به گزارش زیرنویس به نقل از خبرگزاری آناتولی، معاون رییس جمهور، رییس مجلس و وزارت خارجه ترکیه امروز چهارشنبه حادثه تروریستی کرمان را محکوم کردند. جودت یلماز معاون رئیس جمهور ترکیه جان باختن شماری از شهروندان ایران در حملات تروریستی امروز کرمان را تسلیت گفت. یلماز در این پیام که در شبکه اجتماعی ایکس منتشر […]

به گزارش زیرنویس به نقل از خبرگزاری آناتولی، معاون رییس جمهور، رییس مجلس و وزارت خارجه ترکیه امروز چهارشنبه حادثه تروریستی کرمان را محکوم کردند.

جودت یلماز معاون رئیس جمهور ترکیه جان باختن شماری از شهروندان ایران در حملات تروریستی امروز کرمان را تسلیت گفت.

یلماز در این پیام که در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرد، نوشت: برای جان باختگان حملات تروریستی در استان کرمان رحمت، برای مجروحان شفای عاجل طلب کرده و به مردم کشور دوست و برادر ایران تسلیت می‌ گویم.

وی در ادامه افزود: همگی ما و تمام بشریت، باید زمینه مبارزه مشترک و مصمم برای برقراری صلح و آرامش و پایان دادن به تروریسم در سراسر جهان ایجاد کند.

نعمان کورتولموش، رییس مجلس ترکیه هم با انتشار مطلبی در شبکه‌ های اجتماعی، انفجارهای روی داده در مراسم سالگرد سردار سرافراز شهید قاسم سلیمانی در شهر کرمان ایران را محکوم کرد.

در پیام تسلیت کورتولموش خطاب به دولت و ملت ایران آمده است: حملات تروریستی در استان کرمان ایران را محکوم می‌ کنم. برای قربانیان طلب رحمت و برای مجروحان آرزوی شفای عاجل کرده و به مردم کشور دوست و برادر ایران تسلیت می‌ گویم.

وزارت امور خارجه ترکیه نیز طی بیانیه‌ ای حمله تروریستی امروز در کرمان را محکوم کرد و به دولت و مردم ایران تسلیت گفت.

در این بیانیه آمده است: با نهایت تاسف مطلع شدیم که حمله تروریستی در شهر کرمان شمار زیادی کشته و زخمی برجا گذاشته است. این حمله تروریستی منفور را به شدت محکوم کرده به دولت و ملت کشور دوست و برادر ایران تسلیت می‌ گوییم.

وزارت امور خارجه ترکیه در این بیانیه همچنین برای جان‌ باختگان مغفرت و برای مجروحان شفای عاجل مسئلت کرده است.

منبع: مـهر