تا پیش از بازی پرسپولیس و نساجی که با برتری یک بر صفر سرخ‌پوشان همراه بود، بسیاری از رسانه‌های داخلی از تمایل لوکادیا برای پیوستن به پرسپولیس و پیشنهاد باشگاه به او سخن می گفتند. پس از این بازی گل محمدی رسما این اتفاق را تایید و از پیشنهاد باشگاه به مهاجم هلندی هم رونمایی […]

پرسپولیس .یورگن لوکادیا. - چرا فقط لوکادیا؛ چرا خبری از بازیکنان جوان نیست؟

تا پیش از بازی پرسپولیس و نساجی که با برتری یک بر صفر سرخ‌پوشان همراه بود، بسیاری از رسانه‌های داخلی از تمایل لوکادیا برای پیوستن به پرسپولیس و پیشنهاد باشگاه به او سخن می گفتند. پس از این بازی گل محمدی رسما این اتفاق را تایید و از پیشنهاد باشگاه به مهاجم هلندی هم رونمایی شد.

در اینکه لوکادیا بازیکن موثری برای پرسپولیس خواهد بود تردیدی نیست اما چرا کادرفنی و مدیریت باشگاه به جای توجه به لوکادیا به بازیکنان تازه‌نفس تیم‌های پایه توجه نمی‌کنند؟ بازیکنان تیم‌های پایه با هزار امید و آرزو پا به عرصه فوتبال گذاشته‌اند و چشم‌انتظار روزی هستند که حتی برای چند دقیقه هم که شده در لیگ برتر خودی نشان دهند.

حال چرا پولی که خرج لوکادیا می‌شود را خرج نیروهای با استعداد داخل نکنیم؟ بازیکنان تیم‌های پایه را کی باید ببینیم؟ آنها وقتی چنین چیزی را ببینند ممکن است فوتبال را برای همیشه کنار بگذارند؛ زیرا با خود این تصور را می‌کنند که حتما جایی در این فوتبال ندارند و بهتر است به کار یا ورزش دیگری روی آورند.

یحیی گل‌محمدی این فصل از بازیکنان جوان استفاده بیشتری کرده و نتیجه بدی هم نگرفته است. بهتر است اوبه همین روش ادامه و بهترین‌های رده پایه را انتخاب و آنها را با بزرگسالان تمرین دهد تا هم با شرایط بازی در لیگ برتر آشنا شوند، هم در آینده بتوانند سرمایه‌ای برای تیم ملی باشند. یادمان باشد که جام جهانی بعدی باید فرصتی برای بازیکنان جوان‌تر و تازه‌نفس‌تر باشد.

فرهنگ دانش| باشگاه خبرنگاران آزاد

منبع: خبـر ورزشی