به گزارش زیرنویس، کاوه اورعی یزدانی رئیس بیمارستان علی‌ابن‌ابیطالب(ع) زاهدان در خصوص زایمان منحصر به فرد یک زن جوان در این شهر گفت: یک مادر ۲۹ساله در زایمان هفتم خود بدون سابقه هیچگونه بیماری  نوزاد پسری را با وزن ۵ کیلو و ۲۵۰ گرم به روش زایمان طبیعی به دنیا آورد. وی افزود: سایر فرزندان […]

به گزارش زیرنویس، کاوه اورعی یزدانی رئیس بیمارستان علی‌ابن‌ابیطالب(ع) زاهدان در خصوص زایمان منحصر به فرد یک زن جوان در این شهر گفت: یک مادر ۲۹ساله در زایمان هفتم خود بدون سابقه هیچگونه بیماری  نوزاد پسری را با وزن ۵ کیلو و ۲۵۰ گرم به روش زایمان طبیعی به دنیا آورد.

وی افزود: سایر فرزندان این مادر نیز با وزن بالا متولد شده‌اند، اما این عضو جدید خانواده با تولدش همه رکوردها را جابه‌جا کرد.

وی با تاکید بر این‌که پیشنهاد پزشکان به مادران باردار انجام زایمان طبیعی است، افزود: مادران و خانواده‌ها باید از خطرات و فواید هر ۲ نوع زایمان آگاهی داشته باشند.

اورعی یزدانی گفت: زایمان این مادر باردار بدون هیچ خطر و نگرانی انجام شد و  مادر و نوزاد وی با حال عمومی خوب از بیمارستان علی‌ابن‌ابیطالب(ع) ترخیص شدند.

رئیس بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) زاهدان با اشاره به این‌که زایمان این مادر باردار بدون هیچ خطر و نگرانی انجام شد، خاطرنشان ‌کرد: زایمان‌های طبیعی نسبت به سزارین عوارض بسیار کمتری برای مادر و نوزاد دارد.

 

منبع خبر: رکنـا