به گزارش زیرنویس، با اینکه آتش از پنجره‌های خانه شعله می‌کشید و دود سیاه و غلیظی از در و پنجره بیرون می‌زد، صاحب‌خانه حاضر نبود در را به روی آتش‌نشانان باز کند. همسایه‌ها جمع شده بودند و شاهد سوختن مردی بودند که به هشدار نجاتگران آتش‌نشانی و اورژانس توجه نداشت و انگار اصلا چیزی نمی‌شنید. […]

به گزارش زیرنویس، با اینکه آتش از پنجره‌های خانه شعله می‌کشید و دود سیاه و غلیظی از در و پنجره بیرون می‌زد، صاحب‌خانه حاضر نبود در را به روی آتش‌نشانان باز کند. همسایه‌ها جمع شده بودند و شاهد سوختن مردی بودند که به هشدار نجاتگران آتش‌نشانی و اورژانس توجه نداشت و انگار اصلا چیزی نمی‌شنید. صورت و دستانش غرق خون بود و نشان می‌داد، زخمی است.

او مانند ببری خشمگین که زخمی شده باشد، هر چه به دستش می‌رسید از پنجره به بیرون پرتاب می‌کرد و موجب هول و هراس در محله شده بود. طوری که آتش‌نشانان برای نجات جان این فرد از آتش و باتوجه‌به خشونتی که به خرج می‌داد، دست به دامان پلیس شدند.

مأموران کلانتری خواجه‌ربیع بلافاصله خود را به محل حادثه در یکی از کوچه‌های بولوار ۲۲ بهمن رساندند. ساعت ۱۲ ظهر بود و هر لحظه بر تعداد تماشاچیان اضافه می‌شد. از بین هیاهوی جمعیت، صدا‌هایی به گوش می‌رسید که این فرد مریض است، سابقه بیماری روانی دارد و این بار اولش نیست که دست به چنین اقدامی می‌زند. آگاهی از این موضوع به مأموران انتظامی کمک کرد تا او را برای نجات جانش به آرامش دعوت کنند. اما ازآنجاکه مرد گوش شنوا نداشت، مجبور شدند با وجود آتش سوزی گسترده، وارد ساختمان شوند.

خطر را به جان بخرند و پیش از اینکه، مرد زنده‌زنده خاکستر شود، او را بگیرند و از خانه خارج کنند. هم‌زمان با نجات موفقیت‌آمیز این فرد توسط پلیس، نجاتگران آتش‌نشانی که از دو ایستگاه ۲۱ و ۳۸ به محل حادثه اعزام شده بودند، وارد ساختمان شدند و به اطفای حریق پرداختند. آن‌ها با اقدام بموقع، قبل از فروریختن سقف منزل و سرایت آتش به منازل هم‌جوار، حریق را مهار کردند.

اما به گفته فرمانده انتظامی مشهد، مرد حدود ۴۰ ساله پس از اقدام به خودزنی با چاقو، منزل خود را به آتش کشیده بود.

سرهنگ احمد نگهبان افزود: در این عملیات، دو نفر از کازیرنویسن انتظامی نیز دچار سوختگی در دست و لباس‌هایشان شدند. همچنین فردی که اقدام به خودسوزی کرده بود، با هماهنگی مقام قضایی تحویل نیرو‌های اورژانس شد و به بیمارستان ابن‌سینا انتقال یافت.

وی خاطرنشان کرد: این آتش‌سوزی خوشبختانه خسارت جانی نداشت، ولی تمامی وسایل خانه این فرد طعمه حریق شد و بالغ بر ۱۰۰ میلیون تومان خسارت به‌جا گذاشت.

منبع خبر: رکنـا