به گزارش زیرنویس، سردار کارآگاه علی ولی پور گودرزی رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهار داشت: در پی وقوع یک فقره سرقت مسلحانه در شمال شهر تهران و وصول این خبر توسط شاکی به پلیس، موضوع رسیدگی به این پرونده در دستورکار تیمی زبده از کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. وی […]

به گزارش زیرنویس، سردار کارآگاه علی ولی پور گودرزی رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهار داشت: در پی وقوع یک فقره سرقت مسلحانه در شمال شهر تهران و وصول این خبر توسط شاکی به پلیس، موضوع رسیدگی به این پرونده در دستورکار تیمی زبده از کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان در گام نخست طی تحقیق از مالباخته دریافتند؛ متهم طی یک قرار با فرد مالباخته اظهار می کند که وکیل یکی از وزیران معروف کشور است و به مالباخته می گوید که برای خرید زمین وی به آنجا مراجعه کرده و وزیر می خواهد با وی ملاقات داشته باشد. فردای آن روز متهم مجددا به منزل مالباخته مراجعه می کند و می گوید که وزیر در راه است. پس از اینکه از تنها بودن مالباخته آگاه می شود با استفاده از یک قبضه سلاح گرم (کلت کمری) مالباخته را تهدید می کند و مقدار قابل توجی ارز (۴۰ هزار دلار) از وی سرقت و متواری می گردد.

این مقام انتظامی در ادامه تصریح کرد: کارآگاهان در گام بعدی با استفاده از روش های علمی و کارآگاهی موفق می شوند سرنخ هایی را از متهم کشف کنند و پس از آن مراقبت های شبانه روزی را آغاز کرده و پس از اینکه مخفیگاه قطعی متهم را شناسایی کردند کارآگاهان اداره یکم طی یک عملیات غافلگیرانه متهم را دستگیر و از مخفیگاه متهم تعداد یک قبضه سلاح کلت کمری برتا به همراه دو تیغه خشاب و ۲۰ تیر فشنگ جنگی و یک دستگاه بی سیم دستی به مارک موتورلا کشف و به اداره یکم انتقال دادند.

سردار ولی پور گودرزی در ادامه عنوان کرد: متهم در بازجویی ها طی مواجهه حضوری با شاکی صرحتا به اعمال مجرمانه خود معترف گردید و تمام حقایق را بازگو کرد. وی اقرار داشت که با استفاده از مدارک جعلی خود را به عنوان وکیل معرفی کرده و در ادامه پس از اینکه سوژه را شناسایی کرد و از سرمایه وی اطلاعات لازم را کسب کرده با استفاده از شگردهای خاص موفق شده اعتماد وی را جلب کند و پس از گذشت چند روز با مراجعه به منزل وی او را با اسلحه مورد حمله قرار دادم و با تهدید وی تمامی اموال وی را به سرقت بردم.

وی در پایان با بیان اینکه کارآگاهان موفق شدند مبالغ سرقت شده را مخفیگاه متهم کشف کنند، خاطرنشان کرد: متهم با صدور قرار قانونی از سوی مراجع قضایی، جهت کشف دیگر جرائم در اختیار کارآگاهان اداره یکم قرار گرفت.

منبع خبر: رکنـا