نام کمیته اخلاق را کمیته صیانت از فدراسیون بگذارید
نام کمیته اخلاق را کمیته صیانت از فدراسیون بگذارید

رضا درویش پس از پیروزی یک بر صفر پرسپولیس مقابل نساجی گفت: بچه‌ها استرس زیادی داشتند، چون باید حتماً سه امتیاز را می‌گرفتند تا در کورس قهرمانی باشیم. ضمن اینکه آسیب‌دیده‌های زیادی هم داشتیم. وی در مورد اینکه پرسپولیس بازی خوبی به نمایش نگذاشت، اما استقلال، نساجی را با تمام مهره‌هایش با تفاضل گل زیاد […]

- نام کمیته اخلاق را کمیته صیانت از فدراسیون بگذارید

رضا درویش پس از پیروزی یک بر صفر پرسپولیس مقابل نساجی گفت: بچه‌ها استرس زیادی داشتند، چون باید حتماً سه امتیاز را می‌گرفتند تا در کورس قهرمانی باشیم. ضمن اینکه آسیب‌دیده‌های زیادی هم داشتیم.

وی در مورد اینکه پرسپولیس بازی خوبی به نمایش نگذاشت، اما استقلال، نساجی را با تمام مهره‌هایش با تفاضل گل زیاد شکست داد؛ عنوان کرد: این‌ها ملاک نیست؛ هر بازی شرایط خاص خودش را دارد. ضمن اینکه ما در ترکیب هم به جهت آسیب دیدگی بچه‌ها تغییراتی داشتیم. مهم این بود که برنده بیرون بیاییم. حریف هم با تمام نفرات دفاع می‌کرد و این کار را سخت کرده بود.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس درباره دعوتش به کمیته اخلاق گفت: مگر کمیته اخلاق داریم؟! بهتر است اسمش را عوض کنند و بگذارند کمیته صیانت از مسئولان فدراسیون فوتبال! سه، چهار ماه است مسئولان نظارتی دو نامه درباره اینکه یکی از فوتبالی‌ها مشکلاتی داشته؛ به این کمیته داده‌اند، ولی جواب نگرفته‌اند. من ساعت ۸ شب مصاحبه کردم و ساعت ۸:۱۵ واکنش نشان دادند. نمی‌دانم در خانه‌شان جلسه می‌گذارند یا جای دیگر، اما آن‌ها بیشتر از مسئولان فدراسیون صیانت می‌کنند. 

درویش درباره اینکه علی خطیر صحبت‌هایی علیه او داشته است، گفت: فکر نمی‌کنم، به نظرم آن صحبت‌های خطیرِ جعلی است! آقای خطیر رابطه خوبی با ما دارد و علیه ما صحبت نمی‌کند.

وی در خصوص صحبت‌های رضا جاودانی عضو کمیته انضباطی و درباره اینکه قرارداد سال اول او ۱۰ میلیارد و قرارداد سال آینده‌اش ۱۰۰ میلیارد است گفت: این حرف‌ها را ندیدم. وقتی دو، سه ماه پیش امتیاز ما را کم کردند گفتم که یک امتیاز از ما را بدون بهانه کم کردند تا بعداً امتیاز سپاهان را هم برگردانند و بگویند امتیاز شما را هم برگرداندیم. آن زمان گفتند من پیش داوری می‌کنم. اگر به خاطر اصلاح قرارداد‌ها امتیاز کم شد روز گذشته اعلام کردند تراکتور قرارداد شش بازیکن خود را اصلاح کرده و ایرادی هم ندارد. چطور ممکن است؟

درویش یادآور شد: روز گذشته شنیدم آقای قنبرزاده نامه زده که سقف قرارداد باشگاه استقلال ۳۲۵ میلیارد تومان باشد؛ این توهین به شعور مردم است. همه می‌دانند که مجوز حرفه‌ای را AFC می‌دهد. بعید می‌دانم قنبرزاده چنین کاری کرده باشد، ولی اگر این کار را کرده باشد ما به کمیته اخلاق شکایت می‌کنیم. مجوز حرفه‌ای را AFC می‌دهد. زمان مجوز حرفه‌ای فروردین ماه ۱۴۰۲ به پایان رسیده؛ نه تنها قنبرزاده بلکه رئیس فدراسیون و وزیر ورزش هم نمی‌تواند این مجوز را بدهد. اگر استقلال این مجوز را داشت چرا در لیگ قهرمانان آسیا شرکت نکرد؟

«آیا به نظر شما آیین نامه کارگروه نظارت بر قرارداد‌ها توانست به باشگاه‌ها و عدم برشکستگی آن‌ها کمک کند؟» مدیرعامل پرسپولیس در پاسخ به این سؤال تصریح کرد: این قانون نیست، اجرایی هم نشد. یکی از مصوبات خوب چند سال گذشته بود البته اگر فدراسیون جرأت اجرا داشت. مهم عملیاتی شدن است. شما نگاه کنید یک بازیکن استقلال فصل گذشته ۱۴ میلیارد قراردادش بوده، ولی امسال نوشتند ۱۶۰ میلیون تومان؛ یعنی از کمترین حقوق تأمین اجتماعی هم کمتر. این یعنی ما باید به بی قانونی عادت کنیم. این کجای قانون است؟ اگر فدراسیون توانایی اجرای قانون را نداشت بهتر بود یا قانون را نگذارد یا اجازه دهد کسانی که جرأت دارند این کار را کنند. کسانی که بیشترین بضاعت مالی را دارند سود بردند و فقط پرسپولیس ضرر کرد،، چون فکر کردیم باید به این قانون عمل کنیم. آقای گل محمدی دو سه بازیکن را معرفی کرده بود، ولی رقم آن‌ها بالاتر بود و نتوانستیم این کار را کنیم.

درویش درباره اینکه با این شرایط در نیم‌فصل بدون توجه به سقف اقدام به خرید بازیکن خواهند کرد؟ گفت: خودشان اعلام کردند مشکلی نیست و کار خودتان را کنید، اما به شرطی که بودجه فدراسیون را هم تأمین کنید! ما هم گفتیم عیبی ندارد! شما جرائم را ببینید؛ این جرائم کجای قانون آمده است؟ بهتر بود می‌گفتند فدراسیون مشکلات مالی دارد و شما برطرف کنید.

وی در مورد ادعای علی خطیر مبنی بر اینکه عده‌ای از مسئولان باشگاه پرسپولیس اقدام به انتشار نامه جعل باشگاه استقلال کرده‌اند، گفت: امکان ندارد آقای خطیر این را بگوید؛ من او را می‌شناسم. این‌ها را خطیرِ جعلی می‌گویند!

مدیرعامل پرسپولیس در خصوص اینکه رضا جاودانی اعلام کرده به پرسپولیس برای اصلاح قرارداد گولسیانی فرصت داده شده بود، گفت: به نظرتان وقتی کسی ایران نیست چه کار باید کنیم. آن زمان هنوز جریان جعل را یاد نگرفته بودیم! اگر الان بود شاید می‌توانستیم این کار را کنیم! وقتی بازیکن ایران نبود چطور قرارداد را اصلاح می‌کردیم؟ به جز جعل کار دیگری هم می‌توانستیم کنیم؟

درویش در رابطه با تمایل پرسپولیس برای جذب دوباره یورگن لوکادیا اظهار داشت: اعلام کرده بودیم اگر تمایل دارد می‌توانیم با او مذاکره کنیم، ولی هنوز چیزی به ما جواب نداده است. گل محمدی هم گفته اگر لوکادیا شرایط پرسپولیس را بپذیرد می‌توانیم در خدمت او باشیم.

باشگاه خبرنگاران