احتمال تحریم المپیک پاریس از سوی اوکراین
احتمال تحریم المپیک پاریس از سوی اوکراین

به گزارش زیرنویس، به دلیل تصمیم کمیته بین المللی المپیک (IOC) برای اجازه حضور ورزشکاران روسی در مسابقات، اوکراین ممکن است بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس را تحریم کند.  ماتوی بیدنی وزیر ورزش و جوانان اوکراین، گفت: اگر ورزشکاران روسی اجازه حضور در پاریس را داشته باشند، اوکراین ممکن است در بازی‌ها شرکت نکند. وی همچنین […]

به گزارش زیرنویس، به دلیل تصمیم کمیته بین المللی المپیک (IOC) برای اجازه حضور ورزشکاران روسی در مسابقات، اوکراین ممکن است بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس را تحریم کند. 

ماتوی بیدنی وزیر ورزش و جوانان اوکراین، گفت: اگر ورزشکاران روسی اجازه حضور در پاریس را داشته باشند، اوکراین ممکن است در بازی‌ها شرکت نکند.

وی همچنین اعلام کرد که اوکراین منتظر تصمیم کمیته بین‌المللی المپیک در مورد روند «استدلال‌ها و استیناف‌ها» بوده که ارائه شده است.

وزیر ورزش اوکراین عنوان کرد: اولاً ما از کلمه تحریم استفاده نمی‌کنیم بلکه می‌گوییم این موضع ماست. اگر ورزشکارانی که از جنگ روسیه حمایت می‌کنند اجازه شرکت در مسابقات را داشته باشند، در المپیک شرکت نخواهیم کرد. این یک اصل برای ماست.

کمیته بین‌المللی المپیک پیش از این اجازه حضور ورزشکاران روس و بلاروس در المپیک را اعلام و تاکید کرد که آنها به صورت آزاد، برون پرچم و سرود ملی در مسابقات شرکت می‌کنند. 

پایان پیام/





منبع: فارس