چند میلیون نفر در «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» حضور داشتند؟
چند میلیون نفر در «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» حضور داشتند؟

دبیر ستاد مردمی «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» با اشاره به اینکه ارائه خدمات گروه‌های مردمی در مهمونی ده کیلومتری غدیر ستودنی بود، گفت: براساس آمار ما از مراجع ذی‌صلاح نزدیک به چهار میلیون نفر در این مهمونی بزرگ حضور پیدا کردند. همچنین مشارکت‌های مردمی در پویش‌های مختلف با رشد چشمگیری روبه‌رو بوده است.

ساسان زارع  اظهار کرد: براساس آمار ما از مراجع ذی‌صلاح نزدیک به چهار میلیون نفر در مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیرحضور پیدا کردند، البته پلیس راهور و شهردای تهران می‌توانند عدد دقیق‌تر را به ما اعلام کنند.

وی ادامه داد: یکی از بخش‌های مهم جشن عید غدیر، ارائه خدمات پذیرایی به مردم بود که نزدیک به ۱۰ میلیون پرس غذای گرم و همچنین ۲۰ میلیون از سایر پذیرایی‌ها در اختیار مردم قرار گرفت، ضمنا در پویش «لقمه میلیونی» نیز نزدیک به ۵۰۰ هزار لقمه جمع‌آوری شد.

دبیر ستاد مردمی «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» خاطرنشان کرد: در یکی از طرح‌های کمیته امداد برای اطعام مردم، مشارکت مردمی با ۹۰ درصد افزایش نسبت به سال گذشته رو به رو بود. البته حضور گروه‌های مردمی در میدان عمل در بخش‌های مختلف بسیار خوب بوده است.

زارع یادآور شد: در این میهمانی بزرگ نزدیک به ۵۰ هزار خادم در موکب‌ها و ۴۰۰۰ نفر مربی از جمله اساتید دانشگاهی تا گروه‌های داوطلب در شهربازی‌های سیار مستقر بودند.

وی افزود: یکی از اتفاقات خوب در مهمونی امسال توزیع کتابی تعاملی برای حوزه کودک با موضوع غدیر بود. برای چاپ این کتاب سایتی معرفی شد و بیش از ۱۴۰ هزار نفر از مردم ثبت نام و با مبالغی که واریز کردند یک میلیون نسخه از این کتاب به چاپ رسید و خوشبختانه تمامی این کتاب‌ها در بین کودکان حاضر در این مهمونی توزیع شد.

دبیر ستاد مردمی «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» با اشاره به پویش «اسباب‌بازی» اظهار کرد: در این پویش که بخشی از آن به صورت حضوری و با راه‌اندازی یک جعبه کادوی نمادین در میدان امام حسین(ع) برگزار شد نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر مشارکت داشتند. البته این پویش همچنان ادامه دارد و علاقمندان به صورت مجازی تا پایان ماه محرم می‌توانند ثبت نام و اسباب‌بازی‌های خود را هدیه بدهند.

زارع درباره برخی از موکب‌های خالی در طول مسیر نیز توضیح داد: باتوجه به پیش‌بینی‌های قبلی برای ارائه خدمات بهتر برخی از موکب‌ها که به صورت زنجیره‌ای خدمات می‌دادند از شهرداری تهران خواستار شدیم که تعداد بیشتری از سازه‌ها را تعبیه کنند تا ترافیک مردمی برای دریافت خدمات کمتر شود. همچنین در برخی مسیرها امکان برپایی نماز جماعت نبود از این رو از این سازها در بین موکب‌ها برای برپایی نماز جماعت بهره بردیم.

حضور  تسنن و شیعه در کنار هم درمهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر

به گزارش زیرنویس، دبیر ستاد مردمی «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» بیان کرد: یکی از نکات جالب در این مهمونی حضور غرفه‌ای از اهل تسنن و شیعه بود که در کنار یکدیگر به مردم خدمات ارائه می‌دادند و این نماد وحدت بین مسلمانان بود.

وی درباره مباحثی که در فضای مجازی مطرح می‌شود مبنی بر اینکه چرا هزینه برپایی این مهمونی‌ها صرف کمک به نیازمندان و رفع مشکلات اجتماعی نمی‌شود، ابراز کرد: طرح این موضوع از اساس غلط است، مثل اینکه ما بگوییم مهمانی یا عروسی نگیرید و هزینه آن را به نیازمندان کمک کنید، به هر حال هر انسان برای زندگی همانطور که به غذا خوردن و ورزش کردن نیاز دارد، یکی دیگر از مواردی که می‌تواند به نشاط افراد کمک کند مهمانی گرفتن و رفت و آمد است.

دبیر ستاد مردمی «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» اظهار کرد: در مهمونی ده کیلومتری غدیر نیز ما به دنبال نشاط اجتماعی مردم بودیم، فراموش نکنیم که تجمعات هویت‌بخش بوده و به ما انگیزه می‌دهد، بنابراین اصل موضوع معارف دینی و هویت اجتماعی در برپایی این چنین مراسم‌هایی مدنظر است. ضمنا در مراسم‌هایی همچون مهمونی ده کیلومتری غدیر جدای از فضای جشن، خدمات فرهنگی، اجتماعی و همچنین کمک به نیازمندان نیز انجام می‌شود.

منبع:ایسنا