جمشید شاه‌محمدی بازیکن اسبق پرسپولیس در گفت و گو با خبر ورزشی، درباره استعفای یحیی گل محمدی و اتفاقات اخیر اظهار داشت:«من یکی که اصلا شوکه نشدم چون برای هفتمین بار است که یحیی گل محمدی استعفا می‌دهد و این حرف‌ها را می‌زند، بس است دیگر! من متوجه نمی‌شوم که چرا رضا درویش و مدیران […]

جمشید شاه‌محمدی بازیکن اسبق پرسپولیس در گفت و گو با خبر ورزشی، درباره استعفای یحیی گل محمدی و اتفاقات اخیر اظهار داشت:«من یکی که اصلا شوکه نشدم چون برای هفتمین بار است که یحیی گل محمدی استعفا می‌دهد و این حرف‌ها را می‌زند، بس است دیگر! من متوجه نمی‌شوم که چرا رضا درویش و مدیران باشگاه پرسپولیس با استعفای او بلافاصله مخالفت کردند؟ مطمئن باشید اگر مخالفت کنند باز هم یحیی گل محمدی در ادامه فصل به بهانه دیگری استعفا خواهد داد!».

وی ادامه داد: «به نظر من خود یحیی هم خسته شده است. گاهی مربیان بزرگ هم دچار این معضل می‌شوند که تصور می‌کنند دیگر کارآیی سابق را ندارند. روش‌های تمرینی و تاکتیکی آنها با یک تیم به بن بست می‌خورد و مجبور به ترک آن تیم و جدایی می‌شوند. مگر گواردیولا از بارسا نرفت؟ او طی ۴ فصل توانست ۱۴ جام بگیرد اما وقتی دید به بن بست رسیده، از تیم محبوبش جدا شد».

بازیکن قدیمی‌پرسپولیس گفت: «زین الدین زیدان هم با وجود کسب سه گانه و قهرمانی‌های رؤیایی در لیگ قهرمانان، ناگهان از رئال مادرید جدا شد و رفت. یحیی گل محمدی یا هرمربی دیگری هم از این قاعده مستثنی نیستند. او امروز خسته است و خیلی هم خسته است. شاید بهتر بود بعد از لیگ بیست و سوم همان طور که خداحافظی کرد، می‌رفت و استراحت می‌کرد. باشگاه پرسپولیس نباید خیلی یحیی را تحت فشار بگذارد و باید اجازه دهد او تصمیم درستی بگیرد».

پیشکسوت پرسپولیس در خصوص بازی اخیر این تیم برابر مس رفسنجان نیز خاطرنشان کرد: «من مصاحبه علیرضا بیرانوند را خواندم که مدعی بود پرسپولیس باید ۴ بریک بازی را می‌باخت. پرسپولیس هفته‌هاست بد بازی می‌کند و نتیجه نمی‌گیرد. این تیم مدافع عنوان قهرمانی است اما کوچک ترین شباهتی به تیم مدعی قهرمانی نداشته و ندارد. چه بسا اگر شاگردان ساکت الهامی کمی باتجربه و اعتماد به نفس بیشتری بازی می‌کردند نتیجه بازی شگفت انگیز می‌شد».

جواد نکونام و یحیی گل‌محمدی

جمشید شاه‌محمدی در مورد گزینه‌های مناسب برای جانشینی یحیی گل محمدی، تصریح کرد: «من نمی‌دانم گزینه‌های باشگاه پرسپولیس چه کسی است اما از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی اسم برانکو و مهدی تارتار را شنیده ام. اگر به من باشد می‌گویم مهدی تارتار گزینه مناسب تری نسبت به برانکو برای پرسپولیس است. مهدی تارتار در تیم ملوان انزلی با یک مشت بازیکن بی ادعا و گمنام نتایج فوق العاده ای گرفته است. او سپاهان کهکشانی را با تمام ستاره‌هایش در اصفهان شکست داد و می‌تواند گزینه مناسب تری باشد. البته پرسپولیس مدیر – مربی می‌خواهد و یک مربی صرفا با توانایی‌های فنی نمی‌تواند در این تیم موفق باشد».

وی همچنین ادامه می‌دهد: «زمانی که ما در پرسپولیس بازی می‌کردیم علی پروین با مدیریت خاص خودش تیم را جلو می‌برد و قهرمان می‌کرد. همین الان در استقلال جواد نکونام که از لحاظ فنی هم به شخصه خیلی قبولش دارم، یک مدیرذاتی است. او توانسته است با مدیریت خود در کنار تاکتیک درست و اصولی با بازیکنانی که اغلب ستاره هم نیستند خوب نتیجه بگیرد. امیدوارم مسئولان باشگاه پرسپولیس در این زمینه یک تصمیم درست بگیرند که بیشتر از هر شخص و فردی به سود تیم پرسپولیس و هوادارانش باشد».

بیشتر بخوانید: گزینه جانشینی گل‌محمدی در ترکیه/ سرمربی پدیده لیگ راهی پرسپولیس می‌شود؟

منبع: خبـر ورزشی