این مقامات ایرانی را ترور کنید!
این مقامات ایرانی را ترور کنید!

جماران نوشت: با بالاگرفتن تنش در منطقه و هدف قرار گرفتن مقام های نظامی ایران در سوریه و مقام ارشد حماس در لبنان، بیم ها درباره تلاش اسرائیل برای توسعه دامنه جنگ افزایش پیدا کرده است. از ابتدای آغاز جنگ در غزه در هفتم اکتبر برابر با ۱۵ مهرماه ، مقام های اسرائیلی از بنیامین […]

پیشنهاد رئیس سابق موساد: این مقامات ایرانی را ترور کنید!

جماران نوشت: با بالاگرفتن تنش در منطقه و هدف قرار گرفتن مقام های نظامی ایران در سوریه و مقام ارشد حماس در لبنان، بیم ها درباره تلاش اسرائیل برای توسعه دامنه جنگ افزایش پیدا کرده است.

از ابتدای آغاز جنگ در غزه در هفتم اکتبر برابر با ۱۵ مهرماه ، مقام های اسرائیلی از بنیامین نتانیاهو تا مقام های پایین تر، متعهد شده اند که اعضای حماس را که در عملیات طوفان الاقصی دست داشتند تعقیب و ترور کنند.

در مصاحبه ای که روزنامه اسرائیلی جورزالیم پست در تاریخ سه نوامبر ۲۰۲۳ یعنی قریب به یک ماه پس از آغاز جنگ در غزه از  یوسی کوهن، رئیس سابق موساد منتشر کرده او ادعا کرده بود که ترور مقام های حماس به تنهایی کافی نیست و این دایره انتقام گرفتن باید وسیع تر شده و مقام های ایرانی را که در این عملیات دست داشتند هم هدف قرار بدهد. جمهوری اسلامی ایران ، حزب الله لبنان و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین از ۷ اکتبر تاکنون بارها و بارها اعلام کرده اند که تهران در برنامه ریزی و اجرای عملیات طوفان الاقصی دست نداشته و پس از انجام این عملیات از آن مطلع شده است. گزاره ای که تاکنون سرویس های اطلاعاتی اسرائیل و ایالات متحده هم نتوانسته اند صحت آن را زیر سوال ببرند.

با این همه، یوسی کوهن در آن مصاحبه با تکرار ادعاهای بی پایه و اساس درباره دست داشتن جمهوری اسلامی ایران در این عملیات گفته بود: «به نظر من باید تک تک ایرانی‌های شاغل در وزارت اطلاعات، ارتش، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را که مستقیم و غیرمستقیم در عملیات طوفان الاقصی دست داشتند را تعقیب کنیم. این کاری است که موساد و دیگران باید فوراً انجام دهند.»

اسراییل در دوران تصدی کوهن به عنوان رئیس موساد از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱، عملیات های خرابکارانه بسیاری را در داخل ایران انجام داد که یکی از آنها به ادعای مقام های اسرائیلی سرقت آرشیو برنامه هسته ای ایران بود. همچنین در دوران تصدی وی، محسن فخری زاده، دانشمند ارشد هسته ای ایران، ترور شد. کوهن در یک مصاحبه تلویزیونی در سال ۲۰۲۱، درست قبل از کناره گیری از سمت خود در موساد، در پاسخ به سوالی درباره ترور دشمنان اسرائیل گفت: افرادی که قابلیت به خطر انداختن امنیت شهروندان اسرائیلی را دارند،  باید متوقف شوند.

در مصاحبه فوق کوهن به سابقه همکاری های جمهوری اسلامی ایران و حماس اشاره کرده و ادعا کرده بود: « آنها مردم را جذب می‌کنند و آموزش می‌دهند، از آنها حمایت مالی می‌کنند، آنها را با مهمات و تسلیحات تجهیز می‌کنند. ما شواهدی می بینیم که نشان می دهد ایران تلاش می کند ظرفیت های خود را در خارج از کشور علیه اسرائیلی ها و یهودیان تقویت کند. این چیزی است که ایران باید نسبت به آن پاسخگو باشد.»

کوهن افزود، در حالی که او نمی داند که آیا ایرانی ها از قبل از این حمله اطلاع داشته اند یا خیر؛ اما می داند که از این اتفاق خوشحال شده اند.

منبع: اطلاعات انلاین