موتور تولید مسکن راه افتاده است
موتور تولید مسکن راه افتاده است

اردبیل- وزیر راه و شهرسازی گفت: در دولت سیزدهم موتور تولید مسکن راه افتاده و ساخت یک میلیون و ۹۳۰ هزار واحد مسکن شروع شده است.

 

به گزارش زیرنویس، مهرداد بذرپاش شامگاه شنبه در مراسم افتتاح پروژه‌های راهداری در استان اردبیل، اظهار کرد: راهداران در لبه خدمت‌رسانی صادقانه قرار دارند و به صورت مستقیم و متفاوت از دیگران در سنگر خدمت حاضر و مهیا هستند.

وی تصریح کرد: با تلاش و همت اداره کل راهداری استان اردبیل، آغاز عملیات اجرایی ۶۲ پروژه را با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۲۹۰ میلیارد تومان و افتتاح ۱۸۲ پروژه را با رقم یک‌هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان در استان اردبیل شاهد هستیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: این آمار و ارقام به این سادگی به دست نیامده و یا شکل اجرایی به خود نگرفته بلکه در پشت این آمار و ارقام فعالیت‌های متنوعی نهفته است که باید ابعاد آن را نظاره‌گر باشیم.

بذرپاش با انتقاد از کسانی که به شیوه‌های مختلف سعی می‌کنند تا مردم را ناامید کنند، افزود: مقایسه صحیح آمار گذشته با حال حاضر نه تنها ناامیدی را به نقطه امید تبدیل می‌کند بلکه فضای کار و انگیزه بیشتر را مهیا می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: آنهایی که با نیت متفاوت در صدد ناامید کردن مردم هستند، باید در برابر خون شهدا و تمام سرمایه‌های این کشور پاسخگو باشند چرا که ناامید کردن مردم توقف قطار پیشرفت کشور و دهن‌کجی به خون شهدا و ایثارگران است.

بذرپاش اضافه کرد: در دولت گذشته به صراحت اعلام کردند که ساخت مسکن به ما ربطی ندارد و کارها متوقف شد اما در این دولت کار در حوزه مسکن، راهداری و ساخت راه، راه آهن و توسعه بزرگراه‌ها به عنوان رویکرد اصلی مورد توجه است.

وی سختی کار حوزه مسکن، تأمین زمین و تخصیص اعتبارات را یادآور شد و بیان کرد: در این دولت موتور تولید مسکن راه افتاده و شاهد اجرایی شدن یک میلیون و ۹۳۰ هزار واحد مسکن هستیم.

بذرپاش در ادامه سخنان خود یادآور شد: در همین استان اردبیل شهرک بزرگ شهید سلیمانی برای اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن در نظر گرفته شده تا در ۲ سال واحدهای مسکونی احداث و تحویل مردم شود.

وی تصریح کرد: در سفر یک روزه به این استان پروژه راه آهن اردبیل – میانه را بررسی کردیم تا این استان بعد از گذشت ۲۰ سال به شبکه ریلی کشور بپیوندد و از آثار پرخیر و برکت اقتصادی و تجاری آن مردم این استان بهره ببرند.

وزیر دولت سیزدهم از افتتاح گذرگاه جدید در آستارا به عنوان محور ترانزیتی مهم و ارزشمند خبر داد و گفت: رشد ۴۰ درصدی ترانزیت در یک سال اخیر آمار کمی نیست و افتتاح گذرگاه پنجم ایران و آذربایجان در آستارا به کاهش ترافیک و افزایش صادرات کمک خواهد کرد.

بذرپاش به فعالیت‌ها حوزه راهداری و خدمت‌رسانی به مردم اشاره کرد و افزود: امسال کارگاه‌های متعدد ساخت مسکن رونق گرفته و ما تلاش خواهیم کرد تا در سال آینده هر هفته افتتاح مسکن‌های نهضت ملی را شاهد باشیم.

وی از اصلاح هفت نقطه حادثه‌خیز با همکاری پلیس راه در استان اردبیل و بهره‌برداری از پروژه‌های راهداری خبر داد و خاطرنشان کرد: با تأمین قیر رایگان و از محل مولدسازی پروژه‌های راهسازی و خرید تجهیزات مورد توجه است.

وزیر راه و شهرسازی با گرامیداشت ۹ دی سالروز خنثی شدن فتنه دشمنان در سال ۸۸ بیان کرد: در این روز ملت ایران به دشمنان ثابت کردند که دهن کجی آنها علیه انقلاب اسلامی و ارزش‌های آن نتیجه‌ای جز بی‌آبرویی آنها نخواهد داشت.

منبع: مـهر