فلسطین هرگز به قبل از عملیات طوفان الاقصی برنمی‌گردد
فلسطین هرگز به قبل از عملیات طوفان الاقصی برنمی‌گردد

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: آینده از آن فلسطین است و رژیم صهیونیستی در طوفان الاقصی شکست ترمیم ناپذیری تجربه کرده و فلسطین به قبل از آن بر نمی‌گردد.

 

به گزارش زیرنویس، ناصر کنعانی در نشست پرسش و پاسخ که با محور شهادت سردار سلیمانی و عملیات طوفان الاقصی، ظهر سه شنبه در سالن جلسات بوستان دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) برگزار شد اظهار کرد: در آستانه سالگرد شهادت سردار سلیمانی و در ٨٨ امین روز جنگ و تجاوز ناجوانمردانه رژیم غاصب اسرائیل علیه غزه مظلوم اما مقاوم هستیم لذا معطوف به فلسطین و نقش حاج قاسم در قضیه فلسطین صحبت می‌کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: ایران مساله فلسطین را اولین و مهمترین موضوع جهان اسلام و منطقه می‌داند چرا که یک کشور اشغال شده است که متعلق به ملت دیگر است.

وی عنوان مرد: تعرض به قبله اول مسلمین جهان و کشتار هزاران نفر از صاحبان یک سرزمین و کوچاندن میلیون‌ها نفر از صاحبان آن سرزمین و محروم کردن یک ملت اصیل از حقوق قانونی خود و تأسیس رژیمی مبتنی بر اپارتاید بزرگترین منکر و بارزترین نقض حقوق بشر و بی عدالتی در حق نوع بشر در تاریخ معاصر بشری بوده و هست و علاوه بر آن این رژیم جعلی ماهیت نژاد پرستی دارد که به دنبال حذف کامل یک ملت بود و هست و به دنبال توسعه سرزمین برای هویت جعلی خود است.

وی توضیح داد: رژیم صهیونیستی راهبرد بقای خود را در ایجاد بی ثباتی در منطقه و جهان اسلام دارد و بر آن ایستاده و پافشاری می‌کند و ما با نگاه بلند قرانی اسلامی و نیز برخواسته از قانون اساسی مبتنی بر قرآن و اسلام و بر پایه ارزش‌های انسانی حقوق بین المللی فلسطین را مسئله دنیا می‌داند و بقا رژیم صهیونیستی را تهدید صلح بین المللی می‌شناسد.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: بقای رژیم صهیونیستی راهبرد سلطه بین المللی علیه ملت‌های منطقه است؛ انگلیس در رأس این موضوع است و آمریکا در رأس نظام کنون سلطه جهانی در چند دهه اخیر با تمام قوا در حمایت از بقا آن با تمام توان ایستاده‌اند و آمریکا می‌گوید امنیت اسرائیل امری غیر قابل مذاکره برای ما است.

این مسئول تصریح کرد: دشمن به دنبال چشم پوشی از اشغال یک سرزمین نیست بلکه مسئله پروژه نظام سلطه در جهان اسلام و بین المللی است که در صورت تثبیت رژیم صهیونیستی یک گام از چندین مرحله از روند سلطه تحقق یافته و بقیه آغاز می‌شود، مقاومت برای آزادی سرزمین تحت اشغال بر اساس منشور ملل متحد حق هر کشور است و مقاومت در سالیان گذشته در فلسطین و نیز در طوفان الاقصی یک اقدام مشروع و واکنش طبیعی در برابر اشغالگری بود و واکنش رژیم اسرائیل در برابر این اقدام آزادی خواهانه هیچ مشروعیتی ندارد.

کنعانی تبیین کرد: سازش که نظام سلطه به دنبال آن است و برخی آن را در منطقه ترویج می‌کنند و بر بخشی از جریانات فلسطین نیز قبولانده اند, باید گفت که یک حرکت باطل است که هیچ منطقی در آن وجود ندارد. ملت فلسطین رشید و بالغ است که می‌تواند خودش برای سرنوشت خود تصمیم بگیرد.

وی بیان کرد: ایران مقاومت را حق طبیعی فلسطین می‌داند و بر مبنای نرم‌های مردم سالاری که غرب شعارش را می‌دهد راهکار مردم سالارانه برای حل بحران فلسطین معرفی کرده و این را در سازمان ملل نیز به دنیا معرفی کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه تبیین کرد: حمایت از مقاومت امر مردودی نیست، مخالف با آرامش و صلح نیست بلکه با هدف صلح حقیقی است و می‌خواهد که سرزمین به صاحب اصلی آن برگردد و بتواند سرزمین و آینده را به نحوی که می‌خواهند رقم بزنند و سلطه آمریکا در منطقه خاتمه یابد که از اساس غیر قانونی است.

وی یاداور شد: در آستانه ترور ناجوانمردانه سردار سلیمانی به دستور مستقیم رئیس جمهوری آمریکا باید گفت که او شهید قدس و شهید صلح است که برای ارامش در منطقه می‌جنگید و شهید راه دفاع از انسان و بشریت است.

کنعانی تصریح کرد: هم او بود که گفت خدا را انتخاب کردم و راه او را و اگر سلاح در دست گرفتم برای ایستادن مقابل آدم کشان است نه برای ادم کشتن؛ او شهید و قهرمان مقابله با تروریسم است که نظام سلطه ترور او را در جهت اهداف ضد بشری استفاده کرد.

وی اضافه کرد: دشمنان تروریسمی را در قالب داعش ایجاد کردند که به منظور پیشبرد مهندسی منطقه و باز مهندسی اسلام که او ریشه این پروژه را از عمق زد و قطع کرد و با ترور او جز ترور فیزیکی او هیچ دستاوردی دیگری رقم نخورد بلکه مکتب او در منطقه رشد کرد و به بلوغ بیشتر از همیشه رسید و مقاومت مفهومی جهانی پیدا کرده است.

این مسؤول توضیح داد: این رژیم یک رژیم تروریستی و جعلی است که بقا آن تهدید صلح بین المللی است و این دیدگاه یک برداشت جهانی شده و آمریکا امروز در جهان منزوی شده و تنها کشوری که از وتو برای این موضوع و دفاع از اسرائیل استفاده کرده و علناً به تداوم جنگ کمک می‌کند آمریکا است.

کنعانی یادآور شد: نگاه اسلامی اخلاقی و سیاسی ایران اسلامی در خصوص فلسطین در نگاه ملت‌های جهان جایگاه ویژه ای دارد و آینده از آن فلسطین است و رژیم صهیونیستی در طوفان الاقصی شکست ترمیم نپذیر تجربه کرده و مسئله فلسطین به قبل از آن بر نمی‌گردد.

منبع: مـهر