به گزارش خبرنگار مهر، دیدار تیم‌های فوتبال استقلال تهران و پیکان در هفته پانزدهم لیگ برتر بیست‌وسوم امروز شنبه ۹ دی ماه از ساعت ۱۶:۳۰ در ورزشگاه آزادی برگزار شد که این دیدار با نتیجه ۲ بر یک به سود شاگردان نکونام به پایان رسید. آرمین سهرابیان (۶۱) و پیمان بابایی (۷۲) برای استقلال و […]

به گزارش خبرنگار مهر، دیدار تیم‌های فوتبال استقلال تهران و پیکان در هفته پانزدهم لیگ برتر بیست‌وسوم امروز شنبه ۹ دی ماه از ساعت ۱۶:۳۰ در ورزشگاه آزادی برگزار شد که این دیدار با نتیجه ۲ بر یک به سود شاگردان نکونام به پایان رسید. آرمین سهرابیان (۶۱) و پیمان بابایی (۷۲) برای استقلال و امیر شهین(۴+۹۰) برای پیکان در این بازی گلزنی کردند. ضمن اینکه محمد جواد آزاده توسط امیرسامان سلطانی داور این دیدار با کارت زرد جریمه شد.

ترکیب استقلال

سیدحسین حسینی، آرمین سهرابیان، روزبه چشمی، صالح حردانی، جعفر سلمانی(۹۳ سامان تورانیان)، کوین یامگا، محمد زبیر نیک نفس (۴۵- امید حامدی‌فر)، مهدی مهدی پور (۸۹- سعید مهری)، آرش رضاوند، مهرداد محمدی (۴۵- پیمان بابایی) و آرمان رمضانی (۷۳- گوستاوو بلانکو) بازیکنانی بودند که جواد نکونام امروز از آنها استفاده کرد.

استقلال با برد نیم فصل را به پایان برد/پیکان در آزادی هم روشن نشد

ترکیب پیکان

محمد ناصری، سامان نریمان جهان (۷۳- ابراهیم صالحی)، غلامرضا ثابتی ایمانی، منصور باقری، حامد پاکدل (۷۳- امیر شهیم)، امیرحسین صدقی، امیر طاهر (۴۲- ایمان اکبری)، علی اکبر رنجبر، محمدجواد آزاده، مجتبی حقدوست، محمدحسین فلاح بازیکنانی هستند که کادر فنی پیکان در این دیدار از آنها استفاده کرده‌اند.

استقلال با برد نیم فصل را به پایان برد/پیکان در آزادی هم روشن نشد

شروع بازی و دقایق بی روح نیمه اول

بازی در حالی آغاز شد که دو تیم بازی پایاپایی را داشتند و سعی داشتند با ارسال‌های بلند به دروازه‌های یکدیگر نزدیک شوند و به گل برسند که این اتفاق نیافتاد و دو تیم در دقایق ابتدایی این دیدار بدون میل به بازی هجومی پیش رفتند.

نجات دروازه استقلال توسط سید حسین حسینی

در دقیقه ۹ بازی بود که پیکانی‌ها با ارسال توپ به روی دروازه استقلال صاحب موقعیت شدند که سید حسین حسینی با یک واکنش زیبا مانع از گلزنی خودروسازان شد تا اولیم موقعیت جدی این بازی گل را در بر نداشته باشد.

گلی که برای استقلال آفساید اعلام شد

بازیکنان استقلال که با حمله به سمت دروازه استقلال به دنبال گلزنی بودند با خطای بازیکنان پیکان متوقف و صاحب یک ضربه ایستگاهی شدند. آرمین سهرابیان روی ارسال هم تیمی‌های خود توپ را به گل تبدیل کرد اما قبل از آن کمک داور این دیدار آفساید این بازیکن را اعلام کرد تا گل آبی‌های پایتخت مردود شود.

استقلال با برد نیم فصل را به پایان برد/پیکان در آزادی هم روشن نشد

سری که مانع گلزنی پیکانی‌ها شد

شاگردان رضا عنایتی که چشم به ضد حملات در این دیدار دوخته بودند در دقیقه سه با یک حرکت زیبا پشت محوطه جریمه استقلال صاحب موقعیت فوق العاده‌ای شدند. سامان نریمان جهان وینگر تیم فوتبال پیکان شوت بسیار زیبایی را روانه دروازه استقلال کرده که آرش رضا وند در بین راه سر خود را مقابل توپ این بازیکن قرار داد تا توپ این بازیکن راهی کرنر شود.

تعویض اجباری و تساوی در نیمه اول

در دقیقه ۳۸ بازی بود که امیر طاهر بازیکن تیم فوتبال پیکان دچار مصدومیت شد و نتوانست بازی را ادامه دهد. با مصدومیت این بازیکن کادر فنی پیکان دست به تعویض اجباری زد. با این حال بازی سرد و کسل کننده دو تیم در نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان رسید.

شروع نیمه دوم با دو تعویض آبی‌های پایتخت

نیمه دوم این دیدار با دو تعویض برای استقلالی‌ها آغاز شد تا شاگردان از همان ابتدای نیمه دوم با تغییر بازیکنان و تاکتیک کار را آغاز کنند که همین موضوع کار ساز بود تا در دقیقه ۴۶ آرمان رمضان ضربه سر زیبایی را به سمت دروازه پیکان زد که دروازه‌بان خودروسازان با یک واکنش زیبا توپ را از زیر طاق دروازه این تیم بیرون کشید.

استقلال با برد نیم فصل را به پایان برد/پیکان در آزادی هم روشن نشد

یک موقع خطرناک و یک گل برای استقلال

بازیکنان استقلال که در نیمه دوم بازی را هجومی آغاز کرده بودند، با حملات پی در پی روی دروازه پیکان سعی در گل زدن داشتند. در دقیقه ۵۹ آرمین سهرابیان رو ارسال از جناحین ضربه سر خطرناکی را به سمت دروازه پیکان زد که دروازه‌بان خودروسازان با واکنش زیبا آن را مهار کرد اما در ادامه کرنر به دست آمده برای آبی‌ها را مهدی مهدی پور به روی دروازه پیکان ارسال کرد و این بار آرمین سهرابیان با یک ضربه سر فوق العاده و مهار نشدنی گل اول استقلال را به ثمر رساند.

موقعیتی که پیکانی‌ها از دست دادند

شاگردان رضا عنایتی که دوست نداشتند در این دیدار بازنده باشند حملات خود به سمت دروازه استقلال را آغاز کردند و در دقیقه ۶۳ بازی روی حملات خود صاحب موقعیت بسیار خوبی شدند که قدر آن را ندانستند تا مدافعان استقلال آن را دفع کنند.

اشتباه مدافعان پیکان و گل دوم استقلال

در دقیقه ۷۲ پیمان بابایی بود که به قلب دفاع پیکانی‌ها زد و از اشتباه مدافعان این تیم نهایت استفاده را برد و با پای چپ دروازه خودروسازان را برای دومین بار باز کرد تا نتیجه ۲ بر صفر به سود آبی‌ها دنبال شود.

پیکان دیر به گل رسید

شاگردان رضا عنایتی که پس از دریافت دو گل فشار زیادی را روی دروازه استقلال ایجاد کرده بودند، در دقیقه چهارم وقت اضافه موفق شدند دروازه سیدحسین حسینی را باز کنند تا اختلاف به یک گل برسد اما برای فرار از شکست این گل کم بود و آبی پوشان دو بر یک بازی را بردند و موقتا به صدر جدول برگشتند. استقلال با این پیروزی ۳۲ امتیازی شد و به صدر رفت تا منتظر نتیجه دیدار سپاهان و شمس آذر باشد. پیکان هم ۱۱ امتیازی و در رده سیزدهم باقی ماند.

منبع: مـهر