به گزارش گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، فهرست ۲۷ نفره تیم ملی ایران برای حضور در جام ملت‌های آسیا در حالی اعلام شد که تا چند روز بعد و با مشخص شدن وضعیت سردار آزمون، یک نفر از لیست کنار خواهد رفت تا ایران با ۲۶ نفر پای به دوحه بگذارد و چالش قهرمانی در […]

تیم ملی فوتبال .جام ملت های آسیا - آخرین تورنومنت تیم ملی با نسل طلایی

به گزارش گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، فهرست ۲۷ نفره تیم ملی ایران برای حضور در جام ملت‌های آسیا در حالی اعلام شد که تا چند روز بعد و با مشخص شدن وضعیت سردار آزمون، یک نفر از لیست کنار خواهد رفت تا ایران با ۲۶ نفر پای به دوحه بگذارد و چالش قهرمانی در جام ملت‌ها را استارت بزند.

نکته جالب در مورد تیم امیر قلعه‌‎نویی، وضعیت سنی بازیکنان تیم ملی است که ایران را باتجربه‌تر از سایر مدعیان نشان می‌دهد. متوسط سنی تیم ملی ایران عدد ۲۹ سال را نشان می‌دهد که به نظر عدد استاندارد تیم ملی ایران در تورنمنت‌های رسمی است چرا که در جام جهانی ایران با متوسط سنی ۲۸.۹ و در جام ملت‌های قبلی با میانگین ۲۸ سال پای به زمین گذاشته بود که البته هر سه، عدد بالایی محسوب می‌شوند.

مهم‌ترین مسئله این است که نسل فوتبال ایران نسبت به جام جهانی ۲۰۱۸ تغییر خاصی نداشته و اسکلت تیم ملی همچنان بر همان پایه استوار است. همچنین علیرضا بیرانوند، رامین رضاییان، احسان حاج‌صفی، سردار آزمون، امید ابراهیمی و علیرضا جهانبخش شش بازیکنی هستند که در جام ملت‌های ۲۰۱۵ نیز حاضر بودند. شاید اگر مصدومیت وحید امیری و پورعلی‌گنجی رخ نمی‌داد، آن‌ها نیز برای سومین بار پای به جام ملت‌ها می‌گذاشتند.

این لیست وضعیت سنی تیم ملی را نشان می‌دهد:

امید ابراهیمی (۳۶)، شجاع خلیل‌زاده (۳۴)، کریم انصاری‌فرد (۳۳)، احسان حاج‌صفی (۳۳)، رامین رضاییان (۳۳)
علیرضا بیرانوند (۳۱)، حسین حسینی (۳۱)، مهدی طارمی (۳۱)
میلاد محمدی (۳۰)، روزبه چشمی (۳۰)، سامان قدوس (۳۰)، علیرضا جهانبخش (۳۰)
شهریار مغانلو (۲۹)، محمدحسین کنعانی‌زادگان (۲۹)، مهدی ترابی (۲۹)
پیام نیازمند (۲۸)، سردار آزمون (۲۸)
مجید حسینی (۲۷)، صادق محرمی (۲۷)، سعید عزت‌اللهی (۲۷)، علی قلی‌زاده (۲۷)، رضا اسدی (۲۷)
محمد محبی (۲۵)، مهدی قایدی (۲۵)
سامان فلاح (۲۲)، آریا یوسفی (۲۱) و محمدجواد حسین‌نژاد (۲۰)

به این ترتیب ایران با ۱۲ بازیکن بالای ۳۰ سال پای به جام ملت‌ها خواهد گذاشت که از بین این نفرات ۷ نفر شانس بالایی برای حضور در ترکیب اصلی دارند که این موضوع هم به وضوح لزوم تغییر نسل برای جام جهانی بعدی را در تیم ملی نشان می‌دهد.

تیم ملی استرالیا ۷ بازیکن، کره‌جنوبی ۱۰ بازیکن، عربستان ۴ بازیکن و ژاپن در آخرین لیست ۲ بازیکن بالای سی سال داشتند که نشان می‌دهد ایران در این زمینه رکورددار است.

همچنین مسن‌ترین بازیکن تیم ملی ایران امید ابراهیمی است که در ۳۶ سال و ۴ ماهگی خود به استقبال یک تورنمنت ملی مهم دیگر می‌رود و امیدوار است این بار هم بتواند نقشی کلیدی را در تیم ملی ایفا کند.

جوان‌ترین بازیکنان ایران به ترتیب محمدجواد حسین‌نژاد، آریا یوسفی و سامان فلاح هستند که البته شانس زیادی برای بازی در ترکیب ایران نخواهند داشت. به نوعی افزایش سه بازیکن در اسکواد باعث شده تا قلعه‌نویی با خیال راحت این نفرات را در فهرست خود قرار دهد تا آن‌ها تجربه جالبی را پشت سر بگذارند.

به عبارتی اگر این سه بازیکن در لیست تیم ملی حضور نداشتند و ایران با ۲۳ بازیکن پای به قطر ۲۰۲۳ می‌گذاشت، متوسط سنی تیم ملی ایران هم به نزدیکی ۳۲ سال می‌رسید.

در مجموع و باتوجه به فاصله سه ساله تا جام جهانی ۲۰۲۶ آمریکا، به نظر می‌رسد این آخرین تورنمنت ملی بسیاری از بازیکنان تیم ملی باشد و شاید واپسین فرصت این نسل جذاب برای کسب یک قهرمانی و افتخار برای تیم ملی ایران، جایی که ستاره‌هایی از لیگ‌های مهم دنیا دور هم جمع خواهند شد تا به طلسم پنجاه ساله خاتمه بدهند.

انتهای پیام/

منبع: ایسـنا

27 اردیبهشت 1403

یافته های جدید و مرموز فیزیکدان‌ها!

  این موضوع نویدبخش یک پیشرفت بسیار مهم در فیزیک است. کار اصلی گلوبال‌ها نگه داشتن کوارک‌ها در محل‌شان و پایدار نگه داشتن اتم‌ها است. کوارک‌ها بلوک‌های سازنده پروتون‌ها و نوترون‌ها هستند. این کارکرد باعث می‌شود که گلوبال‌ها را بخشی از نیروی هسته‌ای «قوی» محسوب کنیم که یکی از چهار نیروی اساسی همراه با گرانش، […]

26 اردیبهشت 1403

چرا چربی بازو مهم است؟

به گزارش سلام نو آنطور که ایسنا نوشته است دانشمندان یونانی در مطالعه‌ای جدید، ارتباطی بین چربی بازو و کیفیت استخوان ستون فقرات کشف کرده‌اند. این یافته‌ها می‌تواند به روشی جدید برای پیش‌بینی و پیشگیری از شکستگی‌های ستون فقرات در افراد مسن منجر شود. پوکی استخوان، بیماری شایعی که باعث ضعیف شدن و شکننده شدن […]

26 اردیبهشت 1403

جنجالی که یک «موش مُرده» در ژاپن به پا کرد!

 یک شرکت تولید نان ژاپنی به خاطر پیدا شدن بقایای موش مرده در محصولات توزیع شده خود، بسته های نان را از بازار جمع کرد و عذرخواهی کرد.      به نقل از اسوشیتیدپرس، شرکت پاسکو پس پیدا شدن بقایای موش مرده در دو بسته نان حدود ۱۰۴ هزار بسته نان سفید را از قفسه […]