هومن افاضلی ۲۴ ساعت قبل از اعلام لیست تیم ملی برای جام ملت ها یک خبر مهم به خانواده فوتبال ایران داد؛ «قرار بود آقای قلعه‌نویی سفری به ایتالیا داشته باشند و مستقیم با مورینیو صحبت کنند. متاسفانه شرایط هنوز فراهم نشده است. بخشی از آن به بحث ویزا مربوط است، اما اینکه چه اتفاقی […]

- آخر و عاقبت تیم ملی ایران بدون سردار آزمون/ حالا معلوم شد چرا قلعه‌نویی می‌خواست به ایتالیا سفر کند!

هومن افاضلی ۲۴ ساعت قبل از اعلام لیست تیم ملی برای جام ملت ها یک خبر مهم به خانواده فوتبال ایران داد؛ «قرار بود آقای قلعه‌نویی سفری به ایتالیا داشته باشند و مستقیم با مورینیو صحبت کنند. متاسفانه شرایط هنوز فراهم نشده است. بخشی از آن به بحث ویزا مربوط است، اما اینکه چه اتفاقی می‌افتد را هنوز خودمان نمی‌دانیم. باید ببینیم باشگاه رم چقدر همکاری می‌کند. سردار آزمون بازیکن مهمی برای ما است. او جزء بازیکنانی است که همه آسیا روی او حساب می‌کنند و شناخته‌شده است. امیدوارم شرایط استفاده از او فراهم شود. اینکه چه اتفاقی می‌افتد را باید کمی بیشتر صبر کنیم.»

در اینکه «سردار آزمون» مهره‌ای بسیار مهم و تاثیرگذار برای تیم ملی ماست کسی تردید ندارد. زوج طارمی و سردار مهمترین سلاح ما برای رسیدن به موفقیت هستند و با داشتن این دو نفر ما امیدواریم که دروازه هر رقیبی را باز کنیم. سردار همین حالا بعد از «علی دایی» و «کریم باقری» سومین گلزن برتر تاریخ فوتبال ماست. در دو جام ملت‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۹ ستاره اصلی تیم ما بود و تجربه بازی در دو جام جهانی را دارد. او در بالاترین سطح فوتبال اروپا از لیگ روسیه و بوندسلیگا تا لیگ قهرمانان اروپا گل زده است. وقتی سردار چند ماه قبل به درخواست مورینیو راهی آس رم شد، یک خبر خوشحالی مردم از این اتفاق بزرگ را خراب کرد. سردار به دلیل مصدومیت‌های متوالی که جام جهانی قبلی را هم شامل می‌شد، در لورکوزن جایگاه مناسبی پیدا نکرد و شاید تیم محبوب پایتخت ایتالیا آخرین فرصت او برای ماندن در سطح اول اروپا بود.

همه می‌دانیم که بازیکنان آسیایی و آفریقایی به این دلیل که یک ماه از مهم‌ترین ایام فصل را در اروپا از دست می‌دهند، کار سخت‌تری نسبت به بازیکنان سایر قاره ها برای حضور درخشان در قاره سبز دارند. همان موقع این خبر دهان به دهان چرخید که سردار در جام ملت‌ها تیم ملی را همراهی نخواهد کرد تا بتواند کنار رم بماند. این خبر به اشکال مختلفی رسانه‌ای شد، عده‌ای از شرط باشگاه رم برای جذب سردار نوشتند و عده‌ای از قول او به مورینیو، گروهی از مفاد قرارداد و گروهی هم از اجازه ندادن مورینیو که درنهایت همه یک معنی داشت، ایران بدون سردار شد…

قلعه نویی می‌خواست به ایتالیا برود تا در ملاقات رودررو مورینیو را مجاب کند برای در اختیار گذاشتن سردار به تیم ملی، از قدیم گفتند «تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها» و اگر مشکلی وجود نداشت، چرا باید سرمربی تیم ملی شخصاً راهی پایتخت ایتالیا می‌شد؟  امیدواریم این ماجرا ختم به خیر شود و تیم ملی در جام ملت‌ها سردار را داشته باشد، آن هم این سردار که حالا در اوج آمادگی است. 

منبع: خبـر ورزشی