ادعای نماینده انگلیس: احتمال دخالت اسرائیل در حادثه کرمان ضعیف است
ادعای نماینده انگلیس: احتمال دخالت اسرائیل در حادثه کرمان ضعیف است

رئیس کمیته پارلمانی امور خارجی انگلیس با اعتراف به سابقه ترور دانشمندان هسته‌ای کشورمان ادعا کرد که احتمال دخالت این رژیم در حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان ضعیف است.

به گزارش زیرنویس، الیشا کرنز شامگاه چهارشنبه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس مدعی شد: خیلی زود است که مسئولیت این حمله را به طرفی نسبت دهیم. من به کسانی که عجله دارند اسرائیل را مقصر بدانند هشدار می‌دهم که احتیاط کنند.

وی برای اثبات ادعای خود اعتراف کرد: «حملات اسرائیل در ایران بر اهداف نظامی و دانشمندان هسته‌ای متمرکز شده است.» قانون‌گذار انگلیسی در این رابطه به شهادت ناجوانمردانه محسن فخری‌زاده دانشمند برجسته‌ هسته‌ای کشورمان اشاره کرد و مدعی شد: «حملات اسرائیل در ایران دقیق‌تر است، مانند ترور مسئول برنامه هسته‌ای ایران که با مسلسل از راه دور کشته شد»

کرنز در ادامه حادثه مرگبار کرمان را رویدادی با تلفات جمعی توصیف کرد که بر اثر آن غیرنظامیان کشته شدند. وی در تداوم تلاش‌ها برای تبرئه نقش رژیم صهیونیستی در این حادثه گفت که این رویداد می‌تواند کار داعش یا «گروه‌های تروریستی سنی» باشد.

کرنز نخستین مقام انگلیسی بود که ساعاتی پیش به حادثه مرگبار کرمان واکنش نشان داد. او با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس، گزارش شبکه اسکای را بازنشر و به این عبارت نامفهوم بسنده کرد: «انفجار در یک قبرستان در ایران». این پیام با واکنش شدید کاربران فضای مجازی مواجه شد و از سکوت وی در برابر این رویداد مرگبار انتقاد شد.

بعد از ظهر چهارشنبه گزارش دادند صدای مهیب ۲ انفجار در یکی از محورهای منتهی به گلزار شهدای کرمان شنیده شد. در همین پیوند سخنگوی سازمان اورژانس کشور جدیدترین آمار شهدا و مصدومان حادثه تروریستی را اعلام کرد و گفت: تا این لحظه ۱۰۳ مورد شهید قطعی در این حادثه به ثبت رسیده و ۱۴۱ مصدوم نیز توسط اورژانس به مراکز درمانی انتقال داده شده است.

بابک یکتاپرست روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: ۲ انفجار در این مراسم رخ داده است که اولین آن در منطقه زیرگذر جنب گنبد جبلیه و دومین انفجار در درگاه قلی بیگ نزدیک مسجد صاحب‌الزمان (عج) بوده است که این انفجارها در نزدیکی محل تجمع امروز برای مراسم سردار سلیمانی اتفاق افتاده است.

در همین حال معاون امنیتی استاندار کرمان در گفت وگو با رسانه ها تایید کرد که ۲ انفجار در مسیرهای گلزار شهدا تروریستی بوده است.

بر اساس گزارش‌ها، حال تعدادی از مجروحان این حادثه وخیم گزارش شده است و احتمال افزایش شهدا وجود دارد.

منبع : ایرنا

منبع خبر: رکنـا