پس از هفته‌ها بحث و گمانه زنی درخصوص افزایش تعداد سهمیه بازیکنان خارجی شاغل در لیگ عربستان، سرانجام فدراسیون فوتبال این کشور به صورت رسمی از افزایش تعداد خارجی‌های لیگ حرفه‌ای با رعایت چند شرط مهم خبر داد. در اطلاعیه‌ای که در رسانه رسمی فدراسیون فوتبال عربستان منتشر شده، آمده است که این نهاد و […]

- استراتژی جدید عربستانی‌ها در لیگ/ ستاره‌های جدید راهی لیگ سعودی‌ها می‌شوند؟

پس از هفته‌ها بحث و گمانه زنی درخصوص افزایش تعداد سهمیه بازیکنان خارجی شاغل در لیگ عربستان، سرانجام فدراسیون فوتبال این کشور به صورت رسمی از افزایش تعداد خارجی‌های لیگ حرفه‌ای با رعایت چند شرط مهم خبر داد.

در اطلاعیه‌ای که در رسانه رسمی فدراسیون فوتبال عربستان منتشر شده، آمده است که این نهاد و لیگ حرفه‌ای عربستان تصمیم گرفتند تعداد بازیکنان ثبت‌شده در فهرست تیم‌های باشگاه‌های لیگ حرفه‌ای را به جای ۳۰ بازیکن که تا پیش از این اجرا می‌شد، به ۲۵ بازیکن کاهش دهند.

بخش مهم این ابلاغیه، به افزایش تعداد بازیکنان خارجی به ۱۰ نفر است که البته این موضوع نیز دارای شروط خاص خود بوده و این قانون از فصل بعد یعنی ۲۰۲۵–۲۰۲۴ اجرا می‌شود.

طبق قانون جدید، هر باشگاه حاضر در لیگ حرفه‌ای می‌تواند به مانند سابق ۸ بازیکن خارجی غیرعربستانی را بدون تعیین حداقل تاریخ تولد به خدمت بگیرد. قانونی که اکنون در حال اجراست.

با این حال، تیم‌های سعودی با هدف تقویت جنبه سرمایه‌گذاری استعداد در باشگاه‌ها می‌توانند ۲ بازیکن غیرعربستانی متولد سال ۲۰۰۳ و یا بیشتر نیز به خدمت بگیرند. بدین ترتیب هر تیم می‌تواند از ۸+۲ بازیکن خارجی استفاده کند که سهمیه ۲ بازیکن خارجی، دارای شرط سنی است.

لازم به ذکر است که هر تیم عربستانی در روز بازی، باید از همان قانون حضور حداکثر ۸ بازیکن پیروی کند. به عبارت دیگر، هر تیم باید حداکثر نام ۸ بازیکن را وارد لیست روز بازی کند و ۲ بازیکن از فهرست آن مسابقه کنار گذاشته می‌شوند. البته این مصوبه تنها برای بازی‌های لیگ حرفه‌ای است و تیم‌ها در مسابقات جام حذفی و سوپرجام عربستانی می‌توانند از تمامی بازیکنان خارجی خود استفاده کنند.

این تصمیم پس از هماهنگی با استراتژی پشتیبانی باشگاه‌ها، مدیریت تیم‌های ملی و مدیر فنی فدراسیون عربستان و همچنین برگزاری چند کارگاه آموزشی با باشگاه‌ها اتخاذ شده است.

بیشتر بخوانید: گزینه‌های جدید برای انتقال به لیگ حرفه‌ای عربستان/ این ستاره‌ها کهکشان سعودی را نورانی‌تر می‌کنند؟

منبع: خبـر ورزشی