براساس گزارشی تازه، ویلیس گیبسون اولین انسانی است که توانست بازی تتریس را شکست دهد. برای چندین دهه، بازیکنان حرفه‌ای مدام فکر می‌کردند که به پایان نسخه کنسول NES این بازی – نسخه قانونی مورد توافق بازیکنان – رسیده‌اند، اما پیشرفت‌ها و رکوردشکنی‌های اخیر این بازی، مدام مراحل جدیدتری از تتریس را پیش روی بازیکنان […]

براساس گزارشی تازه، ویلیس گیبسون اولین انسانی است که توانست بازی تتریس را شکست دهد. برای چندین دهه، بازیکنان حرفه‌ای مدام فکر می‌کردند که به پایان نسخه کنسول NES این بازی – نسخه قانونی مورد توافق بازیکنان – رسیده‌اند، اما پیشرفت‌ها و رکوردشکنی‌های اخیر این بازی، مدام مراحل جدیدتری از تتریس را پیش روی بازیکنان قرار می‌داد.

بازی بدون پایان تتریس

به گزارش دیجیاتو، بازیکنان تتریس مدت‌ها تصور می‌کردند که تمام‌کردن مرحله ۲۹ این بازی غیرممکن است. در این مرحله، بلوک‌ها سریع‌تر از حرکت کنترلر کنسول NES سقوط می‌کنند. درواقع این اولین Killscreen بازی درنظر گرفته شد. Killscreen نوعی باگ در بازی‌های آرکید است که در آن ادامه بازی تقریباً غیرممکن می‌شود. بااین‌حال، در سال ۲۰۱۱ فردی با تکنیک hypertapping که در آن بازیکن دکمه‌های کنترلر را بسیار سریع فشار می‌دهد، توانست اولین کسی باشد که به مرحله ۳۰ می‌رسد.

با این روش بازیکن‌ها توانستند مراحل مختلف بازی را طی کنند و در ادامه روش‌های خلاقانه دیگری هم ساخته شد. از آنجایی که سرعت تتریس بعد از مرحله ۲۹ افزایش نمی‌یابد، بازیکنان در چند سال گذشته بسیار فراتر از مرحله ۱۰۰ نیز صعود کردند، اما بازی چالش‌های دیگری در مسیر بازیکنان قرار داد.

پس از ۳۴ سال یک نوجوان تتریس را شکست داد!

پس از مرحله ۱۳۸، رنگ بلوک‌های بازی تتریس در کنسول NES بسیار بد خواهد شد. برای مثال، بلوک‌های تقریباً نامرئی مشکی به بازی اضافه می‌شوند که دیدن آن‌ها روی پس‌زمینه مشکی دشوار است. بااین‌حال، ویلیس گیبسون ۱۳ ساله توانست به مرحله ۱۵۷ برسد و به اولین فردی تبدیل شود که توانسته است این بازی را به پایان برساند. حالا گفته می‌شود که او به True Killscreen دست یافته است.

البته برخی نیز با کمک هوش مصنوعی و کامپیوتر توانستند این بازی را تا مراحل خیلی بیشتر طی کنند، اما اکنون ویلیس ۱۳ ساله در جامعه انسانی بازیکنان رکورددار است.

۲۲۷۲۲۷

منبع: خبـرآنلاین