به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، اسیریس-رکس که در حال حاضر به اسیریس-اپکس تغییر نام داده‌است؛ از گذشته برای ورود به سرزمین‌های کیهانی ناشناخته مورد استفاده قرار می‌گرفت. سفر فعلی اسیریس-رکس اتفاقی غیرعادی نیست. این فضاپیما پیش از این، یک سفر هفت ساله به طول ۴ میلیارد مایل، داشته‌است که در نتیجه آن با نمونه‌ای […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، اسیریس-رکس که در حال حاضر به اسیریس-اپکس تغییر نام داده‌است؛ از گذشته برای ورود به سرزمین‌های کیهانی ناشناخته مورد استفاده قرار می‌گرفت. سفر فعلی اسیریس-رکس اتفاقی غیرعادی نیست. این فضاپیما پیش از این، یک سفر هفت ساله به طول ۴ میلیارد مایل، داشته‌است که در نتیجه آن با نمونه‌ای از سیارک بننو به زمین بازگشت. سفر هفت ساله اسیریس-رکس را می‌توان یک شاهکار در اکتشافات فضایی توصیف کرد؛ با وجود استفاده از ابزارهای پیشرفته اما این فضاپیما در شرایطی عالی و در حالی که یک چهارم سوخت آن باقی‌ مانده بود، به زمین بازگشت.

سیارک ۹۹۹۴۲ یا ۹۹۹۴۲ آپوفیس، نود و نه هزار و نهصد و چهل و دومین سیارک کشف شده‌است که در ۱۹ ژوئن ۲۰۰۴ کشف شد. این سیارک قبلا با نام ۲۰۰۴ ام ان ۴ نامیده می‌شد و یک سیارک نزدیک به زمین است. آپوفیس، یک سیارک نوع «S» است که متشکل از سیلیکات و نیکل-آهن است و کاملاً با سیارک غنی از کربن نوع «C» بننو در تضاد است.

گذر «خدای تاریکی» از ایران قابل مشاهده است!

با وجود محتویات جالبی که در ساختار آپوفیس است اما دلیل اصلی انتخاب آن توسط ناسا برای رصد از نزدیک، عبور نزدیک آن از سطح زمین در سال ۲۰۲۹ است. پیش‌بینی می‌شود که آپوفیس درفاصله‌ای حتی نزدیکتر از برخی از ماهواره‌ها نسبت به سطح زمین قرار گیرد و با چشمغیر مسلح در نیمکره شرقی قابل مشاهده باشد.

سیارک‌هایی با اندازه آپوفیس، که تقریبا ۳۴۰ متر عرض دارند، تنها هر ۷۵۰۰ سال یک بار در فاصله‌ای به این نزدیکی از سطح زمین قرار می‌گیرند. این اتفاق نادر فرصتی ارزشمند برای کاوش و درک علمی است.

منبع: earth

۲۲۷۲۲۷

منبع: خبـرآنلاین