به گزارش زیرنویس به نقل از ریانووستی، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد حمله اوکراین به شهر بلگورود روسیه واقع در مرز این کشور را که به کشته شدن دست کم ۲۲ غیرنظامی منجر شد، محکوم کرد. گوترش تاکید کرد: حمله به مردم و زیرساخت‌های غیرنظامی نفض قوانین بشردوستانه بین‌المللی است و فوراً باید متوقف […]

به گزارش زیرنویس به نقل از ریانووستی، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد حمله اوکراین به شهر بلگورود روسیه واقع در مرز این کشور را که به کشته شدن دست کم ۲۲ غیرنظامی منجر شد، محکوم کرد.

گوترش تاکید کرد: حمله به مردم و زیرساخت‌های غیرنظامی نفض قوانین بشردوستانه بین‌المللی است و فوراً باید متوقف شود.

براساس اعلام مقامات محلی، در پی حملات موشکی اوکراین به بلگورود، دست کم ۲۲ غیرنظامی کشته و بیش از ۱۰۰ نفر زخمی شدند. مطابق تایید وزارت دفاع روسیه کی‌یف در این حمله از مهمات خوشه‌ای استفاده کرده است.

روسیه دیروز (شنبه) خواستار برگزاری نشست فوری شورای امنیت سازمان ملل شد. واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد در سخنرانی در مقر این سازمان بین‌المللی در نیویورک مدعی شد که «مستشاران» آمریکایی و انگلیسی برای طراحی این حملات به بلگورود، به کی‌یف کمک کرده‌اند. او هشدار داد که «سازمان‌دهندگان و عاملان» این حمله مجازات خواهند شد.

گوترش روز جمعه حملات گسترده روسیه به کی‌یف و چندین منطقه اوکراین را شدیداً محکوم کرد. به ادعای ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین، در پی این حملات، ۳۹ نفر کشته و حدود ۱۶۰ تن زخمی شدند.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این حملات هوایی «تنها اهداف و زیرساخت‌های نظامی» هدف قرار گرفتند و دلیل برجا ماندن قربانیان غیرنظامی نیز، نقص سامانه‌های پدافندی کی‌یف بوده است.

منبع: مـهر