به گزارش زیرنویس، نوشیدن قهوه آن هم در روزهایی که خستگی جسمی شما را کلافه کرده است، می‌تواند لذت بسیار زیادی برای شما داشته باشد. قهوه یکی از نوشیدنی‌های خوش‌طعم و پرفایده است که با داشتن ترکیبات آنتی اکسیدانی به سلامت عمومی بدن کمک بسیار زیادی خواهد کرد. بسیاری از افرادی که قصد خرید قهوه […]

به گزارش زیرنویس، نوشیدن قهوه آن هم در روزهایی که خستگی جسمی شما را کلافه کرده است، می‌تواند لذت بسیار زیادی برای شما داشته باشد. قهوه یکی از نوشیدنی‌های خوش‌طعم و پرفایده است که با داشتن ترکیبات آنتی اکسیدانی به سلامت عمومی بدن کمک بسیار زیادی خواهد کرد. بسیاری از افرادی که قصد خرید قهوه خوب را دارند، نمی‌دانند که باید به دنبال چه قهوه‌هایی باشند و همواره ابهامات زیادی در ذهن آن‌ها برای تهیه یک قهوه مرغوب وجود دارد. اگر با راهنمای خرید قهوه آشنایی داشته باشید و انواع قهوه‌های رست شده و رست نشده را بشناسید، راحت‌تر برای انتخاب بهترین قهوه موجود در بازار تصمیم‌گیری می‌کنید. پس با ما همراه باشید تا شما را با نکات مهم برای خرید قهوه آشنا کنیم.

راهنمای خرید قهوه برای انواع قهوه سازها

اگرچه هنوز هم برخی از افراد علاقه مند به تهیه قهوه‌های ترک و دمی هستند؛ اما اکثر مغازه‌ها، کافه‌ها و همچنین منازل دارای دستگاه‌های اسپرسوساز می‌باشند. استاندارد خاصی برای تولید بسکت و بخش‌های مختلف این دستگاه‌ها جهت تهیه قهوه وجود دارند و این یعنی اینکه می‌توانید با خیالی آسوده به فروشنده قهوه اعلام کنید که برای دستگاه اسپرسوساز خانگی یا اسپرسو ساز صنعتی نیاز به تهیه قهوه دارید تا بر این اساس دانه‌های قهوه را برای شما پودر کند.

البته دستگاه‌های دستی نیز برای تولید اسپرسو در خانه وجود دارند که با نام موکاپات شناخته می‌شوند. این دستگاه‌ها نیز دارای یک بسکت هستند که پودر قهوه درون آن‌ها ریخته می‌شود. میزان آسیاب پودر قهوه برای موکاپات‌ها متفاوت است و باید حتما به فروشنده اعلام کنید که بر این اساس دانه‌های قهوه رست شده را پودر کند.

قهوه خوب را چگونه تشخیص دهیم؟

تشخیص قهوه خوب کار ساده‌ای نیست و فقط اگر یک قهوه خور حرفه‌ای باشید می‌توانید متوجه شوید که قهوه خریداری شده شما کیفیت بالایی دارد یا نه؛ اما باز هم حتی اگر مبتدی باشید و تخصصی در مورد تهیه نداشته باشید، می‌توانید از بوی قهوه متوجه شوید که کیفیت آن خوب است یا نه. قهوه‌های تازه بوی قوی دارند؛ حتی اگر ملایم رست شده باشند. طعم قهوه‌های تازه نیز متفاوت از قهوه‌های قدیمی و کهنه می‌باشد.

برای تشخیص قهوه خوب باید به طعم و عطر توجه کنید و اگر قرار است قهوه‌های برند تهیه کنید، حتما به کیفیت برند و میزان مشتریان آن توجه داشته باشید. برندهای معروف از بهترین دانه‌های قهوه برای تهیه قهوه استفاده می‌کنند تا محصولات با کیفیتی را به مشتریان عرضه نمایند.

راهنمای خرید قهوه خوب    

سه نوع اصلی رست قهوه: رست لایت، رست مدیوم، رست دارک است. معمولا بهترین رست برای قهوه خوب رست مدیوم است.

راهنمای خرید قهوه رست شده

قبل از اینکه بخواهیم راهنمای خرید قهوه رست شده را به شما ارائه کنیم، باید یک توضیح ساده در مورد رست شدن قهوه به شما بدهیم. به طور کلی دانه‌های قهوه به رنگ سبز یا همان قهوه سبز هستند و برای اینکه بتوان از آن‌ها نوشیدنی‌های قهوه بدست آورد، نیاز است که آن‌ها را برشته کرد. به فرآیند برشته کردن دانه‌های قهوه رست گفته می‌شود. رست قهوه در سه سطح روشن، متوسط و تیره انجام می‌شود.

مهم‌ترین نکته‌ای که باید برای خرید قهوه رست شده به آن توجه داشته باشید این است که هر یک از رست‌های قهوه دارای مشخصات و طعم متفاوتی هستند که در ادامه توضیحات آن‌ها را ارائه می‌کنیم.

    قهوه رست روشن یا لایت دارای طعم ملایم‌تر بوده و اسیدی‌تر است.

    قهوه رست تیره طعم قوی و کمتر اسیدی است.

    قهوه رست متوسط دارای طعم و میزان اسیدیته متوسط است.

طبق توضیحات ارائه شده، افرادی که علاقه‌مند به طعم‌های غلیظ و تند قهوه هستند بهتر است که به دنبال قهوه رست تیره‌تر باشند. هر چقدر قهوه بیشتر رست شده باشد، طعم قوی‌تری نیز خواهد داشت. به غیر از این مورد برای اینکه از بهترین قهوه برای تهیه نوشیدنی‌های خوشمزه استفاده کنید، حتما به دنبال قهوه‌هایی باشید که اخیرا بو داده شده‌اند. چرا که قهوه‌های قدیمی طعم و مزه قابل قبولی ندارند و طعم خود را به سرعت از دست می‌دهند. بنابراین حتما از فروشنده در مورد زمان رست کردن قهوه‌ها سوال بپرسید و بر اساس این موضوع قهوه خوب تهیه کنید.

راهنمای خرید قهوه رست نشده

قهوه‌های رست نشده معمولا توسط مغازه داران و یا تولید کنندگان قهوه‌ها تهیه می‌شوند؛ چون عملا قهوه‌هایی که برشته نمی‌شوند و رنگ سبز دارند، برای تهیه قهوه و کافی مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. به همین خاطر افرادی که نیاز به تهیه قهوه دارند، باید به سراغ قهوه‌های رست شده بروند.

قهوه رست نشده تاثیر زیادی روی لاغری و کاهش وزن دارد. این قهوه‌ها دارای کافئین بیشتری هستند و بیشتر برای تهیه به صورت دمنوش مورد استفاده قرار می‌گیرند. به عنوان راهنمای خرید قهوه رست نشده نمی‌توانیم نکات زیادی را به شما یادآوری کنیم. چرا که به هر حال این قهوه‌ها می‌توانند از انواع مختلفی باشند و تشخیص آن‌ها فقط برعهده افراد متخصص است. تنها نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که این قهوه‌ها را از مجموعه‌های معتبر تهیه کنید.

قهوه کافئین بالا یا پایین را چگونه تشخیص دهیم

یکی از سوالات رایجی که از سوی افراد در هنگام خرید قهوه پرسیده می‌شود، این است که کافئین این قهوه چقدر است؟ به طور کلی قهوه کافئین بالا و پایین را نمی‌توان به همین سادگی که تصور می‌کنید، تشخیص داد. برخی از افراد تصور می‌کنند که هر چقدر دانه‌های قهوه تیره‌تر باشند، کافئین آن‌ها بالاتر است و برخی دیگر بر این باورند که قهوه‌های دانه روشن کافئین کمتری دارند. هر دو باور اشتباه بوده و باید توجه داشته باشید که این میزان دانه‌های قهوه است که مقدار کافئین را مشخص می‌کند. چون میزان رست شدن قهوه روی وزن و حجم آن‌ها تاثیر می‌گذارد، این باور اشتباه به وجود می‌آید.

بنابراین چطور قهوه کافئین بالا یا پایین را تشخیص دهیم؟ بهترین راه توجه به میزان قهوه ربوستا و عربیکای موجود در پودر قهوه است. قهوه‌های ربوستا جزء قهوه‌های تیره‌تر با عطر قوی هستند که کافئین آن‌ها بالا است؛ اما قهوه‌های عربیکا دارای طعم ترش هستند و میزان کافئین آن‌ها پایین‌تر است. به همین خاطر با تست طعم قهوه تا حدی می‌توانید متوجه شوید که قهوه ربوستا است یا عربیکا. اگر طعم قهوه رو به ترشی بود، این قهوه دارای کافئین کمتری نسبت به قهوه‌هایی است که طعم تلخ دارند.

منبع: وبلاگ

منبع خبر: رکنـا