انگلیس وارد جنگ می‌شود؛ هدف «حوثی‌های یمن» در دریای سرخ!
انگلیس وارد جنگ می‌شود؛ هدف «حوثی‌های یمن» در دریای سرخ!

به گزارش «اطلاعات آنلاین»، به نوشتۀ «تایمز» لندن، بریتانیا قصد دارد با متحدان غربی خود از جمله ایالات متحده و احتمالاً یک کشور اروپایی دیگر، برای انجام حملات موشکی هدفمند علیه حوثی‌های یمن هماهنگ شود. در این حملات نیز مکان‌هایی هدف گرفته می‌شوند که پایگاه شورشیان یمن در دریای سرخ یا در سرزمین اصلی یمن […]

- انگلیس وارد جنگ می‌شود؛ هدف «حوثی‌های یمن» در دریای سرخ!

به گزارش «اطلاعات آنلاین»، به نوشتۀ «تایمز» لندن، بریتانیا قصد دارد با متحدان غربی خود از جمله ایالات متحده و احتمالاً یک کشور اروپایی دیگر، برای انجام حملات موشکی هدفمند علیه حوثی‌های یمن هماهنگ شود.

در این حملات نیز مکان‌هایی هدف گرفته می‌شوند که پایگاه شورشیان یمن در دریای سرخ یا در سرزمین اصلی یمن محسوب می‌شوند. تصمیم برای حمله، پس از هشدار گرانت شاپس، وزیر دفاع بریتانیا گرفته شده است. شاپس روز یکشنبه اعلام کرد: «اگر حوثی‌ها به تهدیدات جانی و تجاری ادامه دهند، ما مجبور خواهیم شد اقدامات لازم و مناسب را انجام دهیم.»

وزارت امور خارجه کشورمان نیز در بیانیه ای اعلام کرد که امیرعبداللهیان در جریان گفتگوی تلفنی با همتای انگلیسی، ابراز امیدواری کرده است که «انگلیس با اتخاذ رویکرد واقع بینانه و سازنده در قبال تحولات منطقه و روابط دوجانبه، به بهبود فضای مناسبات کمک کند‌». در بیانیه این وزارتخانه به نقل از امیرعبداللهیان آمده است: «ریشه بحران فلسطین نه به وقایع ۷ اکتبر، بلکه به ۷۵ سال اشغالگری رژیم اسرائیل، تجاوز مستمر آن به حقوق اساسی فلسطینیان، ارتکاب جنایات جنگی در فلسطین و نسل‌کشی این ملت مظلوم باز می‌گردد که البته نقش انگلیسی در این مسائل روشن است. جمهوری اسلامی ایران، حماس را یک نهضت آزادی‌بخش علیه اشغالگری و‌ آپارتاید می‌داند؛ همانطور که در مورد آفریقای جنوبی سال‌ها چنین جنبشی علیه آپارتاید وجود داشت… نمی‌شود به رژیم اسرائیل اجازه داد که در غزه مرتکب قتل عام زنان و کودکان و‌نسل‌کشی شود و منطقه را به آتش بکشد اما توقف یک کشتی صهیونیستی در دریای سرخ را به مخاطره انداختن امنیت این آبراه اقتصادی قلمداد کرد.»

 

منبع: اطلاعات انلاین