به گزارش زیرنویس به نقل از فرانس ۲۴، براساس تایید مقامات اوکراینی، ارتش روسیه در واکنش به حمله مرگبار کی‌یف به شهر مرزی بلگورود که به مرگ دست کم ۲۴ تن منجر شده است، شهر خارکف را در فاصله چند ساعت تا شب سال نو، هدف حملات موشکی قرار داد. بنا به اعلام پلیس ملی […]

به گزارش زیرنویس به نقل از فرانس ۲۴، براساس تایید مقامات اوکراینی، ارتش روسیه در واکنش به حمله مرگبار کی‌یف به شهر مرزی بلگورود که به مرگ دست کم ۲۴ تن منجر شده است، شهر خارکف را در فاصله چند ساعت تا شب سال نو، هدف حملات موشکی قرار داد.

بنا به اعلام پلیس ملی اوکراین، در نخستین موج حمله روسیه، دست کم ۶ موشک به خارکف شلیک شد و در پی این موشک‌باران دست کم ۲۲ نفر مجروح شده و ۱۲ آپارتمان و ۱۳ خانه مسکونی و یک کودکستان خسارت دیده‌اند.

ایهور ترِکف، شهردار خارکف گفت: در شب سال نو، روس‌ها می‌خواهند شهر ما را بترسانند ولی ما نترسیدیم. ما شکست‌ناپذیر و مقهورنشدنی هستیم!

این حمله چند ساعت پس از حمله هوایی اوکراین به بلگورود روسیه صورت گرفت؛ شهری که در نزدیکی خارکف و درست در شمال مرز اوکراین واقع شده است. براساس اعلام مقامات تاکنون دست کم ۲۴ تن در حمله اوکراین به بلگورود کشته شده‌اند.

واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد در سخنرانی در مقر این سازمان بین‌المللی در نیویورک مدعی شد که «مستشاران» آمریکایی و انگلیسی برای طراحی این حملات به بلگورود، به کی‌یف کمک کرده‌اند. او هشدار داد که «سازمان‌دهندگان و عاملان» این حمله مجازات خواهند شد.

جو بایدن، رییس جمهور آمریکا در واکنش به این پرسش که آیا بعد از حمله اخیر روسیه با ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین صحبت خواهد کرد، گفت: دائماً با او در تماس هستم.

منبع: مـهر