به گزارش زیرنویس از صفهان؛ میثم بکتاشیان با بیان اینکه ویژه برنامه‌های هفته گرامیداشت مقام زن و مادر با تاکید بر الگوهای اسلامی و دینی برای جایگاه و نقش زنان طراحی شده اند، گفت: از جمله این برنامه‌ها “شهربانوی زندگی” است که از ۹ الی ۱۵ دی ماه از ساعت ۱۵ تا ۲۱ در پل […]

به گزارش زیرنویس از صفهان؛ میثم بکتاشیان با بیان اینکه ویژه برنامه‌های هفته گرامیداشت مقام زن و مادر با تاکید بر الگوهای اسلامی و دینی برای جایگاه و نقش زنان طراحی شده اند، گفت: از جمله این برنامه‌ها “شهربانوی زندگی” است که از ۹ الی ۱۵ دی ماه از ساعت ۱۵ تا ۲۱ در پل تاریخی شهرستان (محل سابق نمایشگاه‌های بین المللی) برگزار می‌شود.

او توجه به زن در سه ساحت فردی، خانوادگی و اجتماعی را از رویکردهای این برنامه دانست و افزود: این برنامه شامل بخش‌های مختلف فرهنگی، هنری، بازی، تفریح و سرگرمی است و هنرمندانی همچون امیر تاجیک، حسین حقیقی و بهروز مسایلی در آن به اجرای برنامه می‌پردازند.

معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری اصفهان از برپایی ۷۰ غرفه بازی، تفریح و سرگرمی در این برنامه خبر داد و تصریح کرد: غرفه‌های شرکت کننده در این نمایشگاه طی هماهنگی با مراکز و نهادهای حوزه بانوان انتخاب شده‌اند.

او محصولات هنری، تولیدات خانگی، توانمندسازی بانوان، سلامت و روانشناسی، آگاهی بخشی در خصوص کالاهای قاچاق و فیک بازار، دستاوردهای علمی، هنری و… را از محورهای فعالیت این غرفه‌ها دانست و تاکید کرد: همچنین در جریان برگزاری نمایشگاه، سلسله نشست‌هایی با حضور بانوان موفق برگزار می‌شود تا سایر بانوان بتوانند از تجارب آنها بهره مند شوند.

شهر بانوی زندگی.jpg2برگزاری رویدادهای فرهنگی در زندان زنان

بکتاشیان، تکریم زنان آسیب دیده، زنان سرپرست خانوار و زنان ساکن در خانه‌های سالمندان را از دیگر برنامه‌های این هفته دانست و گفت: از آنجایی که تعدادی از بانوان به دنبال جرائم غیرعمد گرفتار زندان هستند، برگزاری برنامه‌های فرهنگی و بانشاط در محل زندان را در فهرست برنامه‌ها قرار دادیم.

به گفته او، ویژه برنامه‌ای با محوریت تکریم مادران و همسران شهدای مدافع امنیت نیز در این ایام برگزار می‌شود.

آنطور که او خبر داد، اجرای رویدادهای تفریحی در ۴ باغ‌ بانوان سطح شهر، برگزاری نشست با زنان خیر با هدف توسعه فعالیت‌های اجتماعی و برگزاری نشست با زنان کارآفرین از دیگر رویدادهای این هفته خواهد بود.

برپایی جشن در ۲۲۰ محله شهر

معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان از برگزاری جشن‌های محلی در ۲۲۰ محله شهر در این ایام خبر داد و گفت: تولیدات رسانه‌ای با موضوع جایگاه زن و مقام مادر، راه اندازی باشگاه مادران در بانو سرای آفتاب و تشکیل کانون مادران در فرهنگسراهای مناطق پانزده گانه از دیگر اقدامات در هفته گرامیداشت مقام زن خواهد بود.

او خاطرنشان کرد: در باشگاه مادران مباحثی از جمله مشاوره، روانشناسی خانواده، فرزندپروری، خلاقیت، موضوعات هنری و تفکر نقادانه بررسی می‌شود.

اصفهان/ بهمن راعی

منبع خبر: رکنـا