مربی سابق تیم ملی: باید از شمسایی حمایت کنیم و تنه به تنه بزرگان جهان شویم
مربی سابق تیم ملی: باید از شمسایی حمایت کنیم و تنه به تنه بزرگان جهان شویم

کاظم صادقی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی  زیرنویس، درمورد آخرین وضعیت تیم ملی فوتسال کشورمان برای جام ملت‌های آسیا با توجه به همگروهی با کویت، بحرین و افغانستان، اظهار داشت: ما در مرحله گروهی مشکل خاصی نداریم زیرا پتانسیل تیم ملی خیلی بالا است اما مشکل فعلی ما این است که با توجه […]

کاظم صادقی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی  زیرنویس، درمورد آخرین وضعیت تیم ملی فوتسال کشورمان برای جام ملت‌های آسیا با توجه به همگروهی با کویت، بحرین و افغانستان، اظهار داشت: ما در مرحله گروهی مشکل خاصی نداریم زیرا پتانسیل تیم ملی خیلی بالا است اما مشکل فعلی ما این است که با توجه به برگزاری جام ملت‌ها در روزهایی خارج از فیفادی باید دید آیا باشگاه‌هایی که لژیونرهای تیم ملی را در اختیار دارند، حاضر هستند آنها را به ما بدهند؟ اگر مسلم اولادقباد، سالار آقاپور و حسین طیبی را داشته باشیم تا فینال مشکلی نخواهیم داشت.

وی افزود: این مسابقات انتخابی جام جهانی است و شرایط سختی دارد. افغانستان تیم خوبی است که شناخت کاملی از تیم ما دارد و به نوعی تیم دوم ایران است‌. کویت هم با حضور محمد ناظم الشریعه، روی فوتسال خود کار می‌کند اما غنای این کشورها به شکلی نیست که بخواهند ما را اذیت کنند. شاید کار سخت تیم ملی در نیمه نهایی مقابل ژاپن یا تایلند باشد اما فکر می‌کنم با کسب قهرمانی می‌توانیم به جام جهانی برویم.

دروازه‌بان اسبق تیم ملی اضافه کرد: تیم ما نیاز به بازی‌های دوستانه بزرگ مثل دیدار با روسیه دارد و در چنین مسابقاتی می‌توانیم محک جدی برای جام جهانی بخوریم. نباید به خاطر جام ملت‌ها روی سرمربی تیم ملی فشار بگذاریم. بهترین تیم آسیا هستیم و باید خودمان را هم بزرگ ببینیم‌. می‌توانیم برخلاف دوره گذشته در این تورنمنت به راحتی قهرمان شویم. هرچند شرایط جام ملت‌ها هم سخت است اما پتانسیل فوتسال ایران هم بالا است. به همین دلیل بیشتر باید خودمان را برای بازی‌های بزرگ جام جهانی آماده کنیم.

صادقی درخصوص شکست ۶ بر ۲ مقابل روسیه با وجود پیروزی در بازی دوستانه اول، گفت: در بازی اول خیلی خوب بودیم و در دیدار دوم هم خوب بازی کردیم اما فاصله زمانی کم بین ۲ مسابقه سبب شد بچه‌ها از لحاظ بدنی دچار مشکل شوند. با وجود این شکست بازهم باید از وحید شمسایی حمایت کنیم. او حداقل ۲ دوره می‌تواند در جام جهانی برای ما سرمربیگری کند تا با در اختیار داشتن حمایت خوب، بتواند نسل جدید فوتسال کشور را به بلوغ کامل برساند. بازی دادن بازیکنان جوان تاوان دارد‌.

وی اضافه کرد: فوتسال همین است. تیم‌های بزرگ دنیا هم یک بازی را می‌بازند و نباید به خاطر باخت به روسیه، روی شمسایی فشار بگذاریم. او فوتسالیست بزرگی بوده که در تیم‌های بزرگ دنیا بازی کرده است. حضور در جام جهانی و بارها قهرمان شدن در آسیا را دیده است. نقاط ضعف و قوت تیم ملی نیز مورد آنالیز کادرفنی قرار می‌گیرد و خودشان می‌توانند با رفع نقاط ضعف، از نقاط قوت در دیدارهای آینده استفاده کنند. بازی کردن با بزرگان فوتسال جهان می‌تواند ایران را حتی به فینال جام جهانی هم برساند به این شرط که همه حمایت کنیم و فدراسیون هم شرایط برگزاری بازی‌های تدارکاتی با تیم‌های قدرتمند را فراهم کند. باید دست کم سالی ۳_۲ بازی این شکلی داشته باشد تا بتواند روند خوبش را ادامه بدهد. ان‌شاءالله تیم ملی ضمن کسب قهرمانی جام ملت‌ها بتواند در جام جهانی هم نتیجه بگیرد.

مربی اسبق تیم ملی زیر ۲۰ سال کشورمان درخصوص اینکه بازی با تیم‌های بزرگ جهان می‌تواند جوانان فعلی تیم ملی را آبدیده‌تر کند، توضیح داد: تا زمانی که تنه ما به حریفانی مثل آرژانتین، برزیل و اسپانیا نخورد، نمی‌توانیم در شرایط ایده‌آل رقابت با بزرگان جهان قرار بگیریم. باید با دعوت از تیم‌های بزرگ تورنمنتی در کشورمان برگزار کنیم یا خودمان به تورنمنت‌های بزرگ خارج از کشور برویم. خودمان را نباید در آسیا محدود کنیم. ایران جزء ۶_۵ تیم پرقدرت جهان است و باید خودش را بزرگ ببیند. تایلند، ژاپن و … هم در آسیا کار می‌کنند اما به این دلیل که پتانسیل بالاتری از آنها داریم، باید بزرگ‌تر فکر کنیم. هرچند مشکلاتی هم بابت برگزاری اردو وجود دارد اما فدراسیون و وحید شمسایی برای رفع آنها تلاش می‌کنند. در کل یک بازی با بزرگان دنیا برابر با یک تورنمنت آسیایی و بازی با ۶_۵ تیم این قاره است.

صادقی درخصوص آخرین وضعیت تیم کسری گرمدره در لیگ دسته اول فوتسال کشور، گفت: امسال لیگ یک در ۴ گروه ۷ تیمی برگزار می‌شود. به همین دلیل سخت‌ترین سال برگزاری این رقابت‌ها است. ما هم گروه خیلی سختی داریم زیرا تیم‌هایی مثل گرمسار، اصفهان و هرمزگان خیلی خوب هزینه کرده‌اند. ۳ تیم هم شرایط پایین‌تری دارند‌. با این وجود کسری گرمدره با وجود اینکه بیشتر از یک سال از تاسیسش نمی‌گذرد و به تازگی لیگ یکی شده خیلی خوب نتیجه گرفته است.خدا را شکر با توانمندی بازیکنان، کادرفنی و مدیریت باشگاه اکنون بالای جدول گروه خود هستیم و در این هفته اگر بتوانیم در بازی خارج از خانه تیم تبریز را شکست داده و بازی  بعدی‌‌مان با گرمسار را هم در کرج شکست با برد پشت سر بگذاریم، مدعی صعود می‌شویم.

وی ادامه داد:‌ البته شرایط خیلی سخت است زیرا تیم‌های دیگر هم هزینه کرده‌اند. بچه‌های ما خوب کار و تمرین می‌کنند. هدف ابتدایی ما بقا در لیگ یک و سپس صعود به لیگ برتر است.
وی اضافه کرد: تیم ما جوان است و سال گذشته هم فقط می‌خواستیم در لیگ ۲ بمانیم اما بچه‌ها به حدی خوب کار کردند که تیم به لیگ یک صعود کرد. هدفگذاری ما هم امسال بقا است‌.

سرمربی تیم فوتسال کسری گرمدره عنوان کرد: اینجا باید از اعضای کادرفنی، مسعود فیروزگاه، امید رئیسی و محمدرضا ابوترابی هم تشکر کنم که در این مدت خیلی به من کمک کردند‌. در کنار این بازیکنان جوان،  چند بازیکن هم داریم که همین امسال می‌توانستند در لیگ برتر بازی کنند‌. پوریا لهراسبی، ششدانگ دروازه‌بانی می‌کند. حمید بخشی به عنوان کاپیتان و سعید نعمتی بازیکن باتجربه‌ تیم واقعا کارایی‌شان را نشان داده‌اند. محسن محمدزاده هم که به‌تازگی از لیگ تاجیکستان برگشته، خیلی به تیم کمک کرده است. جوان‌ها هم نمایش خوبی در کنار این باتجربه‌ها دارند و این نشان می‌دهد کرج و استان البرز می‌تواند مهد فوتسال ایران باشد. فقط امیدوارم اسپانسرها هم کمک کنند.

پایان پیام/





منبع: فارس