حواشی مانع قهرمانی سپاهان در نیم فصل شد/ ملوان و شمس آذر بالاتر از انتظارات بودند
حواشی مانع قهرمانی سپاهان در نیم فصل شد/ ملوان و شمس آذر بالاتر از انتظارات بودند

سید مهدی سید صالحی کارشناس فوتبال درباره استعفای یحیی گل محمدی از سرمربیگری سرخپوشان اظهار کرد: به هر حال استعفا نظر شخصی سرمربی است و خودش تصمیم می‌گیرد. گل محمدی شرایط باشگاه و تیمش را بهتر از همه می‌داند و براساس آن تصمیم می‌گیرد و باید مدیریت باشگاه در این باره نظر بدهد. استعفای گل […]

- حواشی مانع قهرمانی سپاهان در نیم فصل شد/ ملوان و شمس آذر بالاتر از انتظارات بودند

سید مهدی سید صالحی کارشناس فوتبال درباره استعفای یحیی گل محمدی از سرمربیگری سرخپوشان اظهار کرد: به هر حال استعفا نظر شخصی سرمربی است و خودش تصمیم می‌گیرد. گل محمدی شرایط باشگاه و تیمش را بهتر از همه می‌داند و براساس آن تصمیم می‌گیرد و باید مدیریت باشگاه در این باره نظر بدهد.

استعفای گل محمدی نظر شخصی اش بوده است 

سید صالحی درباره اینکه گل محمدی در زمان مناسب استعفا داده است، گفت: من در جایگاهی نیستم که بگویم کار گل محمدی درست بوده یا نه! او شرایط باشگاه پرسپولیس را از نزدیک لمس می‌کند و نظر شخصی اش این بوده که استعفا بدهد و مدیریت باشگاه باید تصمیم بگیرد.

سعید دقیقی یک تیم بی ادعا و جوان درست کرده است 

کارشناس فوتبال درباره شکست سپاهان برابر تیم شمس آذر در هفته پایانی نیم فصل اول لیگ برتر فوتبال اظهار کرد: در این چند هفته حواشی زیادی در اطراف سپاهان بود و بابت محرومیت چند بازیکن  در بازی با گل گهر سیرجان و معلوم نبودن وضعیت بازیکنان که بتوانند بازی کنند که اصفهانی‌ها در دقایق آخر توانستند از ۳ بازیکن خود بهره ببرند. سعید دقیقی یک تیم بی ادعا و جوان  درست کرده و خیلی خوب همدیگر را پیدا می‌کنند و دوندگی خوبی هم دارند و نیمه اول بازی یکی از قشنگ‌ترین بازی‌های نیم فصل اول را دیدیم. بازی بسیار شاداب بود و موقعیت روی دروازه هر ۲ تیم بود و فرصت شمس آذر بیشتر از سپاهان بود و واقعا سیو‌های پیام نیازمند فوق العاده بود و توانست بعد از گل دریافت شده چند موقعیت از حریف بگیرد.

تیم شمس آذر اجازه بازی‌سازی را به سپاهان نداد 

او افزود: تیم سپاهان هم موقعیت‌های خوبی روی دروازه تیم شمس آذر داشت که یکی، ۲ موقعیت به تیرک دروازه خورد و چند توپ هم گلر حریف گرفت. در واقع تفکرات سعید دقیقی این بود که اجازه ندهند سپاهان بازیسازی را از درون دروازه انجام بدهند و سعی  کردند پرس انجام بدهند و تلاش کردند که سپاهان بازی مستقیم انجام بدهد. تیم سپاهان به دنبال توپ‌های دوم و سوم بودند و حملاتی که انجام می‌دادند از طرف رامین رضاییان بود که به علت مصدومیت در این بازی حضور نداشت و  شاگردان دقیقی سعی می‌کردند ضد حملات خود را از آن جناح انجام بدهند و  نیمه اول را با نتیجه یک بر صفر به پایان بردند.

شمس آذر دست به کار بزرگی برابر سپاهان زد 

او افزود: تیم سپاهان در نیمه دوم یک مقدار بالاتر آمد و تیم سعید دقیقی عقب نشست و بیشتر دقایق، بازی در اختیار سپاهان بود و سعی می‌کرد بازی مستقیم انجام بدهد و سانت از جناحین انجام بدهد و تا حدودی موفق بودند، اما نتوانستند دروازه حریف را باز کنند. البته در یک صحنه به نظرم توپی که رضا اسدی به گل تبدیل کرد آفساید نبود و کمک داور اشتباه کرد، اما در مجموع شمس آذر قزوین دست به کار بزرگی زد و در مقابل سپاهانی که بازیکنان باکیفیتی دارد، توانستند بازی بی نقضی انجام بدهند و ۳ امتیاز بازی را بگیرند.

تعداد دفعات پاس اشتباه هافبک های پرسپولیس زیاد بود

سید صالحی درباره تساوی تیم پرسپولیس برابر تیم مس رفسنجان اظهار کرد: تیم مس رفسنجان در چند هفته اخیر نتایج خوبی نگرفته بود و طبیعی بود که محکوم به برد در این بازی بودند و یک مقدار فداکارانه بازی می‌کردند. آن‌ها می‌دانستند پرسپولیس فوتبال مالکانه انجام می‌دهد و سعی می‌کردند که خط هافبک پرسپولیس را تحت فشار قرار بدهند و بتوانند به حریف خود ضربه بزنند. سرخپوشان هم تلاش کردند که در ضد حملات به حریف گل بزنند. نیمه دوم توپ بیشتر در اختیار پرسپولیس بود و تیم ساکت الهامی بیشتر دنبال این بود که از ضد حملات استفاده کند و روی یک موقعیت یک پنالتی گرفتند و به گل رسیدند. تعداد دفعات پاس اشتباه هافبک‌های پرسپولیس زیاد بود و باعث شدند که ضد حمله بخورند و طبیعیتا کناره‌های زمین را تیم ساکت الهامی بسته بودند و پرسپولیس را وادار کردند که بازی مستقیم انجام بدهند که پرسپولیس در این امر موفق نبود و بازی به تساوی کشید. در حالی که در ضد حملات یکی، ۲ موقعیت مس رفسنجان داشت، اما خط دفاعی و دروازه بان پرسپولیس خوب عمل کردند.

تجربه باعث برد استقلال برابر پیکان شد 

کارشناس فوتبال درباره برد استقلال برابر تیم پیکان بیان کرد: تیم پیکان در نیمه اول خوب بازی کرد و اجازه نداد بازی در اختیار استقلال باشد و بیشتر توپ در اختیار پیکان بود و حملات خوبی روی دروازه استقلال داشتند و  سیو‌های خوبی سید حسین حسینی داشت، اما در نیمه دوم با صحبت‌هایی که جواد نکونام انجام داد و تغییرات صورت گرفته توانستند بر بازی مسلط شوند و به گل برسند و بعد از آن به گل دوم دست یابند و طبیعی بود که تیم پیکان تیم جوانی است و اسیر تجربه خوب استقلال شدند و استقلال در بازی که می‌دانست نیاز به برد دارد تا در صدر جدول قرار بگیرد هوشمندانه در نیمه دوم بازی کرد و با کار‌های ترکیبی که انجام دادند از عمق دفاع پیکان استفاده کنند و در جناحین و ارسال‌هایی داشته باشند و یکی، ۲ سیو خوب هم ناصحی داشت، اما توانستند به گل برسند. طبیعی بود که تیم پیکان بعد از گلی که خورد بازتر بازی کند و اجازه بدهد مهاجم پیکان از عمقشان استفاده کنند، اما بعد از اینکه استقلال ۲ بر صفر جلو افتاد تیم پیکان چیزی برای از دست دادن نداشت و سراپا حمله شدند و توانستند به یک گل برسند و در نهایت استقلال با تجربه‌ای که داشت توانست بازی را پیروز شود.

استقلالی ها فعل خواستن را صرف کردند 

سید صالحی درباره اینکه استقلال قهرمان نیم فصل اول هم شد و نظرش در این باره چیست، گفت: به نظرم تیم جواد نکونام در نیم فصل اول کار بزرگی انجام داد، چون تیمی بود که در فصل نقل و انتقالات نتوانستند بازیکن بگیرند و تنها مهرداد محمدی را گرفتند و بازیکنان تاثیرگذاری همانند غلامی، سیلوا و مهدی قایدی و محبی را از دست دادند و بازیکنانی که نیاز داشت تا به تفکرات این مربی بخورند نتوانستند بگیرند و اردوی آماده سازی خوبی نداشتند، اما به نظرم بازیکنان استقلال در کنار هم فعل خواستن خوب صرف کردند و توانستند با وجود مشکلاتی که داشتند نتایج قابل قبولی را بگیرند و بتوانند قهرمان نیم فصل شوند.

داوری ها و حواشی مانع قهرمانی سپاهان در نیم فصل شد 

کارشناس فوتبال درباره عملکرد تیم سپاهان بیان کرد: تیم سپاهان باکیفیت‌ترین تیم لیگ برتر ما است و حواشی که برای سپاهان رقم زدند یک جورایی سپاهان را وارد حاشیه کردند و چه در لیگ و چه در آسیا و این حواشی زیاد باعث شد که سپاهان ضربه بخورد. اگر این تیم اصفهانی در بازی با گل گهر سیرجان نفراتش را داشت مطمئنا می‌توانست برابر این تیم نبازد و آن تمرکزش را از دست ندهد و عدم تمرکز در مقابل تیم شمس آذر را نداشتند و یک مقدار عصبی بودند و همه این عوامل و حواشی بیورن باعث شد که سپاهان قهرمان نیم فصل نشود و با اختلاف از تیم‌های دیگر پیشی بگیرد و این حواشی بیرون نبود و گل سپاهان هم  آفساید اعلام نمی‌شد اکنون سپاهان قهرمان نیم فصل شده بود. داوری‌ها و حواشی اطراف خیلی تاثیر گذار بود که سپاهان قهرمان نیم فصل نشود، اما مهم این است که نیم فصل دوم مورایس این تیم را از لحاظ روحی و روانی جمع کند که بتواند امتیازات لازم را بگیرد و این تیم می‌تواند جزو تیم‌هایی باشد که قهرمان لیگ برتر شود.

او درباره عملکرد تیم‌ها در نیم فصل اول گفت: تیم‌های مدعی مثل پرسپولیس، استقلال، سپاهان و تراکتور در بالای جدول بودند و این فصل ملوان و شمس آذر قزوین بالاتر از انتظارات ظاهر شدند و بازی‌های باکیفیتی انجام دادند و تیم شمس آذر با وجود اینکه از لیگ دسته یک تازه به لیگ برتر آمده است، اما سعید دقیقی با بازیکنان بی نام و نشانی که داشت توانست بازی‌های خارج از خانه را نتیجه بگیرد و مقابل تیم‌های بزرگ نتایج قابل قبولی گرفت. در مجموع از لحاظ فوتبالی  کیفیت لازم در برخی از بازی‌ها بود، اما در بیشتر بازی‌ها کیفیت لازم نبود و بازی‌ها اقتصادی بود و مربیان به دنبال این بودند که با موقعیت‌های کم به گل برسند، اما بازی‌های نسبتا با کیفیتی بود و باید بنشینم در نیم فصل دوم شرایط به چه صورت می‌شود.

باشگاه خبرنگاران