حسن روشن با دوبار حضور در جام ملت‌های آسیا و با کوله باری از تجربه در فوتبال ایران در خصوص شرایط تیم ملی و آمادگی این تیم برای حضور در جام ملت‌ها در قطر به خبرنگار مهر گفت: بازیکنان بزرگی داریم که معتقدم می‌توانند در آسیا موفق باشند. آینده تیم ملی روشن است و با […]

حسن روشن با دوبار حضور در جام ملت‌های آسیا و با کوله باری از تجربه در فوتبال ایران در خصوص شرایط تیم ملی و آمادگی این تیم برای حضور در جام ملت‌ها در قطر به خبرنگار مهر گفت: بازیکنان بزرگی داریم که معتقدم می‌توانند در آسیا موفق باشند. آینده تیم ملی روشن است و با داشتن لژیونرهای با تجربه و چند مهره داخلی خوب این تیم می‌تواند به قهرمانی این دوره از مسابقات برسد. تیمی پر مهره که هرکدام می‌توانند تاثیرگذار باشند اما همین تیم برای حضوری قویتر نیاز به اردوی آمادگی بیشتری داشت که متاسفانه میسر نشد اما باز هم همین تیم می‌تواند با همین شرایط نتایج قابل قبولی کسب کند.

کی روش به لژیونرها خدمت نکرد

فوتبال ما بعد از گذشت چند دوره این بار هم با مربی داخلی وارد این تورنمنت خواهد شد و باید همه از این تیم حمایت کنیم. کی روش دو دوره در جام ملت‌های آسیا سرمربی بود اما با او موفق نبودیم و با آن همه امکانات و خواسته های او نتوانستیم به قهرمانی برسیم. او به لژیونرها خیانت کرد. لژیونرهایی که در آن زمان بهترین بودند و به خاطر اشتباهات کی روش سر از تیم‌های لیگ برتری در آوردند و این برای خودشان و فوتبال ما زیبنده نبود. بازیکنانی که می‌توانستند چند سال دیگر در اروپا بازی کنند اما با مشورت‌های غلط مسیر را اشتباه رفته و نتوانستند در اروپا تداوم بیشتری داشته باشند.

کی‌روش به لژیونرها خیانت کرد/ حرف‌های خداداد نگران کننده است

نگران تیم ملی هستم

قلعه نویی در این شرایط سخت کار شجاعانه‌ایی انجام داد که تیم ملی را تحویل گرفت و حالا زمان آن است که همه از او حمایت کنیم. او با دست خالی به جنگ تیم‌های بزرگ خواهد رفت و رسانه ها و پیشکسوتان و مردم باید از این تیم حمایت کنند. البته نگران تیم ملی و حرف‌های ناامیدکننده‌ای هستم که پیرامون تیم ملی وجود دارد. گفته می شود عدم هماهنگی در تیم وجود دارد و اتفاقاتی را می‌شنویم که به تیم ملی ضربه خواهد زد. حرف‌هایی که خداداد بیان کرده نگران کننده است و امیدوارم ملی پوشان ما اول به فکر آبروی خودشان باشند بعد مملکت و باید تمام تلاش خودرا به کار ببندند تا تیم ملی بتواند به هدفش که قهرمانی است دست پیدا کنند

جوان‌گرایی نیاز به زمان دارد

فوتبال ملی ما نیاز به تغییر بازیکن دارد. بازیکنانی داریم که بعد از جام ملت‌های آسیا باید از فوتبال ملی خداحافظی کنند و جای خود را به جوانان بدهند البته این تغییر نیاز به زمان دارد تا برای جام جهانی به یک تیم پر انرژی و جنگنده تبدیل شود. در دوران ما یکی از دلایل موفقیت تیم ملی حضور بازیکنانی بود که از رده های پایین زیر نظر حشمت خان مهاجرانی کار کردند. خود من از رده جوانان شروع کردم و بعد به تیم ملی بزرگسالان رسیدم. با این روش شما می‌توانید جوان‌گرایی کنید وقتی علی جباری و مرحوم آشتیانی و کاشانی از تیم ملی خداحافظی کردند مهاجرانی نظری ، قاسمپور و مسیح نیا را به تیم ملی آورد چون از آنها شناخت کامل داشت و این تغییر هرگز باعث تضعیف تیم ملی نشد. بنابراین باید جوان‌گرایی اصولی باشد تا تیم ملی از تغییرات متضرر نشود.

موفقیت تیم ملی دور از دسترس نیست

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران در ادامه گفت و گویش با خبرنگار مهر افزود: اعتقاد دارم نباید فکر کنیم اگر تیم‌هایی چون ژاپن، کره جنوبی، عربستان و استرالیا نتایج خوبی گرفته اند پس ما مقابل آنها بازنده ایم. باید با اعتماد به نفس باشیم و به دور از حاشیه ها بازی خودمان را انجام بدهیم. درست است که ژاپن اصولی در فوتبال سرمایه گذاری کرده و به تیم‌های پایه اهمیت زیادی می دهد اما ما هم بازیکنان مستعدی داریم که می‌توانند در یک لحظه نتیجه را به سود تیم ملی تغییر داده و معادلات را بر هم بزنند.

به خاطر برادرم جام ملت‌ها را ترک کردم

حسن روشن در مورد سالها حضورش در تیم ملی و رویدادهای مختلف گفت: خاطرات تلخ و شیرینی از جام ملت‌های آسیا دارم. در ۲ دوره حضور داشتم و ۲ گل هم به ثمر رساندم. در ۱۸ سالگی به تیم ملی رسیدم و دوران خوبی را در تیم ملی داشتم قهرمانی در ملت های آسیا که اقتدار فوتبال ایران را نشان می داد یکی از شیرینی های دوران فوتبال من بود که توانستیم دل مردم ایران را شاد کنیم. اما تلخ ترین خاطره ام برمی گردد به زمانی که به جام ملت های آسیا رفتیم و در آن زمان جنگ تحمیلی شروع شده بود و در آن دوره سوم شدیم اما در طول برگزاری جام ملتهای آسیا برادرم به شهادت رسید و من برای اینکه به مراسم تشییع پیکر برادرم برسم جام را ترک کردم و به ایران برگشتم البته یک روز بعد از مراسم تشییع به تهران رسیدم و این اتفاق تلخی برای من در دوران فوتبالم بود. دوران ورزشی همیشه مملو از خاطرات تلخ و شیرین است اما امیدوارم شیرینی ها بیشتر از تلخی ها باشد.

کی‌روش به لژیونرها خیانت کرد/ حرف‌های خداداد نگران کننده است

مهاجمان تمرکز خود را از دست ندهند

توصیه من به عنوان کسی که سالها در پست مهاجم بازی کرده و کاملا شرایط یک مهاجم را درک می کند این است که با شرافت بازی کنند. تمرکزشان فقط برروی گلزنی باشد. از موقعیت ها بهترین استفاده را بکنند. از دست دادن موقعیت های بدست آمده یعنی خداحافظی با جام ملت های آسیا و حسرتی که بیشتر از ۵۰ سال خواهد شد.

بیشترین گل را به عراق زدم

در دوران بازیگری ام بیشترین گل را در رده های مختلف به عراق زدم و به قول امروزی ها گربه سیاه عراق شده بودم. گلزنی کار بسیار راحتی است اگر مهاجم چارچوب شناس باشد و بی دقت ضربه نزد. من در جام ملت های آسیا دو گل زدم ، گلزنی لذت بخش است و گلزن همیشه محبوبیت بالایی نزد هواداران دارد و هرگز فراموش نخواهد شد.

مسوولان ورزش تیم ملی را حمایت کنند

حسن روشن در پایان گفت و گویش با خبرنگار مهر گفت: زمان زیادی تا شروع جام ملت های آسیا باقی نمانده و همه چشم انتظار این هستند ببینند که تیم ملی چه نتایجی در این دوره خواهد گرفت. مردم و پیشکسوتان این روزها از تیم ملی حمایت می کنند و حالا نوبت مسوولین ورزش است که از تیم ملی حمایت کنند. منظور من فقط پاداش برد نیست. باید شرایطی به وجود بیاید که تیم با آرامش کامل وارد مسابقات شود اردوی تیم ملی باید در آرامش کامل باشد تا با دعای خیر مردم و تلاش کادر فنی و بازیکنان شاهد موفقیت تیم ملی در این دوره از جام ملت‌های آسیا باشیم.

منبع: مـهر