کند که در گرم کردن پایش کش آمد و همسترینگش کش آمد و نتوانست ادامه دهد به همین خاطر نتوانست بازی کند. 

سختی‌اش را ما کشیدیم، انشاءالله تیم ملی موفق باشد

وی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه ۱۴ روز دیگر جام ملت‌های آسیا شروع می‌شود شرایط تیم ملی را چگونه می‌بینید و اینکه می‌توان به آن امیدوار بود یا نه، گفت: تیم خوبی در مجموع داریم. تیم با تجربه‌ای داریم. سختی‌اش را ما کشیدیم، فشردگی‌اش را ما کشیدیم ان‌شاءالله که تیم ملی موفق باشد.

بیشتر بخوانید:درویش: صحبت‌های خطیر جعلی است/ قرارداد ۱۴ میلیاردی یک بازیکن استقلال شده ۱۶۰ میلیون

منبع: خبـر ورزشی