اسکی‌باز المپیکی ایران: امیدوارم با امتیازی مناسب دل هموطنانم را شاد کنم
اسکی‌باز المپیکی ایران: امیدوارم با امتیازی مناسب دل هموطنانم را شاد کنم

علی بلوکات در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی زیرنویس، در خصوص اینکه چطور ورزش اسکی را انتخاب کرده، عنوان کرد: اولین مربی من پدرم بود اما برگزاری کلاس استعدادیابی فدراسیون اسکی راه را برای پیشرفت من هموار کرد. من اسکی را از سن سه سالگی شروع کردم و تا سن ۷ سالگی اولین مربی من پدرم بود. […]

علی بلوکات در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی زیرنویس، در خصوص اینکه چطور ورزش اسکی را انتخاب کرده، عنوان کرد: اولین مربی من پدرم بود اما برگزاری کلاس استعدادیابی فدراسیون اسکی راه را برای پیشرفت من هموار کرد. من اسکی را از سن سه سالگی شروع کردم و تا سن ۷ سالگی اولین مربی من پدرم بود. در  ۹ سالگی اولین مسابقات خودم را در پیست اسکی دیزین انجام دادم و چهارم شدم. 

المپین شرکت کننده در چهارمین دوره بازی‌های المپیک زمستانی جوانان گانگ وون کره جنوبی، ادامه داد: در همان سال کلاس استعدادیابی در شمشک برگزار شد و توانستم در این کلاس انتخاب و به عنوان نفر اول کلاس شناخته شوم. در سن ۱۳ سالگی به تیم نونهالان رفتم و شروع به تمرین و شرکت در مسابقات حرفه ای کردم.

ملی‌پوش اسکی کشورمان با اشاره به اینکه در مسابقات لیگ اسکی در رشته آلپاین که در پیست اسکی دیزین، توچال و دربندسر  برگزار شد، شرکت کرده، اظهارداشت: در این لیگ توانستم جایگاه اول را به دست آورده و به مسابقات کره جنوبی راه پیدا کنم که در این رقابت‌ها چهارم شدم. در ۱۴ سالگی در مسابقات برگزار شده در سطح استان تهران اول شدم و خوشبختانه در سن ۱۶ سالگی در مسابقات انتخابی کشوری در اسکی آلپاین که در پیست دربندسر برگزار شد در اسلالوم که اصطلاحا به آن مسابقات دروازه کوچک گفته می‌شود اول و در مسابقات ژیان که به دروازه بزرگ گفته می شود، دوم شدم.

بلوکات درباره انتخابش برای حضور در المپیک جوانان، یادآور شد: سال گذشته توانستم کد فیز را کسب کنم. در مسابقات انتخابی المپیک که در پیست دربندسر برگزار شد به عنوان نخست رسیدم تا توانستم برای المپیک ۲۰۲۴ انتخاب بشوم. 

اسکی‌باز کشورمان درباره تمرینات خود در ۲ کشور خارجی، گفت: امسال آبان ماه به مدت ۳۰ روز در کمپ آمادگی اتریش و ایتالیا برای تمرین شرکت کردم که باعث شد آمادگی خوبی برای شرکت در المپیک داشته باشم. امیدوارم بتوانم با کسب امتیازی مناسب رضایت و خوشحالی دل هموطنان را به دست آورده و زحمات فراوان پدرم و مربیان خودم از جمله علیداد ساوه شمشکی، حسین ساوه شمشکی و امید تیر که کمک زیادی برای پیشرفت من داشته اند را جبران کنم.

پایان پیام/





منبع: فارس