به گزارش زیرنویس به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، نماینده اردن در پارلمان عربی پرچم رژیم صهیونیستی را آتش زد. در همین ارتباط گفته شده است که خلیل عطیه نماینده اردن در پارلمان عربی هیأت قانونگذاری اتحادیه عرب پرچم رژیم صهیونیستی را مقابل حاضران در مقر این پارلمان در سالن اصلی پارلمان به آتش […]

به گزارش زیرنویس به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، نماینده اردن در پارلمان عربی پرچم رژیم صهیونیستی را آتش زد.

در همین ارتباط گفته شده است که خلیل عطیه نماینده اردن در پارلمان عربی هیأت قانونگذاری اتحادیه عرب پرچم رژیم صهیونیستی را مقابل حاضران در مقر این پارلمان در سالن اصلی پارلمان به آتش کشید.

روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت نیز اشاره کرد که در پی این حادثه، رژیم صهیونیستی پیامی اعتراضی را از طریق کانال‌های دیپلماتیک برای اردن ارسال کرده است.

پیش از این نیز، «بشر الخصاونه»، نخست‌وزیر اردن طی جلسه‌ای با نمایندگان پارلمان اردن درباره حمله رژیم صهیونیستی به غزه و تلاش برای رساندن مداوم کمک‌های بشردوستانه به غزه، مساله کوچاندن فلسطینیان را خط قرمز اردن دانسته بود.

الخصاونه در این جلسه هشدار داد: هرگونه تلاش برای کوچاندن فلسطینیان از غزه یا کرانه باختری یا ایجاد شرایط برای این اقدام، خط قرمز اردن است و ما آن را به منزله اعلان جنگ می‌دانیم.

وی در ادامه سخنان خود گفت: همه ما حامی مواضع شریف پادشاه اردن برای یاری به مساله فلسطین و توقف حمله به غزه هستیم. اردنِ قوی برای خدمت به مساله فلسطین توانمندتر است.

نخست‌وزیر اردن افزود: در چارچوب موضع‌گیری گام به گام جهت برخورد با تجاوز اسرائیل به غزه و پیامدهای آن تمامی گزینه‌ها برای اردن روی میز است.

از سوی دیگر، «عدنان ابوحسنه»، سخنگوی آنروا وابسته به سازمان ملل با ابراز نگرانی از ادامه جنگ و بمباران غزه اعلام کرد که با استناد به آمار وزارت بهداشت فلسطینی باید نتیجه گرفت که جنگ در غزه باعث شده که حداقل ۵ درصد از جمعیت نوار غزه کشته، زخمی یا مفقود شوند.

ابوحسنه همچنین افزود: «وضعیت انسانی پس از شیوع بیماری‌های مختلف به شدت بحرانی شده است و در وضعیت فعلی با فروپاشی نظام بهداشت و درمان غزه، بیماری‌های روده‌ای ۴ برابر، بیماری‌های مربوط به قفسه سینه ۵ برابر و بیماری‌های پوستی ۳ برابر شده است و این شرایط بسیار خطرناک است.»

بر اساس گزارش‌ها، ساعتی پیش دست کم ۹ شهید در اثر بمباران خانه خانواده العمور در شهر الفخاری در شرق خان یونس به ثبت رسیده است.

با این حال، المیادین به نقل از رسانه‌های اسرائیلی گزارش داده است که مقامات تل آویو معتقدند که تا کنون به سختی می‌توان گفت که در نبردها بویژه در جبهه شمال به دستاوردی رسیده ایم.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین نیز اعلام کرده است که حداقل ۱۶ نظامی مجروح دیگر صهیونیستی به بیمارستان سوروکا در مناطق اشغالی منتقل شدند.

بیمارستان سوروکا در بئر السبع اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶ نظامی مجروح دیگر در غزه به این بیمارستان منتقل شدند.

حال یکی از این نظامیان وخیم گزارش شده است.

مسئولان بیمارستان سوروکا اعلام کردند که از آغاز جنگ در غزه تاکنون ۲۳۴۶ نظامی مجروح اسرائیلی به این بیمارستان منتقل شدند.

همچنین ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که در ۲۴ ساعت گذشته ۴۹ نظامی صهیونیست در نبردهای زمینی در نوار غزه زخمی شده‌اند.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از آغاز حمله زمینی این رژیم به نوار غزه تاکنون ۹۲۱ نظامی صهیونیست زخمی شده‌اند.

بر اساس اذعان ارتش رژیم صهیونیستی از این ۹۲۱ نظامی، ۲۰۶ نظامی به شدت زخمی شده‌اند، ۳۴۰ نظامی با آسیب متوسط و ۳۵۷ نظامی دیگر نیز آسیب‌های جزئی دیده‌اند.

ارتش رژیم صهیونیستی کمی پیش‌تر اذعان کرده بود که ۳ نظامی صهیونیست در ساعات گذشته به هلاکت رسیده‌اند؛ بر اساس توضیحات جدیدی که از سوی ارتش رژیم صهیونیستی ارائه شده، یکی از این نظامیان سرگرد و معاون فرمانده گردان ۱۹۸ تیپ ۴۶۰ زرهی، نظامی دیگر سروان و فرمانده یکی از گروهان‌های گردان ۵۲ و نظامی سوم گروهبان یکمِ جمعی لشگر هفتم ارتش رژیم صهیونیستی بوده است.

این آمار در حالی از سوی ارتش رژیم صهیونیستی مطرح می‌شود که شمار دقیق نظامیان صهیونیست کشته و زخمی‌شده به دست مبارزان مقاومت در غزه بسیار فراتر از آمار اعلامی از سوی ارتش این رژیم است و رژیم صهیونیستی در تلاش است با پنهان‌داشتن شمار دقیق تلفات خود از فشارهای محافل سیاسی صهیونیستی و شهرک‌نشینان صهیونیست بگریزد و روی شکست‌های خود سرپوش بگذارد.

منبع: مـهر