به گزارش خبرنگار مهر، محمد داوود شریفی، در حاشیه برگزاری شانزدهمین کنگره بین‌المللی طب اورژانس ایران در مرکز همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران، به تشریح اهداف کنگره پرداخت و گفت: مهم‌ترین هدف کنگره، ارتقای سطح علمی همکاران طب اورژانس برای ارائه خدمات با کیفیت تر به بیماران است. دبیر علمی کنگره، به چالش‌های حرفه […]

به گزارش خبرنگار مهر، محمد داوود شریفی، در حاشیه برگزاری شانزدهمین کنگره بین‌المللی طب اورژانس ایران در مرکز همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران، به تشریح اهداف کنگره پرداخت و گفت: مهم‌ترین هدف کنگره، ارتقای سطح علمی همکاران طب اورژانس برای ارائه خدمات با کیفیت تر به بیماران است.

دبیر علمی کنگره، به چالش‌های حرفه طب اورژانس اشاره کرد و افزود: عدم رضایتمندی متخصصین طب اورژانس از شرایطی که در این حرفه وجود دارد، باعث شده شاهد ایجاد سیکل معیوب در این رشته تخصصی باشیم.

شریفی ادامه داد: شاید همین عدم رضایتمندی همکاران از شرایط کار و خدمت، باعث شده خدمات طب اورژانس از کیفیت لازم برخوردار نباشد.

دانشیار طب اورژانس دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: شلوغی اورژانس بیمارستان‌ها و کمبود نیرو، باعث شده تا بیماران در صف‌های انتظار باقی بمانند.

وی، استرس محیط کار و عدم درک مسئولین مربوطه از سختی‌ها و دشواری‌های رشته طب اورژانس را مورد اشاره قرار داد و گفت: این شرایط باعث شده تا پزشکان عمومی هیچ رغبتی برای ورود به رشته تخصصی طب اورژانس نداشته باشند و خیلی از ظرفیتظرفیت‌های این رشته خالی بماند.

دبیر علمی شانزدهمین کنگره بین‌المللی طب اورژانس ایران، به ترک کار متخصصین طب اورژانس از دو مسیر اشاره کرد و افزود: نخست، شاهد خانه نشینی خانم‌های متخصص طب اورژانس هستیم که حاضر شده اند به دلیل شرایط سخت کاری، طبابت را رها کنند.

وی ادامه داد: مسیر دوم ترک کار متخصصین طب اورژانس، رفتن به فیلد زیبایی است که در حال حاضر از جذابیت‌های مالی بالایی برخوردار است.

شریفی گفت: شرایط حاکم، باعث شده تا شاهد خالی شدن اورژانس بیمارستان‌ها از وجود نیروهای متخصص باشیم.

در ادامه، مجید علیمردانی عضو هیأت مدیره انجمن علمی طب اورژانس و دبیر اجرایی کنگره‌، از اختصاص ۱۵ امتیاز بازآموزی برای شرکت کنندگان در کنگره خبر داد و افزود: ۱۵ امتیاز بازآموزی برای سه روز حضور در کنگره است.

وی همچنین به حذف روش کاغذی ثبت‌نام در کنگره اشاره کرد و گفت: روند ثبت نام به صورت الکترونیکی انجام شده است.

منبع: مـهر