وزیر ورزش: تکواندو موفق و رشته المپیکی است و باید در عرصه قهرمانی حمایت‌ها بیشتر شود
وزیر ورزش: تکواندو موفق و رشته المپیکی است و باید در عرصه قهرمانی حمایت‌ها بیشتر شود

به گزارش خبرنگار ورزشی زیرنویس، کیومرث هاشمی درحاشیه بازدید از فدراسیون تکواندو و تقدیر از مربیان برتر، اظهار داشت: به نوبه خودم روز مادر را خدمت مادران تبریک عرض می‌کنم. خوشحالیم که امروز فرصتی پیش آمد در خانواده تکواندو باشیم. از هادی ساعی و اصغر رحیمی تشکر می‌کنم که این شرایط را مهیا کردند. وی […]

به گزارش خبرنگار ورزشی زیرنویس، کیومرث هاشمی درحاشیه بازدید از فدراسیون تکواندو و تقدیر از مربیان برتر، اظهار داشت: به نوبه خودم روز مادر را خدمت مادران تبریک عرض می‌کنم. خوشحالیم که امروز فرصتی پیش آمد در خانواده تکواندو باشیم. از هادی ساعی و اصغر رحیمی تشکر می‌کنم که این شرایط را مهیا کردند.

وی افزود: واقعیت این است که ما جلسات بیشتر و بهتری را خواهیم داشت. امروز تجلیل از ۴ مربی و بازیکن را داریم که در زمینه فرهنگی تلاش کرده بودند. این موضوع خاص امروز بود و این دیدارها ادامه خواهد داشت. ان‌شاالله این جلسات را با بچه‌های تیم ملی و هیات‌های ورزشی خواهیم داشت. تکواندو موفق و رشته المپیکی است. باید در عرصه قهرمانی حمایت‌ها بیشتر شوند. دستگاه ورزشی حمایت صددرصدی را خواهد داشت. ساعی پرافتخارترین ورزشکار المپیکی است.

وزیر ورزش تصریح کرد: سیاست ما این است که در فدراسیون‌ها از قهرمانان استفاده شود. ۳ رئیس فدراسیون ما مدال آور هستند. مدیریت آن‌ها دست کسانی است که سال ها مدال آور بودند. روسای فدراسیون‌های کشتی، تکواندو و وزنه برداری از قهرمانان المپیکی ما هستند. نسبت به این سیاست در مورد مدیران قهرمان استقبال می‌کنیم. هرکسی این توانایی را در خود می‌بیند ما حمایت می‌کنیم.

وی افرود: رسانه در ورزش یک فرصت است و باید از این فرصت استفاده کنیم. ورزش بدون رسانه معنا ندارد. ۷ ماه به المپیک باقی مانده است. نیاز داریم که رسانه‌های تخصصی کمک بیشتری داشته باشند. موفقیت بعد از کسب سهمیه است و این رشته باید مورد حمایت رسانه‌های تخصصی قرار بگیرند.

وزیر ورزش گفت: در عرصه ورزش دنیا، ورزشکار رقبای خود را رصد می‌کند. این کارها از نظر روانی می‌تواند کمک کند. به لحاظ پشتوانه سازی این فدراسیون پیشرفت داشته و از هیات‌های استانی تشکر می‌کنیم. هرچقدر این رشته در مناطق مختلف کشور تقویت شود ما تیم‌های ملی قوی تری خواهیم داشت. توسعه پیدا کردن این رشته ورزشی، تغییر نسل در تیم‌های ملی تکواندو ایران صورت گرفته است. ساعی هم به ما بارها گفته با مدارس مکاتبه می‌کنند. هرچقدر سن ورزشکار پایین تر باشد ورزشکار می‌تواند ۳-۲ دوره در المپیک باشد.

هاشمی افزود: یکی از ایرادهای ورزش کشور، بحث نظام باشگاهداری ما است. هیات‌ها و فدراسیون‌های ما وظیفه تیمداری ندارند. این وظیفه باشگاه است که باید متولی سیستم نظام استعدایابی باشد. پس از استعدادیابی، ورزشکاران را در اختیار هیات‌ها قرار دهند و پس از آن هم هیات‌ها در اختیار فدراسیون قرار بدهند. ما هرچقدر باشگاه زیاد داشته باشیم می‌توانیم لیگ پویایی داشته باشیم. با این روش ما قهرمانان بیشتری می‌توانیم در اختیار جامعه قرار بدهیم. باید تلاش بر این باشد که بخش خصوصی را درگیر باشگاهداری کنیم. سیاستمان این است که از باشگاهداری حمایت کنیم.

وزیر ورزش و جوانان گفت: ما در مجمع وزارت ورزش با توجه به اینکه ۷ ماه تا المپیک باقی مانده سعی کردیم جلسات تخصصی با کمیته ملی المپیک داشته باشیم. غافل نشدیم و جلسات تخصصی را شروع کردیم . با روسای فدراسیون و بعضا با کادرفنی جلسه داشتیم. در مباحث جزئی هم ورود پیدا کردیم. شاید محتوای این جلسات رسانه‌ای نشده اما تلاش ما حمایت است. وظیفه وزارت ورزش و جوانان حمایت است. پلن اصلی ما پارالمپیک و المپیک است اما این دلیل نمی‌شود دست از حمایت این رشته ها برداریم. در دنیای ورزش همه کشورها از مسایل مادی و معنوی خود برای موفقیت ورزش کشورشان استفاده می‌کنند.

هاشمی تصریح کرد: تمرکز همه مربیان باید روی مسائل فنی این رشته باشد. ورزشکار هم نباید دغدغه مالی و پشتیبانی داشته باشد. این موضوع وظیفه ما است. وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک حمایت می‌کند. ورزشکار هم باید روی نتیجه تمرکز کند. من ۲ هفته یک بار در استان‌ها حضور دارم که غیر از سفرهای هیات دولت است. این سفرها باعث دلگرمی است و باعث برکت می‌شود.

وی افزود: رئیس فدراسیونی که المپیکی است و در استان‌ها حضور پیدا می‌کند، این انگیزه را به آن‌ها می‌دهد. وزارت ورزش حامی فدراسیون تکواندو است. تلاشمان برای موفقیت ورزش است. به عنوان وزیر ورزش هیچ شاءنی ندارم جز اینکه خدمتگزار ورزش کشورمان، فدراسیون‌ها و ورزشکاران باشم. تلاش ما این است که خدمتگزار باشیم.

پایان پیام/





منبع: فارس