به گزارش زیرنویس به نقل از ایسنا؛ نصرتی با بیان اینکه پروژه تله‌کابین منطقه ۲۲ با همکاری سرمایه‌گذار عمانی و ایرانی عملیاتی و احداث خواهد شد، تأکید کرد: با بهره‌برداری از این مجموعه می‌توانیم شاهد جذب گردشگری در منطقه ۲۲ باشیم. مسعود نصرتی در حاشیه بهره‌برداری از پل و معابر دسترسی شهرک شهید خرازی به […]

به گزارش زیرنویس به نقل از ایسنا؛ نصرتی با بیان اینکه پروژه تله‌کابین منطقه ۲۲ با همکاری سرمایه‌گذار عمانی و ایرانی عملیاتی و احداث خواهد شد، تأکید کرد: با بهره‌برداری از این مجموعه می‌توانیم شاهد جذب گردشگری در منطقه ۲۲ باشیم.

مسعود نصرتی در حاشیه بهره‌برداری از پل و معابر دسترسی شهرک شهید خرازی به خیابان دانش (R ۱۲) در جمع خبرنگاران در ارتباط با اجرای پروژه تله‌کابین ۱۰.۳ کیلومتری در منطقه ۲۲ گفت: منطقه ۲۲ شهرداری تهران به عنوان قطب گردشگری، تنها منطقه در بین مناطق شهر تهران است که در حال توسعه قرار دارد و ما بنا داریم تهدیدهای شهر تهران را به فرصت تبدیل کنیم.

وی با اشاره به اینکه در سنوات گذشته نیز پروژه‌های کلان مقیاس از جمله دریاچه شهدای خلیج‌فارس در مجاورت جنگل چیتگر به بهره‌برداری رسیده است، افزود: توسعه فضاهای تفریحی می‌تواند فضای مناسبی را برای حضور شهروندان در سطح منطقه داشته باشد و می‌تواند از افزایش سفرهای برون‌شهری به نقاط مختلف جلوگیری کند.

نصرتی با بیان اینکه پروژه تله‌کابین منطقه ۲۲ با همکاری سرمایه‌گذار عمانی و ایرانی عملیاتی و احداث خواهد شد، تأکید کرد: با بهره‌برداری از این مجموعه می‌توانیم شاهد جذب گردشگری در منطقه ۲۲ باشیم.

شهردار منطقه ۲۲ در خصوص مسیر احداث تله‌کابین در این منطقه گفت: طبق مطالعات اولیه قرار است این پروژه تفریحی و گردشگری با ۶ ایستگاه و جانمایی ۱۶ دکل و با گذر از آسمان دریاچه شهدای خلیج‌فارس، آبشار تهران را به بوستان جنگلی چیتگر متصل کند. اختلاف تراز کلی خط ۴۱۰ متر و طول آن ۱۰ هزار و ۳۰۰ متر خواهد بود و کابین‌های ۸ تا ۱۰ نفری تعبیه شده که با سرعتی بالغ بر ۴ تا ۶ متر بر ثانیه گردشگران را از مبدا به مقصد جابه‌جا خواهد کرد و هر ایستگاه شامل مجموعه‌های مختلف خدماتی و گردشگری برای گردشگران خواهد بود.

وی در خصوص هزینه احداث پروژه تله‌کابین در منطقه ۲۲ گفت: درحال‌حاضر نمی‌توان به طور قطعی راجع به هزینه‌های آن صحبت کرد و باید پس از برگزاری جلسات در خصوص هزینه احداث تله‌کابین در این منطقه صحبت کرد.

نصرتی با بیان اینکه هفته گذشته جلسه‌ای در ساختمان شهرداری منطقه ۲۲ با سرمایه‌گذار ایرانی و عمانی برگزار شد، تأکید کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال بحث مذاکرات و قراردادها درخصوص پروژه تله‌کابین به اتمام برسد و اجرای پروژه در سال آینده کلید خواهد خورد.

شهردار منطقه ۲۲ در خصوص بازه زمانی اجرای پروژه گفت: پیش‌بینی می‌شود احداث این پروژه ۲۴ ماه زمان ببرد. پروژه تله‌کابین منطقه ۲۲ در دو فاز یک و دو طراحی و اجرا خواهد شد.

مسعود نصرتی، شهردار منطقه ۲۲ با بیان این مطلب گفت: موضوع قرارداد ساخت تله کابین تا پایان امسال انجام و عملیات اجرایی آن سال آینده آغاز می‌شود.

وی با اشاره به مشارکت عمان در ساخت تله‌کابین منطقه ۲۲ افزود: این تله‌کابین با گذر از آسمان دریاچه شهدای خلیج فارس، آبشار تهران را به بوستان جنگلی چیتگر متصل کند.

شهردار منطقه ۲۲ گفت: طبق مطالعات اولیه قرار است این طرح تفریحی و گردشگری با ۶ ایستگاه و جانمایی ۱۶ دکل و با گذر از آسمان دریاچه شهدای خلیج فارس، آبشار تهران را به بوستان جنگلی چیتگر متصل کند. وی تصریح کرد: اختلاف تراز کلی خط ۴۱۰ متر و طول آن ۱۰ هزار و ۳۰۰ متر خواهد بود و کابین‌های ۸ تا ۱۰ نفری تعبیه شده که با سرعتی بالغ بر ۴ تا ۶ متر بر ثانیه گردشگران را از مبدا به مقصد جابه جا خواهد کرد و هر ایستگاه شامل مجموعه‌های مختلف خدماتی و گردشگری برای گردشگران خواهد بود.